نسل پنجم فولکس واگن پولو که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمده، اکنون در میانه عمر خود قرار گرفته است و به همین دلیل یک فیس لیفت عمده همراه با تغییرات مختلف روی آن اعمال شده است.
تغییرات بیرونی شامل سپر و جلوپنجره جدید میشوند. فرم کلی چراغها، بدون تغییر باقی مانده اما چینش لامپها و LED برای چراغ اصلی از تغییرات قابل ذکرند. سپر عقب تغییرات کمتری داشته اما چراغهای عقب از طراحی جدیدی بهره میبرند. با این وجود هنوز چهره فولکس کاملاً مشخص و با کمترین تغییر بنیادینی به نظر میرسد.
با ورود به داخل اتاق، کنسول وسط بروز شده و آرایش جدید تجهیزات و یک صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی متصل به دوربین عقب، جلب توجه میکنند. برای ایمنی بیشتر از سیستم جلوگیری از برخورد در سرعتهای پایین و همچنین کروز کنترل تطبیقی استفاده شده است.
اما اگر به دنبال تغییرات واقعی می گردید باید درب کاپوت را بالا بزنید. موتور پایه سه سیلندر ۱.۴ لیتری بنزینی ۷۴ اسب بخار، ۸۹ اسب بخار و ۱۰۴ اسب بخار در سه ویرایش، خروجی تولید میکند. این پیشرانهها با تنظیمهای متفاوت، جانشین موتور ۱.۲ لیتری ۹۰ اسبی و یا ۱.۶ لیتری ۱۰۴ اسبی میشوند. مدل TDI BlueMotion با ۷۴ اسب بخار را باید یک مدل اقتصادی دانست که با گشتاوری معادل ۲۱۰ نیوتن متر در دور تنها ۱۵۰۰ دور در دقیقه، مصرف سوختی معادل ۳.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارائه میکند. مصرف سوخت مدل ۸۹ اسبی هم تنها ۳.۴ لیتر است که ۲۱ درصد نسبت به موتور ۱.۶ لیتری سابق، مقرون به صرفهتر است.
از موتورهای دیزلی میگذریم و به موتورهای بنزینی میپردازیم. پیشرانه سه سیلندر ۱.۰ لیتری توربو، میتواند ۸۹ اسب بخار نیرو تولید کند و تنها ۴.۱ لیتر در صد کیلومتر، مصرف سوخت آن است. موتور ۱.۲ لیتری TSI هم در تنظیمات ۸۹ اسبی، ۱۰۸ اسبی و مدل GT با ۱۴۸ اسب بخار عرضه میشود. موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر هم تنها موتور ۴ سیلندر این خانواده است که در مدل GTI پولو ۱۸۹ اسب بخار خروجی دارد.
زیگما
۸ بهمن ۱۳۹۲اگه با همین شمایل و با برخی اصلاحات در امریکا عرضه بشه فکر کنم موفق بشه.
جای سواله که چرا در امریکا عرضه نمیشه؟زمانی که سونیک و فیستا و فیت و … روز های خوبی رو پشت سر میذارن چراپولو یا نسل جدید گلف نباید در امریکا بفروش برسد؟؟
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲فورجیو من رو ببخش که از ارزش های خودم دور شدم . من اشتباه کردم . فقط ایتالیا.فقط فراری.فقط لامبو . شما ها هم که آلمان آلمان می کنید ، کل آلمان رو جمع کنید نمى تونید ماشینی مثل لافراری تولید کنید!!!!!!!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
آفرین به این میگن آدم چیز فهم احسنت،احسنت.
ولی حیف که دیر فهمیدی!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
آوانتادور راستشو بگو چی باعث شده به این نتیجه برسی؟
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲قبلا هم کفتم که من منصف ترین طرفدار لامبو هستم . کسی نمى تونه بکه که فراری زیر لامبو است(غلط کرده هرکی که أین حرف رو بزنه)اولویت من لامبو است و بعد فراری ، عاشق ایتالیا و عاشق فراری هستم ، و با دلیل حرف می زنم!!!
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲آقا سینا یه داستان جالب هم تعریف کنم . توی بخش لافراری برأی رونالدو یکی نوشت که من لافراری رو دوست ندارم . ازش سؤال کردم جرا،نوشت که من از رینکش(ring)خوشم نمیاد . من اون روز خیلی تعجب کردم!!!!!
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲همین لامبو یی که شما می گید مال فولوکس واگنه
(پرچم بالاست)
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲محمدحسین جان،خواهش میکنم با هیجان نظر نده!
من دوست نداشتم این رو بگم اما با حرفت مجبورم کردی!
برای لافراری حتی رقابت کردن با P1 هم سخته چه برسه به 918 !!!
