ششمین نسل فولکسواگن پولو چند روز پیش در برلین رونمایی و معرفی شد و اتوموتیونیوز این شانس را داشته تا با مسئول فروش جهانی فولکسواگن درباره این خودرو صحبت کند. یکبار دیگر، متأسفانه این خودرو میوهای ممنوعه برای مشتریان آمریکایی میباشد.
مبلغ پرداختی برای اینگونه خودروها در آمریکا اهمیت زیادی دارد و آوردن خودرویی چون پولو که کلاسی بالاتر را نشان میدهد برای ما توجیه ندارد.
او گفته که این تصمیم یک عمل تجاری خردمندانه بوده زیرا در صورت عرضه در آمریکا، پولوی جدید نسبت به رقبای خود بسیار گرانتر خواهد بود. برخی از این رقبا بهای واقعاً پایینی دارند.
فروش نسل جدید پولو از ماه اکتبر در اروپا آغاز خواهد شد و بهای آغازین آن در آلمان ۱۲۹۷۵ یورو (حدود ۱۴۵۰۰ دلار) خواهد بود. تحویل این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۸ شروع میشود و مصرفکنندگان میتوانند نسخه فول GTI با قدرت ۲۰۰ اسب بخار را نیز خریداری کنند.
اگرچه پولو برای بازار آمریکا تدارک دیده نشده اما مدیر فولکسواگن اذعان کرده که این شرکت دو شاسیبلند را در آینده تولید خواهد کرد. یکی از این خودروها احتمالاً ابعادی در حد و اندازههای گلف خواهد داشت و اواخر سال جاری با نام T-Roc در اروپا معرفی خواهد شد. انتظار میرود مشتریان آمریکایی نیز سال ۲۰۱۹ پشت فرمان این خودرو بنشینند. تولید یک شاسیبلند کامپکت برای بازارهای اروپایی نیز قبلاً تأیید شده و این خودرو از ماه آگوست در پالملای پرتغال تولید خواهد شد.
جدای از برنامههای موجود برای شاسی بلندها، فولکسواگن روی سدان ها نیز تمرکز خواهد داشت زیرا مدیر فولکس گفت این دو نوع خودروها واقعاً در آمریکا فروش خوبی دارند.
مدیر فروش جهانی فولکس در نهایت گفت که گلف در بازار آمریکا همچنان مدل پایهی برند خواهد بود. نیمی از فروش این خودرو به GTI با بهای ۲۵۵۹۵ دلار مربوط میشود.
h
۳۰ خرداد ۱۳۹۶فلوکس واگن به عنوان یه برند معمولی نسبت به بقیه در آمریکا فروش چشم گیری نداره …دلیلش هم همون طور که گفته شد قیمت بالاترشه…
بنزما
۳۰ خرداد ۱۳۹۶اختلاف فروش جهانیش با فورد فیستا تو سال 2017 دوهزارتابود با توجه به اینکه بازار امریکا خیلی تععین کنندست و نسل جدیدش در امریکا عرضه نمیشه احتمالا فیستا اول بشه امسال تو جهان
حیف بود این اشین زیبا کاربردی اول نشه
سلیقه امریکایی ها تو فروش جهانی خودرو حخیلی تاثیر داره چون تو خیلی از سگمنتا پر فروش ترین بازار رو دارن و اونا عاشق ماشین های پیکاپ و س یو وی و برندهای ژاپنی هوندا و تویوتان
میشه گفت پیکاپ ها و تویوتا و هوندا مقدار زیادی از فروششون رو مدیون امریکاو کشورهای عربی و افریقایی تبارن!
