فولکسواگن با حرکت در مسیر خودروهای الکتریکی و نصب فیلترهای تصفیه کننده در پیشرانههای دیزلی آماده دور شدن از رسوایی دیزل گیت است. مدیر توسعه این کمپانی در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز اعلام کرده که فولکسواگن در حال برنامهریزی برای استفاده از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی در خودرویی است که ابعادی مشابه با گلف داشته و از پلتفرم MQB این برند استفاده میکند.
هنوز نام این مدل اعلام نشده اما خودروی مورد سؤال با توجه به مشخصات اعلام شده میتواند کراس اوور کامپکت T-Roc باشد. استفاده از این سیستم در دیگر خودروهای MQB این برند نسبتاً آسان خواهد بود و مدیر فولکسواگن نیز میگوید به لطف این پلتفرم مدولار جای کار زیادی برای مهندسان وجود دارد.
فکر میکنید انعطاف این ساختار چقدر است؟ پلتفرم یاد شده از نسل جدید پولو گرفته تا آرتئون پرچمدار بکار رفته است. این ساختار در سال ۲۰۱۲ و روی آئودی A3 معرفی شده و از آن زمان تاکنون در محصولات زیاد این گروه خودروسازی بکار رفته است. از جمله این خودروها میتوان به اشکودا اوکتاویا، سئات لئون، فولکس واگن پاسات و آئودی TT اشاره کرد. همچنین شاسیبلند بزرگ اطلس نیز از پلتفرم MQB استفاده کرده است.
اما T-Roc از ماه آینده و در پرتغال وارد خط تولید خواهد شد و از آنجا به بازارهای اروپایی راه خواهد یافت. احتمالاً این خودرو اواخر ماه جولای یا اوایل آگوست معرفی خواهد شد. این خودرو از سال ۲۰۱۹ نیز در آمریکا عرضه خواهد شد.
شاسیبلند دیگر فولکسواگن که امسال معرفی خواهد شد نسل جدید توارگ است که در ماه نوامبر وارد خط تولید خواهد شد و قبل از آن احتمالاً در فرانکفورت چشممان به جمالش روشن خواهد شد. این خودرو از پلتفرم MQB استفاده نمیکند بلکه همانند آئودی Q7 از زیرساخت MLB Evo سود میبرد.
charger
۱۲ تیر ۱۳۹۶شبیه Q8 هم هست عالیه