در چند سال گذشته شاهد نمایش کانسپت های تیگوان GTE توسط فولکسواگن بودهایم و به نظر میرسد این خودرو سرانجام آماده تولید شده است.
اگرچه نسخه تولیدی این کراس اوور به گیرایی یا اسپورتی کانسپت های پیشین نیست اما ما را به یاد تیگوان R-Line میاندازد. البته برخی شاخصههای متمایز باعث خواهند شد این نسخه را با مدلهای استاندارد اشتباه نگیریم.
کراس اوور جدید فولکس جدای از چراغهای متمایز دارای نشانهای PHEV در گلگیرهای جلو، درب پشتی و جلوپنجره است. جلوپنجره این خودرو پذیرای پورت شارژ در پشت پوششی تاشدنی است که درست کنار لوگوی فولکسواگن میباشد.
تیگوان نیز همانند نسخه های پیشین GTE میتواند کابین بازنگری شدهای شامل بهرهگیری از عناصر آبیرنگ داشته باشد. همچنین انتظار داریم سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ارتقا یابد و اطلاعات رانندگی هیبریدی را نشان دهد.
احتمالاً نیرومحرکه این خودرو همان پیشرانه موجود در گلف GTE خواهد بود. این قوای محرکه از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری TSI، یک پیشرانه الکتریکی و یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی تشکیل شده است. احتمالاً تیگوان GTE خروجی ۲۱۸ اسب بخاری خواهد داشت و در این صورت میتواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۱ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت کند.
البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه مفهومی این خودرو در حالت تمام الکتریکی قادر به طی مسافت ۵۰ کیلومتری با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت بوده است.