برای امرسکایی ها لذت رانندگی در درجه های بعدی قرار میگیرن واسه همین دو تا پیکاپ پارسال پر فروش ترین ماشین ها شدن
سلیقه خودرویی اول اروپایی بعد امریکایی
حمیدرضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۶پولو همچینم کوچیک نیست ولی چهره معقولی داره منتهی فولکس بیشتر به درد اروپایی ها میخوره مردم امریکا تویوتا و هوندا رو بیشتر دوست دارن حتی بیشتر از فورد و شورلت
مهدي
۳۰ خرداد ۱۳۹۶هر چند هزینه های نگهداری ماشین توی اروپا از آمریکا بالاتره و تویوتا کم هزینه تره ولی بازم مردم اروپا این را به تویوتا و دیگر رقبا ترجیح میدن حال چرا آمریکاییا از فولکس خوششون نمیاد یکم تعجب برانگیزه و اینکه چرا اصلا آمریکا با فولکس اصلا رفتار خوبی نداشته
بنزما
۳۰ خرداد ۱۳۹۶امریکایی نهایت توجه اولشون به کم خرج بودن ماشینه بعد به مسایل دیگه اهمیت میدن استاد این کارهم هونداو تویوتا
بهزاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۶میانگین قیمت خودروهای فروش رفته در آمریکا حدود 34 هزار دلاره و در اروپا حدود 30 هزار دلار و همچنین درصد خودروهای دیزلی فروش رفته در اروپا بسیار بیشتر از آمریکا هست که به خاطر هزینه های سوخت میشه و این دیدگاه که فروش در آمریکا به خاطر استهلاک و هزینه پایین هست فقط یک بخش داستان میباشد.
رضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۶یه دلیل دیگش نزدیک شدن پولو به یه کلاس بالاتره یعنی به قدری خوب شده الان که تقریبا نزدیک به گلف شده البته از لحاظ قیمتی نمیگم ولی خب شاید اکثر افراد ترجیح بدن به جاش گلفو بگیرن حتی اگه اختلاف قیمتشون زیاد باشه
مهدي
۳۰ خرداد ۱۳۹۶این ماشین پراید اروپاست و مدلای دست دومش هم بسیار طرفدار داره چون بسیار کم خرج و کم هزینه هست قیمت مدلای دست 2 از یاریس پایینتره ولی خب از مدلای هم اندازه رنو و پژو بالاتره ولی با حدود 2000 الی 2500 یورو یه مدل 2007 تمیز به شما میدن تو ایران با این پول یه پراید همون مدل میدن در کل اگه این ماشین وارد ایران بشه و مردم از تب شاسی بلند سواری چینی بیان بیرون خیلی ماشین پر فروشی خواهد بود و معادلات بازار را بهم میریزه و جای هیوندا اکسنت ، الانترا و کیا ریو، سراتو و حتی تویوتا یاریس را میگیره
رامتین
۳۰ خرداد ۱۳۹۶والا مدل GT را 150 تومن به ایران بیارن گزینه خوبیه.
رامکال
۳۰ خرداد ۱۳۹۶بسیار بسیار زیبا طراحی شده.
اگر همینی که توی عکس هاست روانه بازار بشود هم زیباست هم اینطور که به نظر میرسد جادار است.
اولین بار تی نمایشگاه خودرو (کیانپارس) اهواز (چند سال پیش) از نزدیک دیدمش تا اونجایی که یادم است اونی که من دیدم از اینی که توی عکس هاست کوچکتر بود.
قیمتش هم که فوق العادست با توجه به قدرت خروجی از موتورش و دیگر موارد خیلی دلم میخواست که ایران خط تولیدشو بدون کم کردن از کیفیتش و همچنین بدون دست بردن در قیمتش تولید میکرد میتونست جای تندر 90 و دنا رو یکجورایی بگیرد.
ali a
۳۱ خرداد ۱۳۹۶خب امریکایی ها مدل گلف که از پولو بزرگ تر و بهتره رو میخرن… اگه هم خواستن تو کلاس پولو ماشین بخرن گزینه زیاد دارن با قیمت خیلی مناسب تر ! خوده مدیر فولکس هم میگه ..
Saman
۳۱ خرداد ۱۳۹۶امریکائیها ذهنیت خوبی به فولووکس ندارن و علتش هم پر خرج بودن بی دلیل فولووکس و تعمیرات مکرره و معمولن اگر یه امریکائی اگر هم ماشین امریکائی در این رده رو نپسنده معمولن به فولووکس توجه نداره و سراغ کره ای و ژاپنی میره :-) مثلن مزدا با قیمتهای کمتر ترمز پارک الکتریکی داره ولی فولووکس حتی در مدلهای نسبتن گرون مثل شیراکو هنوز از ترمز پارک مکانیکی سود میبره :D و فکر نمیکنم کسی در امریکا نیاز به فولووکس چلو :D داشته باشه بهترین ماشینها با کمترین مخارج و استهلاک در دسترسشن :-)