گروه خودروهای تجاری و مسافرتی فولکسواگن در تازهترین اقدام از مدل جدید ون مسافرتی توران رونمایی کرد. این گروه که در دامنه وسیعی فعالیت دارد در اقصی نقاط جهان انواع مختلفی از ون و مینی ونها را منجمله شاران، کالیفرنیا، ترانسپورتر، کدی و اسپورت ون گلف تولید و به فروش میرساند که توران ۲۰۱۶ هم یکی از این محصولات جذاب است. ونهای فولکسواگن برای سلایق و کارهای مختلف تجهیز شدهاند و با توجه به طراحی و تجهیزات، کاربردهای متعددی برای خریداران فراهم میکنند.
توران ۲۰۱۶ که در بین ونهای فولکسواگن از جایگاه خاصی برخوردار است به لحاظ سگمنت در میانه کدی و شاران قرار میگیرد. توران جدید با طول ۴۵۲۷ میلیمتر دقیقاً ۱۳۰ میلی متر از مدل قبلی کشیدهتر است و بهرغم فضای داخلی و محفظه بار گسترده و کاربردی همچنان در رده مینی ونهای کامپکت قرار دارد. این امر جز به مدد طراحی هوشمندانه فولکسواگن محقق نشده است.طراحی توران جدید در ادامه روند تغییر چهره فولکسواگن یک پیشرفت محسوب میشود، طراحان فولکسواگن موفق شدهاند تا با خلق نمایشنامه مملو از خطوط افقی، دراماتیک و جاندار، هوایی جدید به ظاهر توران بدمند و یک مجسمه براق بسازند. مدل جدید چهرهای بهوضوح قدرتمندتر دارد و از گلگیرهای پهنتری بهره میبرد. همان نشانهها و خطوط تیز پاسات در اینجا نیز دیده میشود، این خطوط برای توران حسابشده، منظم، دقیق و رسمی شدهاند و البته بهروز. با پنجرههای عریض کناری و خطوط تیز بدنه توران بهروز، اسپرتی و جذاب به نظر میرسد. کروم کاری ظریف حاشیه پنجرهها در کنار جلوپنجره، لوگو و رینگهای استیل باعث شده تا چهره توران لوکس به نظر برسد. توران با این طراحی درعین بهبود آئرودینامیک تا ۲۹ درصد، به خوبی به نیاکان خود نیز وفادار مانده است. در بخش تجهیزات توران با دست پر به میدان آمده است. این خودرو در سه مدل کلی با نامهای Trendline, Comfortline و Highline عرضه میشود. رینگها و تایرهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی در دسترس خریداران است اما در مدل پایه از رینگهای ۱۶ اینچی با اندازه تایر ۲۰۵/ ۶۰ استفاده شده است. خریداران میتوانند به صورت آپشن از صندلی های تمام الکتریکی در ردیف جلو استفاده کنند. ۶ گونه موتور مختلف برای این مدل در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی سلایق و طیفهای گوناگون باشد. موتور نخست یک گونه ۱.۲ لیتری TSI بنزینی بلوموشن است که میتواند در دور موتور ۵۰۰۰تا ۶۰۰۰، ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید نماید. این موتور که ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور در دور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ ایجاد میکند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲۴ گرم co2 آلایندگی ایجاد میکند و به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است و در هر صدکیلومتر ۵.۴ لیتر مصرف میکند. توران با این موتور در ظرف ۱۱.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و میتواند تا ۱۸۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. دومین موتور یک پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI بنزینی بلوموشن با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در در دور موتور ۵۰۰۰تا ۶۰۰۰ در دقیقه است که میتواند در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در دقیقه،۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این موتور که ۱۳۰ گرم co2 تولید میکند چیزی حدود ۵.۶ لیتر مصرف سوخت دارد و میتواند در ظرف ۸.۹ ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت برسد و تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
موتور سوم بازهم یک گونه به لو موشن ۱.۸ لیتری بنزینی است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و در هر صدکیلومتر ۵.۹ لیتر لیتر سوخت مصرف میکند و ۱۳۹ گرم CO2 تولید میکند. این مدل همانند اسلافش از یک گیربکس ۷ سرعته DSG بهره میبرد.
3 موتور دیگر از گونه توربودیزل هستند. نوع نخست ۱ لیتر حجم دارد. ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و با اتکا به یک گیربکس ۶ سرعته دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۴ لیتر سوخت مصرف میکند و حدود ۱۱۵ گرم CO2 تولید میکند. توران بااین موتور در ۱۱.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد و میتواند تا ۱۸۷ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. خریداران این مدل میتوانند خودروی خود را به یک گیربکس ۷ سرعته DSG مجهز کنند.
