کورادو کوپهٔ اسپرت کامپکتی بود که برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ معرفی شد. این خودرو در ابتدا بهعنوان جایگزینی برای نسل دوم مدل شیراکو در نظر گرفته شده بود اما تولید شیراکو همچنان تا سال ۱۹۹۲ در کنار کورادو ادامه یافت درحالیکه تولید کورادو نیز تنها سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ به پایان رسید. پایه و اساس کورادو را نسل دوم گلف تشکیل میداد چراکه این کوپهٔ اسپرت بر روی پلتفرم گلف ساخته شده بود. کورادو در هنگام معرفی با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر ارائه شد. این موتور که به یک سوپرشارژر مکانیکی مجهز بود، ۱۶۰ اسب بخار قدرت داشت.
سپس در سال ۱۹۹۱ دو موتور دیگر به لیست پیشرانههای کورادو اضافه شد. موتور اول یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۳۵ اسب بخار قدرت بود و موتور دوم که بالاترین پیشرانهٔ کورادو محسوب میشد، یک واحد ۲.۹ لیتری VR6 بود. این پیشرانه ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشت و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت را برای خودرو فراهم میکرد. در سال ۱۹۹۳ نیز یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۱۵ اسب بخاری هم برای کورادو ارائه شد.
یکی از ویژگیهای خاص کورادو تجهیز آن به بال عقبی بود که هنگام حرکت با سرعتهای بالا بهمنظور بهبود هندلینگ خودرو بهصورت خودکار بالا میآمد. امروزه وجود تجهیزات آئرودینامیکی فعال مثل همین بال تطبیقی در خودروهای اسپرت چیز عجیبی نیست اما برای دههٔ ۹۰ میلادی آنهم در خودروی اسپرت ارزانقیمتی مثل کورادو، نوآوری بزرگی محسوب میشد. این کوپهٔ کامپکت آلمانی علاوه بر عرضه در بازار اروپا به ایالاتمتحده و کانادا هم صادر شد.
حال اما امسال کورادو سیساله شده است و به این مناسبت فولکسواگن دو مدل ویژه از آنرا در نمایشگاه خودروهای کلاسیک برمن آلمان به نمایش درآورده و از این طریق جشن تولدی برای کوپهٔ کامپکت خود برگزار کرده است. خودروی اول پروتوتایپی است که در سال ۱۹۸۹ توسط شرکت کارمن ساخته شده است. این مدل به پیشرانهٔ چهار سیلندر شانزده سوپاپ G60 مجهز است که ۲۱۰ اسب بخار قدرت دارد. مدل دوم نیز آخرین کورادوی فرمان راستی است که به تولید رسیده است. این خودرو که به پیشرانهٔ ۱۹۰ اسب بخاری VR6 مجهز بوده و سبزرنگ است، در تاریخ ۶ جولای سال ۱۹۹۵ از خط تولید خارج شده است.
virtual
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ببخشید که این سوال رو اینجا میپرسم
همون طور که مازراتی در ایران یک برند خیلی لوکس به حساب میاد
آیا در سطح بین المللی هم اینطوریه؟؟ یعنی از بنز و بی ام و و… با پرستیژ تره؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷مازراتی خودرویی نیمه دست ساز و سفارشی شده هست اما اِقبالی بمانند شرکتهای لوکس نداشته و بیشتر خاص پسنده و همینطور بسیار لوکس .
این مدل فولکس هم نسبت به سال تولید خودش چه طراحی تو دِلبورویی داره.
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷یادش بخیر داشتنش آرزوی هر جوانی بود . قیمت مناسب ، ظاهر اسپرت و تقریبا خشن . یادمه تو مجله ماشین هم کلی مقاله راجبش نوشته بودن .
البته خیلیهاتون به دنیا نیامده بودین یا حتی طفلی بیش نبودین حق دارین راجبش نظر ندین .
با تچکر
ژان وال ژان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷چه زیباست
این ماشین با این قیمت در سال ۱۹۹۲ باله ی عقب متحرک داشته چیزی که ۱۲ سال بعد در بنز اس ال آز استفاده شد !!!!!!!!!!
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷اون زمان گویا این مدل داشبوردا مد بوده شباهت زیادی با داشبورد ۴۰۵ داره