چندی قبل فینالیستهای کسب عنوان خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا را معرفی کرده بودیم و وعده انتخاب خودرو سال را در نمایشگاه خودرو ژنو داده بودیم. اکنون با بازگشایی نمایشگاه خودرو ژنو این انتخاب انجام و برنده مشخص شده است.
از نظر قضات، این نسل هشتم فولکس واگن پاسات بوده که شایستگی کسب عنوان خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا را داشته است. این خودرو سدان خانوادگی آلمانی با کسب ۳۴۰ امتیاز از جانب هیئت بینالمللی روزنامهنگاران خودرویی موفق به کسب این عنوان شده است. نزدیکترین رقیبان پاسات در این رقابت، همانا سیتروئن C4 کاکتوس با ۲۴۸ امتیاز و مرسدس بنز C-Class با ۲۲۱ امتیاز بودهاند. امتیازات دیگر فینالیستها هم از این قرار است:فورد موندئو: ۲۰۳ امتیاز
نیسان قشقایی: ۱۶۰ امتیاز
ب ام و سری دو اکتیو تورر: ۱۵۴ امتیاز
رنو توئینگو: ۱۲۴ امتیاز
به گفته Hakan Matson رئیس هیئتداوران:بعد از ۴۱ سال حضور در بازار، فولکس واگن پاسات اکنون به یک سمبل و نماد موفقیت در میان محصولات فولکس واگن تبدیل شده است و بهعنوان محبوبترین مدل در میان رقبای خودش شناخته میشود. ایشان همچنین اضافه میکنند که پاسات تعادل بسیار خوبی بین راحتی و کیفیت خوب در بازارهای هدف برقرار میسازد. این مدل جدید بر روی پلت فرم MQB فولکس واگن ساخته شده است و طراحی نمای ظاهری آن به دور از اشتباه است و در کل این مدل میراث تمامی نسلهای پاسات را تداوم میبخشد.
مدل ۲۰۱۵ فولکس واگن پاسات، کیفیت و کارایی را در هر جنبه ای ارائه میدهد و نسبت به نسل قبلی بسیار سبک وزنتر است این در حالی است که استحکام بدنه آن بسیار بیشتر شده است. این خودرو در جاده جمعوجور تر از رقبایش احساس میشود در حالی که فضای داخلی آن از بسیاری از رقبایش بزرگتر است و صندوق بار آن در سگمنت خودش بیشترین فضای ذخیره بار را دارد.
پاسات بهمنظور جلب توجه اکثریت، با طیف گسترده ای از موتورهای مقرونبهصرفه در انواع بنزینی و دیزلی و جعبهدندههای مختلف عرضه میشود و فولکسواگن در اقدامی نوآورانه نمونه هیبریدی نسل هشتم پاسات را هم عرضه کرده است. این خودرو که با نام پاسات GTE شناخته میشود از یک موتور الکتریکی در کنار موتور ۱.۴ لیتری TSI Turbo بنزینی بهره میبرد و در حالت ترکیبی قادر به ارائه توان ۲۱۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور میباشد
Mostafa&S
۱۳ اسفند ۱۳۹۳درود
کلاس c از همه نظر بهتره ولی خب اینا بر اساس قیمت پایینتر پاسات اونو انتخاب کردن…
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳سی کلاس کاملا شایسته بهترین خودروی سال بود،یه جای دیگه هم سی کلاس بین نامزدهای بهترین خودروی سال بود و هم بین نامزدهای بهترین طراحی سال،کابینشو هم که همین پدال گفت بهترین کابین خودروهای زیر 60 هزار،در هر صورت هیچی از ارزش های سی کلاس کم نمیشه
پاسات هم فوق العادس و انتخاب شدنش درسته،یه خودروی بزرگ و با کیفیت و زیبا و اقتصادی و ایمن و مهمتر از همه قیمت مناسب،تبریک به همه فولکسی ها و تبریک به همه آلمانی دوستها
علی
۷ تیر ۱۳۹۵با سلام ودرود
مگه پژو ۳۰۸ حالا دقیق نمیدونم شایدم پژو ۳۰۰۸خودرو سال اروپا نشد….