سینا .فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
محسن اینو کی بهت گفته؟!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۹ بهمن ۱۳۹۲کسی بهم نگفته عزیزم! خودم بهش رسیدم.
احمد
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیز من کمپانی لامبو زیر مجموعه فولکس واگن هست.
یه آدم عاشق
۸ بهمن ۱۳۹۲carbonado aventador اگه کل آلمانو جمع کنی نمیتونی باهاش کل گذشته و حال و آینده رو بخری
carbonado aventador
۹ بهمن ۱۳۹۲محسن جان شما هرجی بکى من قبول میکنم . منتظر له شدن ویرون در مقابل لافراری هستم!!!!!
carbonado aventador
۹ بهمن ۱۳۹۲آقا محسن من هیج وقت 918 رو با لافراری مقایسه نمى کنم . زیرا در حدش نیست ، شما 918 رو بأید با p1 مقایسه کنید!1!1!1!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
یکبار بهت اخطار دادم که با دم بوگاتی بازی نکن.
هم قدته؟؟؟
هم اصالتته؟؟؟
هم سیلندرته؟؟؟
هم قدرتته؟؟؟
هم قیمتته؟؟؟
هم کیفیتته؟؟؟
چیت به بوگاتی میخوره؟؟؟؟
بعدشم بوگاتی و لافراری اصلا رقیب هم به حساب نمیان.
چون اساسشون فرق داره . ذاتشون فرق داره .
جمعش کن بابا.
((( ایران و المان )))
carbonado aventador
۹ بهمن ۱۳۹۲بله ویرون هم در حد لافراری نیست . نه کیفیتش به فراری می رسه نه زیبایی اش و نه نسبت قدرت به وزنش . رقیب لافراری فقط آجرا هست . دلیلش رو هم بعدا می نویسم!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲محمدحسین جان یعنی میخوای بگی لافراری انقد شاخ تر از 918 هست؟؟
هروقت خواستی، من پایه کل کل هستم ;-)
carbonado aventador
۱۰ بهمن ۱۳۹۲من مخلص شما هستم . ولی باور کن که روى کاغذ 918 و ویرون به لافراری نمى رسند!!!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲اگه بخوای میتونم روی کاغذ هم نشون بدم 918 بهتره یا لافراری!
درضمن بحث ویرون جداست. باید با آگرا مقایسه بشه.
carbonado aventador
۱۰ بهمن ۱۳۹۲ویرون از آجرا باخت . نسبت قدرت به وزن لافراری بهتر از ویرون هست . دلائل خیلی بیشتری هم هست که هر وقت شما بخواهی بحث می کنیم!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲ویرون رو که ولش کن ، من خودم با اینکه طرفدار آلمان هستم اما به هیچ وجه از ویرون خوشم نمیاد و به شدت طرفدار رقیب اصلیش (آگرا) هستم. قبلا هم تو یک پستی دلایلم رو گفتم و دوست ندارم اینجا دوباره بحثش شروع بشه! از طرفداران ویرون هم میخوام که اینجا بحث روشروع نکنن که چرا و ….!
شما هم بهتره انقد لافراری رو با ویرون مقایسه نکنی چون درحقیقت رقیب واقعی لافراری فقط و فقط P1 و 918 هستند!
carbonado aventador
۱۱ بهمن ۱۳۹۲ایندو اصلا قابل قیاس با لافراری نیستند ، حریف اصلی p1 و 918 ، aventador svهست . لافراری با همه ی ماشین ها فرق می کنه!!!!!! ّ
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۱ بهمن ۱۳۹۲دلیل از این مهم تر که هرسه شون تنها سوپراسپرت های هیبریدی جهان هستند؟؟!!!
کجای لافراری باعث میشه تا نتونیم اونو با P1 و 918 مقایسه کنیم؟؟!!
carbonado aventador
۱۱ بهمن ۱۳۹۲1-تکنولوزی اش 2-دوازده سیلندر بودنش 3-قیمتش 4-تنفس طبیعی بودنش!!!!!!! (Super veloce)
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۱ بهمن ۱۳۹۲1.تکنولوژی؟؟؟؟!!!!
تکنولوژی یعنی اینکه 918شتاب سریعتری داره باوجود8سیلندر بودن درمقابل لافراری 12 سیلندری! وبا حجم موتور 1.7 لیتر کمتر ازلافراری(خودش یک موتوه نه؟!) ! ودر حداکثر سرعت هم فقط 10km/h کمتره!!! جالب تر اینکه لافراری 200 کیلو هم سبک تره!!!
تکنولوژی یعنی اینکه 918 یک چهارم لافراری، CO2 تولید میکنه!!!
2.دوازده سیلندر بودن لافراری مزیت نیست بلکه دقیقا از بدترین نقاط ضعفش هست! (باتوجه به مطالبی که بالا گفتم)!
