فولکس واگن

لغو برنامه‌های ساخت گیربکس 10 سرعته فولکس‌واگن

فولکس‌واگن تأیید کرد برنامه‌های مربوط به ساخت گیربکس ۱۰ سرعته دوکلاچه خود را کنار می‌گذارد.


مدیر بخش قوای محرکه‌ی فولکس‌واگن در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز لغو برنامه‌ی ساخت این گیربکس را تأیید کرد.
او گفت: “دو ماه قبل من پروتوتایپ خرد شده را داشتم.”


این خودروساز آلمانی در ابتدا برنامه‌هایی به منظور تولید گیربکس برای پیشرانه‌هایی با گشتاور بالا داشت و برنامه‌ی خود را در سمپوزیوم وین ۲۰۱۳ اعلام کرده بود. در همین مکان بود که فورد و جنرال موتورز همکاری مشترک برای توسعه گیربکس ۹ و ۱۰ سرعته را تأیید کرده بودند. گیربکس ۹ سرعته فورد و جنرال موتورز سال پیش در شورولت مالیبوی جدید بکار رفت و نسخه‌ی ۱۰ سرعته نیز برای اولین بار در کامارو ZL1 و فورد F-150 رپتور دیده شد.


این مدیر رده بالای فولکس از بیان دلیل لغو برنامه‌ی یاد شده خودداری کرد اما گفت که فلسفه‌ی “بزرگ‌تر بهتر است” کمپانی از مد افتاده محسوب می‌شود.

اگرچه برنامه‌ی مربوط به تولید این گیربکس در حال حاضر لغو شده اما مدیر فولکس‌واگن احتمال بازگشت دوباره‌ی آن در آینده را رد نکرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    به نظر من هم این فلسفه ی ( هر چی بزرگتر ، بهتر ) دیگه خیلی قدیمی شده و هیچ دلیلی بر بهتر بودن این گیربکس ها نداریم.
    اگر برتری هم داشته باشن مسلما مضراتی هم خواهند داشت

    1. پرهام

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      آخه چ ربطی داره ب بزرگ تر بهتر؟?

      1. madjid

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مقاله رو خوندی یا همینطوری اومدی یه گیری به من بدی ؟؟؟ ????

        1. پرهام

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          ???
          آقا مجید عزیز
          خوندم
          و گیر هم ندادم??
          واقعا ربط بزرگ تر بهتر رو ب گیربکس نمیدونم چیه?

        2. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ??
          گل من :
          یعنی هر چی عدد تعداد دنده ها بزرگتر باشه (مثلا گیربکس100سرعته !!) الزاما به معنای بهتر بودنش نیست.

        3. پرهام

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          😂😂😂
          اول ۸۰۰۰ تایی شدنت مبارکه
          دوم
          نمیدونم والله
          دیگه ۱۰۰ نه😐
          ولی خب ۸ یا ۹ بشه ۱۰ زیاد درگیر این قضیه نمیشه ها😁
          در ضمن ، میدونم این زیاد ربط نداره
          ولی خب اگه تعداد بیشتر بهتر نبود
          توی تاریخ از ۳ دنده اتومات نمیرسوندن ب ۶ و بالا تر
          .
          .
          جز این
          تعداد دنده ی کامیون ها هم هست😊

        4. madjid

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ممنون دوست عزیزم ??????
          ان شاللله 8000 سال اسمت در تاریخ موندگار بشه. حالا علم یا ورزش یا هر چی خودت دوست داری. به عبارتی تبدیل به یک اسطوره بشی.
          کامنت های پدال که مهم نیست.
          وقتی 1 کامنت داشتم وضع زندگیم همینی بود که الان با 8000 کامنت هست. شایدم وضع زندگیم بهتر بود و خودم نمیدونستم ! چون 2 سال قبل 2 سال از الانم جوون تر بودم و سرمایه ی جوونیم بیشتر از این بود !

        5. پرهام

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          همچنین شما مجید جان❤
          حرفتونم کاملا قبول دارم✋

      2. ونوم اف ۵

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        قضیه گربه و گوشته وگرنه خیلی خوب جواب پس داده مخصوصا تو شتاب محصولات جی ام

        1. Madjid

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ما که جوابی ندیدیم
          محصولات GM به همون خوبی سابقن.

  2. me84

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    شواهد نشون میده، هزینه ای رو که فولکس میخاد روی اینجور پروژه ها بذاره رو داره میبره روی خودروهای الکتریکی و هیبریدی. چون الکتریکیها داستانشون فرق میکنه و به گیربکس 10 سرعته و خیلی مسائل ماشینای درونسوز نیازی ندارن و برعکس به یه سری تغییرات و بهبودهای اساسی نیاز دارن.
    این آینده نگری فولکس رو نشون میده. همونطور که رسما اعلام کرده بودجه توسعه موتورهای دیزلی رو بشدت کاهش داده و این بودجه رو برده رو تکنولوژی الکتریکی و هیبریدی.

  3. آریا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    به نظر من 2 دلیل داره
    اولا بعد از دیزل گیت و جرایم سنگین بودجشون محدود شده.
    ثانیا تمرکز فولکس رو ماشینای الکتریکی و هیبریدی بیشتره.
    درمورد فواید گیربکس 9 و 10 دنده GM نسبت به 6 دنده های معمولی کسی چیزی میدونه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا