تقاضای بازار چین برای خرید شاسی بلندهای چین فولکسواگن را متقاعد کرده تا توارگ جدید را لوکستر کند هرچند این کار میتواند شانس موفقیت این خودرو در آمریکا را کاهش دهد…
عرضه سومین نسل توارگ پرچمدار در پکن چین اصلاً مایه تعجب نیست.
از زمان عرضه در سال ۲۰۰۲ تاکنون، فولکسواگن حدود ۱ میلیون دستگاه از دو نسل شاسیبلند پرچمدار خود را در بازارهای کلیدی همچون اروپا، چین و روسیه فروخته است؛ و این بازار چین است که شاسی بلندها و محصولات لوکس را دوست دارد و به همین دلیل است که توارگ جدید لوکستر شده است.
اگرچه فولکس هیچ ابایی از توسعه محصولات لوکستر همچون سدان آرتئون ندارد اما این امر باعث به هم خوردن توازن این برند شده است. فولکسواگن با خودروهایی همچون گلف و بیتل همواره به عنوان خودروساز مردمی شناخته میشود. لوکستر شدن همچنین باعث شده فولکس به قلمروی برند خودش یعنی آئودی وارد شود اما اگر این کار موفقیتآمیز باشد (به نظر میرسد توارگ جدید موفق میشود) به آشنا شدن با مشتریان جدید و پولداری در چین و سایر نقاط جهان کمک خواهد کرد.
همچنین ذکر این نکته مهم است که طیف مشتریان توارگ جدید در بازارهایی همچون چین، روسیه و اروپا تفاوتهایی دارند. بنا به گفته این شرکت، سن متوسط خریداران توارگ در چین ۴۱ سال بوده درحالیکه در روسیه و اروپا به ترتیب برابر با ۴۳ و ۵۵ سال میباشد.
ذکر این نکته هم جالب است که شاسیبلند پرچمدار فولکس حداقل در آیندهای نزدیک به آمریکا (دیگر بازار دوستدار شاسی بلندها) وارد نخواهد شد. یکی از دلایل این کار به کاهش فروش توارگ پس از دیزل گیت مربوط میشود. البته فولکس شاسیبلند اطلس ۷ نفره را هم در آمریکا عرضه میکند. ظاهراً متقاعد کردن خریداران آمریکایی برای پرداخت پول بیشتر برای خودرویی کوچکتر سخت است.
نظر شما دراینباره چیست؟ فولکسواگن توارگ جدید و لوکس موفق خواهد شد؟ آیا محصولات این خودروساز باید لوکستر باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: autocar
Amir amini
۱۴ فروردین ۱۳۹۷والا فولکس طراهیش جوری خودش میتونه لوکس ساز باشه ولی خب بخاد بیاد سمت لوکس سازی بازار اقتصادیشو از دست میده ولی خوبه این کار که مدل های گرون ترم تولید کنه
پیکان جوانان گوجه ای
۱۴ فروردین ۱۳۹۷میتونه مثل خیلی برندها یک پسوند به عنوان لوکس به محصولاتش اضافه کنه مثل دنالی در gmc یا اونیر در بیوک یا حتی یک تیپ جدید میتونه اینطوری همه راضی میشن
رامتین
۱۴ فروردین ۱۳۹۷خداییش توراگ بسیار زیبا و چهره لوکسی داره. 1000 برابر بهتر از این کره ایها جلوه میکنه. ماتیوس مولر یه حرکت کوچیک روی فولکس میزنه اینطور میشه! ببین آئودی دیگه چیه…
علی
۱۴ فروردین ۱۳۹۷به نظر من فولکسو باید بذارن برای رقابت نفس گیر ماشینهای اکونومی ژاپن و کره ایی و حتی چینی . یعنی با قیمتهای رقابتی و داشتن برند معتبر اروپایی نفسو تو سینشون حبس کنه و گوی سبقتو بقاپه . با توجه به خرید برندهای لوکس بوگاتی و لامبو و دوکاتی احتیاجی به لوکس سازی نداره فقط و فقط ماشینهای اکونومی با روح لوکس بودن تمام و بس.
با تچکر
sina
۱۴ فروردین ۱۳۹۷در این که توارگ و آرتیون بسیار زیبا هستن که هیچ شکی نیست ولی وقتی خود فولکس بازوی لوکس سازی مث آئودی داره چرا بره سمت تولید محصولاتی که از لحاظ قیمتی تو محدود مدلهای پایه لوکس قراربگیرن (-40-35 هزارتا حدودا)؟
این شکل استراتژی ها برای شرکتی مث مزدا یا بیوک قابل توجیه هست که سعی در سهم خواهی از بازار لوکس ها دارن.
بنظرم خعلی ها ترجیح میدن یه q7 پایه سوار شم مثلا به جای توارگ جون به هر حال ماشین لوکس هست.
کلا بتظرم ماشین غیر لوکس نباس بیشتر از 30 هزارتا قیمت داشته باشه
Elemento
۱۴ فروردین ۱۳۹۷شاید فولکس میخواد اشکودا رو جایگزین خودش کنه و خودش یه پله بره بالاتر. ولی باید مواظب باشه به بازار آئودی مخصوصا مدل های ارزان ترش آسیب نرسه
سامان
۱۴ فروردین ۱۳۹۷از قدیم گفتن صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
امپراطوری بزرگی همچون فولکس واگن حتما استراتژی و پالیسی های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدتی داره که حاصل سالها ارزیابی کارشناسان کارکشته این فن می باشد.
پس ما با استراتژی اون کاری نداریم چون خودش کارشون بلده و فقط از محصولات زیبا و با کیفیت اون لذت می بریم.
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۷اصولا به ما مربوط نمیشه
Majidsh
۱۴ فروردین ۱۳۹۷قربون بازار ایران برم با مشتریهای رویاییش
حاضرن برای ماشین ۳۰ هزار دلاری ،۵۰۰ میلیون تومان پول نقد بدن
خب البته باد آورده رو باید باد ببره تو جیب برادران
حسین 2
۱۴ فروردین ۱۳۹۷تقریبا نصف صنعت خودرو سازی جهان اونم از نوع لوکسش مال فولکس واگن هست اما خودش هم حق داره گهگاهی خودی نشون بده .عکس 5 آدمو دیوانه میکنه مرس فولکس که هستی مرسی که توارگ جدید رو خلق کردی. باور کنید کلمه ای نتونستم در وصف زیبایی اون پیدا کنم ماشین رویایی من .
صمد
۱۴ فروردین ۱۳۹۷توراگ و ارتئون دو خودروی لوکس و جذابن