3.قیمت لافراری خیلی بالاتر از P1 نیست و پورشه هم رسما اعلام کرده قیمت تمام شده 918 بسیار بالاتره و پورشه داره ضرر میده!
4. 918 هم تنفس طبیعی است !!!!!!!!!
امیدبرتر
۸ بهمن ۱۳۹۲این که باقدرت 59 کیلوواتی(حساب کردم)از ال90 هم ضعیف تره!
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲آیا شما حجم موتور و کیفیت و میزان سوختش رو هم مقایسه کردید?
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲تو ال نود فرانسوی رو با این فولوکس المانی مقایسه می کنی داداش اگه یگم دقت می کردی براش چهار تا موتور گزاشتن که شما براساس نیازت انتخاب کنی . ال 90 102 اسب قدرت داره شما می تونی موتور gtبا 148 اسب و یا موتورgtiپولو با 189 اسب را انتخاب کنی بعدم این یه سدان نیست یه ماشین جمع جوره من یه ریگشم به کل محصولات پزو و رنو نمی دم پزو می خواد با 207 با این رقابت کنه!!!
هنوز مونده تا برسه
…………..(پرچم بالاست)……………..
sorena330تحریم خودروسازان داخلی
۸ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز،208،پژو با 208 با این رقابت میکنه،حداقل قیافش مثل ماشین های دهه ی 90 نیست…
یارو .فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲208تم نمی تونه با این رقابت کنه همین گیربکس دو کلاچه ش می ارزه به کل 208 بعدم اگه 208 رقیب اینه پس رقیب گلف چیه
(پرچم بالاست)
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
برای این ماشن های با اصالت نباید خیلی ظاهرشو دست کاری کرد
چون با همین چهره تو دل مردم جا باز کردن
گلف هم وضعیتش دقیقا همین طوره
من گلف رو بیشتر دوست دارم
رضا 2272
۸ بهمن ۱۳۹۲دمت گرم آقا جلال موافقم
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
این ماشین از نظر قدرت اندازه و … شبیه پرایده ولی تو رو خدا امکانات پرایدو نگاه کن بعدشم بیا امکانات
اینو نگاه کن.
بابا این ساخت آلمانه بایدم تکنولوژیش پیشرفته باشه.
مصطفی
۸ بهمن ۱۳۹۲به خدا چقد حق انتخاب دارن انواع موتور وامکانات متنوع.تو ایران که اپشن ها یکی از یکی دیگه مسخره تر.
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲هاچبک مقرون به صرفه تر از این وجود داره ؟؟!!
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲پدال دو دفعه نظرمو حذف کردی . دفعه ی پیش می گیم چون اسم و لینک یه مجله دیگه خودرو توش بود و یه مقاله ی خوب و زود تر از شما نوشته بود حذف کردی این دفعه دیگه چی داشت چندین بار شده برگشتم دیدم نظر من نیست هیچی نگفتم گفتن این هالوه بزار هرچی به نفع مون نیست پاک کنیم.
مهدی
۸ بهمن ۱۳۹۲میبینم که عقده gf کشتتت
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۹ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
حرفشو نزن که حالم ازش به هم می خوره
carbonado aventador
۹ بهمن ۱۳۹۲توفیقی جان شما که اینقدر gf دوست داری ، از من به تو نصیحت :با أین کارت به هیج جایی نمى رسی . أین راهی که داری میری ، همه خط کشی هاش رو خودم کشیدم!!!!!!
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲مصرف سوختش خیلی عالیه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ بهمن ۱۳۹۲درود.
هیچی از یک فولکس کم نداره .
فقط پشت ماشین میتونست بهتر از این باشه .
((( ایران و المان )))
لامبو ایتالیایی آلمانی
۹ بهمن ۱۳۹۲هیچ هاچبکی تو دنیا فولکس نمیشه.
مصطفی
۹ بهمن ۱۳۹۲بجای این آشغال های چینی که هر روز داره وارد میشه و پول این ممکلت و از بین میبره بیان ماشین های ارزون قیمت فولکس واگن و وارد کنن بعضی برندا رو اگر تعرفه شو واسه کم مصرف هاش و کم حجم هاش کم کنن خداییش ارزش داره مثل همین آلمانی
mjh
۱۰ بهمن ۱۳۹۲پراید که پرایده اوضاعش اینه ینی این(البته انصافا ناز و قشنگه) خوراکه بدن سایپا از سروتهش بزنه منتاژشو شروع کنه تا 150 سال دیگه تبدیلش کنه به خودرو ملی 300 سال دیگه هم چراغاشو عوض کنه البته اگه تونست بعدش تا روز قیامت ازش تولید کنه
محمد
۱۰ بهمن ۱۳۹۲زیباست ولی از فولکس واگن انتظار بیشتری میره چون بعد از تویوتا بزرگترین خودروساز دنیاست من که ازش ناامید شدم