موتور دیزلی دوم یک گونه ۲ لیتری توربودیزلی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور را در دور ۳۰۰۰ آزاد میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۹.۳ ثانیه است و میتواند تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. مصرف این موتور ۴.۸ لیتر در هر صدکیلومتر است و در همین حین ۱۲۴ گرم آلایندگی نیز ایجاد میکند.
آخرین موتور کموبیش پیشرانهای مشهور است که قبلاً روی مدلهای معروف کمپانی فولکسواگن ازجمله Golf GTD نصب شده است و میتواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل استثنائا از یک گیربکس ۶ سرعته DSG بهره میبرد و قویترین پیشرانه مورد استفاده در نسل جدید توران ۲۰۱۶ است. سیستم تعلیق توران جدید در جلو از مکفرسونهای استروت است و با اتکا با سیستم DCC یا Adaptive Chassis Control میتواند به خوبی تعادل این خودروی کاربردی را در مأموریت های مختلف حفظ کند. در کنار این تعلیق، فولکسواگن سعی کرده تا با استفاده از چند نوع سیستم ترمز ازجمله ABS, Brake Assist, ESC و سیستم ترمز کمکی پارک، اطمینان کاملی به دیسکها و پدال ترمز توران ببخشد. در کنار همه اینها باید به توران جدید سیستم ورود بدون کنترل، سیستم Apple CarPlay، سیستم Android Auto، سیستم کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده به راننده، سیستم کمک پارک و کیسه هوا اضافه کرد. همه این کارها باعث شده تا شما با خیال راحت پشت رُل توران بنشینید و به سراغ یک مکان دور در یک سفر لذتبخش بروید.
سام
۲۲ تیر ۱۳۹۴به نظر ماشین خیلی خوبیه
نمیدونم چرا اجازه ی وارد شدن این جور ماشین ها رو نمیدن، بهترین ماشین برای یه خانواده همین ماشین های ون هستن که جای پای زیادی دارن و هم مثله ماشینای سدان خیلی نرمن و هم جای پای سرنشین های غقبشون خیلی خوبه. به نظرتون چرا نمیذارن این ماشینا وارد بشه؟!!؟
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۲ تیر ۱۳۹۴متاسفانه اینجا درک کافی ار این کلاس های خودرویی وجود نداره
نهایتش مسافر کشی…
آندرا آنیلی
۲۳ تیر ۱۳۹۴من نمیگم فولکس کپی کرده ولی دنیا خیلی کوچیک شده طراحی چارغای عقب بعضی خودروها خیلی شبیهن
Ehsan
۲۲ تیر ۱۳۹۴زیبا ، جادار ، مطمئن ، ماشین مسافرتی فولکس واگن
simorq
۲۲ تیر ۱۳۹۴ادمو یاد تبلیغ یهچال امرسان میندازه زیبا جادار مطمئن
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۴طراحی داخلیش از نظر من فوق العاده زیباست و فراتر از یه ون هستش.مطمئنم که این داشبورد تا چند سال از مد نمیفته و صاحبشو دل زده نمیکنه.
ون هم ماشین جالبیه فکر کنم.
مک میسل
۲۲ تیر ۱۳۹۴کاشکی فولکس همین طراحی رو توی محصولات مطرح ترش پیاده میکرد
چراغ ها و نماش اصلا به بدنه ماشین جور در نمیاد.موتور هم که طبق معمول ضعیفه.
کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره
Ehsan
۲۲ تیر ۱۳۹۴خوب این یک ماشین خانوادگیست و فکر هم نمیکنم به موتور قوی تری نیاز داشته باشه ، فکر کنم همین موتورها از پس اون نیازهایی که این ماشین براش ساخته شده برمیاد
شاهین
۲۲ تیر ۱۳۹۴کلا طرز فکر و انتظارات اونوریا از ماشین با ما زمین تا آسمون فرق داره.
اتفاقا اونجا تصمیم اساسی واسه خریده ماشین کم مصرف هستش و مصرف کم با قدرت زیاد یه جا جمع نمیشه (جز در موارد معدودی مثل هایپرکار 918)
اونا هم به این درک رسیدن که همه چی شتاب و قدرت نیست.
