تا دو سال آینده مدلهای جدید شاسیبلند فولکسواگن به بازار میآیند و این کمپانی تا آن زمان، با صبر و حوصله به پیش میرود. در همین حال، فولکسواگن به منظور حفظ تقاضای بازار برای مدلهای پا به سن گذاشته تیگوآن و توراِگ تا قبل از جایگزین شدن آنها با مدلهای جدید، قیمت مدلهای ۲۰۱۶ آنها را کاهش داده است.
فولکسواگن تیگوان شروع قیمتی برابر ۲۵۷۵۵ دلار دارد که ۱۳۶۵ دلار پایینتر از گذشته شده و به سرآمدهای کلاس خودروییاش، از جمله هوندا CR-V با قیمت ۲۴۳۲۵ دلار، نزدیکتر شده است. علیرغم این کاهش قیمت، مدل پایه S با اضافهشدن تجهیزات جدیدی مانند ورودی بدون کلید با دکمه فشاری استارت، طراحی داخلی چرمی، گرمکن صندلیهای جلو، نوربالای اتوماتیک و برفپاککنهای حساس به باران همراه شده است. مدل اسپورتیتر تیگوان R-Line نیز در عین کاهش قیمت، این بار در بین تریمهای S و SE قرار گرفته است. همچنبن تمام مدلهای ۲۰۱۶ تیگوان، نسخه جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید فولکسواگن، یعنی MIB II را دریافت کردهاند؛ سیستمی که با درگاه USB همراه است و در برخی مدلها از برنامههای گوشی هوشمند پشتیبانی میکند. شاسیبلند بزرگتر فولکسواگن توراِگ مدل ۲۰۱۶ از کاهش قیمت نسبتاً بیشتری بهرهمند شده است و برای مدل پایه V-6 اسپورت آن میتوان مبلغی برابر ۴۳۶۱۵ دلار پرداخت که ۲ هزار دلار نسبت به مدل سال قبل کمتر است. این کاهش قیمت شامل مدلهای TDI که از موتور ۳ لیتری توربو دیزل V-6 استفاده میکنند نیز میشود و در حال حاضر، مدل TDI اسپورت شروع قیمتی برابر ۵۰ هزار و ۲۴۵ دلار دارد. خبر دیگر در مورد مدل ۲۰۱۶، توقف تولید توراِگ هیبرید است. این شاسیبلند بنزینی-الکتریکی قبلاً گرانترین مدل در سری توراِگ به شمار میآمد و در همین حال، مصرف سوخت بیشتری نسبت به مدلهای TDI داشت (۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر). در نتیجه، فولکسواگن جتا هیبرید تبدیل به تنها نسخه هیبریدی این خودروساز خواهد شد. افق آینده فولکسواگن، منتظر ورود دو شاسیبلند جدید است؛ اولی یک مدل سه ردیفه کراساور و بدوننام است که قرار است در «چاتانوگا» در تنسی امریکا تولید شود. کارخانه چاتانوگا جایی است که در حال حاضر پاسات مخصوص بازار امریکا و یک نسخه بازنگری شده از تیگوان با پلتفرم MQB بر اساس فولکسواگن گلف مدل ۲۰۱۵ ساخته میشود. همچنین یک نسخه با فاصله محوری طولانیتر از تیگوان بعدی وجود خواهد داشت که پس از تولید در مکزیک، به بازار امریکا وارد میشود. این شاسیبلندهای جدید قرار در طول سال آینده میلادی معرفی شوند و تولید شاسیبلند متوسط مورد اشاره در سال ۲۰۱۶ در چاتانوگا آغاز خواهد شد. همچنین تیگوان جدید نیز در سال ۲۰۱۷ در معرض فروش قرار خواهد گرفت.۱۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
sunmartin
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این دو خودروی با دوام و زیبا ازین برند معتبر ارزان شده اند باینکه کیفیت کوچکترین افتی نکرده
تو این فکرم و در حیرت چطور در ایران نه تنها مدل جدید و دستاوردی تازه ارائه نمیشه بلکه هروز کیفیت پایینتر و سالیانه قیمت بالاتر میره این جهش قیمتی به چه دلیلی هست
قاقالی
۲۱ مرداد ۱۳۹۴دقت کردین با امکانات بیشتر وبه روزرسانی مناسب تازه قیمتش رو کاهش دادن دقیقا دقیقا دقیقا 180 درجه تفاوت با ایران…ای خدا
Archi KHAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۴بی صبرانه منتظر ورودشون به کشورمون هستیم…
Xman
۲۳ مرداد ۱۳۹۴این ماشین های عالی هیچ وقت نمیان ایران………این مسئولین فقط بلدن ماشین چینی به خورد ایران بدن ! از بد شانسیه ما ایران به جایی که بیاد با المانیا قرارداد ببنده اومده با اشغالهای فرانسه قرارداد بسته………. بد بختیای ما تمومی نداره!!!!!!
Hamid...Audi
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ای کاش جای این برند های کره ای و چینی وولکس واگن وارد میشد…
انصافا از لحاظ کیفیت و قدرت خیلی عالی هست (موتور های توربو شارژر) توشش ماهه اول سال هم که پرفروش ترین بود تو دنیا!
رهگذر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴وولکس که هیچ امیدوارم فولکس هم بیاد که عالی شه!! وولکس!!!!!!!!!!!!
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴از نظر ظاهری چقدر ترو تمیز جمع شده آدم از نگاه کردن به این ماشین لذت میبره چه برسه که سوارش بشی
AHMADREZA
۲۱ مرداد ۱۳۹۴اسمش خیلی باحاله مثل خودش
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۴با سلام خدمت دوستان سال 90 برادرم یه توارگ نقری رنگ از اربیل خرید حدود چند ماه دستش بود ما هم حراز گاهی ی دوری باهاش میزدیم. اگه به اتاق این ماشین دقت کنید با پورشه کاین یکی هستند از پلتفرم مشترک استفاده کردن این ماشین فقط باید سوارش ی تا بدونی چیه با گفتن نمیشه ای کاش وارد ش کنن مردم سوار شن حال کنند
ارمان
۲۲ مرداد ۱۳۹۴تریم داخلیش فروشش رو تو ایران سخت میکنه
امید وارم یکم از این برندهای خوب وارد بشه تا بازار از این فرم کلیشه ای در بیاد و مردم تفاوت کیفیت رو واقعا حس کنن
Xman
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ای کاش پای این ماشین های المانی تو ایران باز بشه. مردیم بسکه کیا و هیوندا و ماشینای چینی دیدیم .
لایک=ماشین های المانی
دیسلایک=ماشین های کره ای و چینی
luis
۲۳ مرداد ۱۳۹۴من عاشق ماشین های ساده و با کیفیت هستم ولی جالبه اساتید طراحی خودرو از جمله استاد دکتر مهندس حاج کیارش راجع به طراحی نظر ندادن
اراز
۴ آبان ۱۳۹۵مطمئن باشیدمافیای چینی بادارودسته ایرانیشون نمیزارنداین ماشینهای باکیفیت واردبشنداگه بیادهم مثل سراتو ایرانی میشه که هم اپشنهاش روکم میکنندهم ظاهرش روتغییرمیدندهم اونقدرگرون پیکنندکه مروم مجبوربشندچینی بخرند چینیها به این راحتی بازارایران روازدست نمیدند