اگه کسی اطلاع داره مت رو از این شک در کنه ممنون میشم………شایدم به خاطر تفاوت کلاسشون هست!!؟
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۳ اسفند ۱۳۹۳هم استیشنش زیباست هم سواریش.
در کل فولوکس لیاقت اسم برترین خودروساز رو داره.مخصوصا با زیرمجموعه های رویاییش
علی
۵ تیر ۱۳۹۵سلام
عزیزان یه سوال مگه پژو ۳۰۸یافک کنم۳۰۰۸خودرو سال اروپانشد؟؟؟
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳دوم شدن کاکتوس بین پاسات و سی کلاس هم جالبه
صادق
۱۳ اسفند ۱۳۹۳درود
هر چی داورا توی انتخاب فیلمای اسکار پراشه زدن، داورای اینجا عالی عمل کردن
به نظرم حق C-class بود که حداقل دوم بشه
ولی از اون طرف پاسات توی جایگاه درستی قرار گرفته
ارادت
ali2240
۱۳ اسفند ۱۳۹۳واقعا مستحق این جایزه بود پاسات بی نظیره و دوسداشتنی
به نظرم بعد از پاسات مرسدس و قشقایی عملکردای خوبی داشتن
البته جای سری ۳ یا ۴ ب ام و توی این جمع خیلی خالیه و همینطور ماکان پورشه
tadano
۱۳ اسفند ۱۳۹۳پاسات شایسته این مقام بود . مخصوصا مدل استیشن پاسات که معرکه اس.
HrZ
۱۳ اسفند ۱۳۹۳اوه خدا من متنفرم از پاسات.
از اون بدتر فورد فیوژن ( همون موندئو) بهتر از بعضیا شد.
شایان
۱۳ اسفند ۱۳۹۳مرسدس حقش بود اول بشه چون واقعا عالیه در این رنج
saleh.cars.motorcycles
۱۳ اسفند ۱۳۹۳لایق اول شن هست
ام من بشخثه با طراحیش خیلی کنارنمیام.یجورایی سادست
وخیلی جذابیتی تو ظاهرش نمیبینم
Mercedes Benz C class جذابیت بیشتری برای من داره وبیشتر به چشم میاد
saleh.cars.motorcycles
۱۳ اسفند ۱۳۹۳وباتشکر از فرید حنیفه زاده که یادمون رفت تو همون نظر اولمون جاش بدیم
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳حقش هست
__________________________
پژو 405 خودروی سال اروپا در سال 1988 ولی افسوس که این خوردو را در ایران به گند کشیدن با اون کیفیت ایرانی
RETOLEX
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ببخشید خودرو
اشتباه شد
علیرضا
۱۳ اسفند ۱۳۹۳اگه بیاد ایران تا 20 سال دیگه تولیدش میکنن!
erfan
۱۳ اسفند ۱۳۹۳علیرضا تو ایرانم اومده
Ahmad..F12
۱۳ اسفند ۱۳۹۳فرید جان ممنون عالی بود
پاسات واقعاً خودروی قابلیه
بی ادعا و پر محتوا، بهترین لغبیه که میتونم براش انتخاب کنم
به شخصه هنوز عاشق مدل Passat CC نسل قبل هستم
خیلی ابهت داره
hosin
۱۳ اسفند ۱۳۹۳نظرسنجی از لحاض طراحی خارجی .1 پاسات لایک 2 .مزدا 6 دیسلایک
ali2240
۱۴ اسفند ۱۳۹۳مزدا۶ ماشین خیلی دوسداشتنی ایه و واقعا طراحیش عالیه اما پاسات یه دنیای دیگس
hosin
۱۳ اسفند ۱۳۹۳1.پاسات لایک.2.هوندا اکورد دیسلایک
ناصر ساتیا
۱۳ اسفند ۱۳۹۳یکی از رفقا یک دستگاه عراقیشو داره که زمان جنگ میامد خیلی تعریفش را میکرد از این 4چراغها البته طراحی اون موقعش خیلی ضعیفه
رامتین
۱۳ اسفند ۱۳۹۳کاملا انتخاب درستی بود. پاسات بینظیره و واقعا C کلاس در برابرش ضعیفتره…