من خودم البته شتابو ترجیح میدم اما وقتی میرم پمپ بنزین میگم چرا عاقل زیاد گاز دهد که زود زود بیاد بنزین بزنه؟! :))))))
مک میسل
۲۲ تیر ۱۳۹۴درود
به نظر من،تاکید میکنم به نظر من،هر موتوری روی ماشین نباید قراربگیره.وا اگر قرار گرفت،ماشین باید جوری باشه که کم هم نیاره،هم اگر بحث مسابقاتی شد،بتونه سرعتی باشه،من موتور2000توربو رو برای این ماشین خوب میدونم،ولی موتور1.0لیتری
فک نکنم بتونه چنین خودروی سنگینی رو بکشه،تازه با5نفر سرنشین ممکنه وزن این خودرو به 3تن هم برسه.اگر هم دیزل باشه باز هم نمیتونه
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۲ تیر ۱۳۹۴موتور یک لیتری خدایی خیلی کمه
درسته مصرفش کمه ولی به اعصاب خوردیش نمیارزه
ماشین اصلا نفس نداره
Ehsan
۲۲ تیر ۱۳۹۴برای این ماشین 6 موتور در نظر گرفته شده که هر کس بر اساس نیازش میتونه یکی رو انتخای کنه ، اون موتور 1 لیتری هم برای یک مرد ایال وار کم درامد :-D خوبه
رهگذر
۲۲ تیر ۱۳۹۴خام ترین نظری که درباره محصولات فولکس خونده بودم!(کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره)
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۴درود.اگر توجه کنید من خودم طرفدار سرسخت فولکس هستم
ولی این مدل فولکس رو اصلا قبول ندارم،چراغ هاش اصلا به مدل ماشین نمیخوره.باید ساده باشه مثل کدی نسل قبل
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۲ تیر ۱۳۹۴سلام به دوستان گرامی
کسری جان سخت نگیر داداش!
گشتاورش به اندازه ای هست که تو شهر کم نیاره و شتاب خوبی هم داره.
ابعادش زیاد بزرگ نیست و مینی ون هم که هست.احتمالش کمه به نظرم وزنش حتی به 2 تن یا یه خرده بیشتر برسه.به طور معمول مینی ون ها وزن زیادی ندارن به ویژه که این مورد در خصوص فولکس صادق هست.
طراحی های محصولات فولکس رو فوق العاده دوست دارم.در عین سادگی خیلی جذابه و این جذابیت در محصولات زیر مجموعه اش هم به خوبی دیده میشه.
ضمن اینکه طراحی این کلاس خودرو دقت زیادی میخواد و هر کمپانی نمیتونه یک ون جذاب رو ارائه کنه.فولکس استاده تو این کار.ترانسپورتر هم ون زیباییه به نظرم.
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۴ولی اخه موتور1لیتری!!!
انصافه؟
نه به اون6000چلنجر،نه به این1000 توران.
اصلا مدل معقولی نیست توی سبد فولکس.
البته دوستان میدونن که من خودم فولکس باز هستم،ولی خب این مدلش واقعا به درد نخور به نظر میاد.معقول هم نیست،مخصوصا با مدل1.0لیتری
ShoMpeT
۲۲ تیر ۱۳۹۴داداش شما چی مصرف میکنی؟
فقط یک جهان سومی با طرز فکر قرون وسطی میتونه با minivan مسابقه! بده…
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۴درود.
من گفتم موتور مینی ون باید بتونه بار بیشتر از خودش رو بکشه.موتور 1 لیتری به نظر شما به اندازه کافی برای یه ماشین 7 نفرست؟
در ضمن کلا شما اسباب خنده بچه های سایت هستید،توهین شمارو زیاد جدی نمیگیرم.
seyyed
۲۲ تیر ۱۳۹۴خیلی عالیه.لذت سفر با این ماشین ها یه چیز دیگست.
امیدوارم بعد از برداشتن تحریم ها,, این نوع ماشین ها وارد کشور بشه.
ALiHidden
۲۲ تیر ۱۳۹۴کابینش رو خیلی دوست دارم…
رهگذر
۲۲ تیر ۱۳۹۴حق داری من داشبوردش رو میپسندم .ولی سری تی و کالیفرنیا یه چیز دیگست برای ایران هم عالیه
Archi KHAN
۲۲ تیر ۱۳۹۴دوستان قبلا خبری از مونتاژ فولکس تیگوان در ایران مطرح شده بود ، دوستان خبری ندارن چی شد ؟!
البته مثل قیمت ماست و سبزی خوردن و خیارشور حتما بسته به سرنوشت مذاکرات داره حتما…
مک میسل
۲۳ تیر ۱۳۹۴کلیه و اقلام مصرفی بدن رو یادت رفت بگی!!!
البته ادامس له شده هم الان قیمتش بستگی به مذاکرات داره…
نوید جهرمی
۲۳ تیر ۱۳۹۴شما باشی ب جاش شاسی بلند نمیگیری؟
عبدالله
۲۳ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.
عبدالله
۲۳ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.
لطفا به لینک زیر از سایت پدال مراجعه بفرمایید تا بیشتر متوجه منظورم بشوید.
http://www.pedal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86-c4-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%88/
MjM
۲۵ تیر ۱۳۹۴lاز ماشینهایی با این سبک طراحی خوشم میاد نه خطوط تیز دارن نه خطوط خیلی گرد شده..انگار همه چی سر جای خودشه….تلفیقی از مدرنیته و کلاسیک…و قدیمی هم نمیشه!