فولکسواگن اولین بار در آوریل ۲۰۱۹ و رونمایی از کانسپت SMV در نمایشگاه شانگهای خبر از تولد قدبلند جدیدی دارد و حالا نسخه تولیدی این خودرو در همین رویداد معرفی شده است. شاسیبلند جدید ژرمنها همچون همیشه دارای حرف T در ابتدای نام خود بوده و تالاگون نامیده میشود. این خودرو از هر نظر بزرگتر از اطلس یا ترامونت محسوب میشود.
طول/عرض/ارتفاع تالاگون جدید به ترتیب برابر با ۵۱۵۲/۲۰۰۲/۱۷۵ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۹۸۰ میلیمتر میرسد که با اطلس برابر است. شاسی بلندهای معدودی بزرگتر از تالاگون هستند و برخی نمونههای آن شامل شاسی بلندهای فول سایز آمریکایی همچون شورولت تاهو، جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید میباشند.
تالاگون که توسط جوینت ونچر محلی فولکسواگن و فاو توسعه یافته بزرگترین محصول این کمپانی است که پلتفرم MQB استفاده میکند. این پلتفرم با نسخه A0 خود در برخی محصولات کوچک همچون آئودی A1، سئات ایبیزا و فولکسواگن پولو بکار رفته است. شاسیبلند سه ردیفه فولکسواگن از نسخه Evo این پلتفرم استفاده کرده و بهصورت شش یا هفتنفره در دسترس میباشد.
طراحی خارجی خودرو دنباله محصولات کنونی فولکس بوده و کابین نیز از طراحی داشبورد مشابه گلف سود میبرد اما کنسول مرکزی آن حالت شناور دارد. کابین کاملاً خیالانگیز به نظر میرسد و از پوشش چرم، نورپردازی داخلی، دو نمایشگر و سانروف بزرگی سود میبرد.
تالاگون جدید با چندین پیشرانه در دسترس خواهد بود و نسخه فول آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری سود خواهد برد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها خواهد رسید.
تالاگون تنها شاسی بلند جدید فولکسواگن در چین نیست زیرا اخیراً شاهد معرفی مدل تمام الکتریکی ID.6 X/ ID.6 Crozz نیز بودهایم. به این لیست باید ترامونت و ترامونت X بهروز شده را نیز اضافه کنیم.
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰فولکس دیگه زده به سیم آخر فقط شاسی میزنه .بابا یه دوتا کوپه هم بده بیرون
چهقدر دلم میخواد یه خبر از تولید یه ماشین کوپه با موتور V8 خیلی حجیم بشنوم .دیگه بابا خسته شدیم خبر از چینی (البته بنده خدا ها نمایشگاه دارن)
یا خبر از شاسی بلند .
یاد زمانی بهخیر که تو پدال و مجله ماشین بیشتر خبر از ماشین های کوپه میدیدم
ولی خب این ماشین ها با سلیقه اروپایی ها جوره
ایرانیان برن صف ۱۰ کیلومتری بکشن واسه تارا و شاهین
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری
چه موتور جالبی
خوشبختانه هنوز درون سوز ها در حال توسعه هستن
مسعود
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ظاهر بیرونی و داخلی. قدرت همه چی خوب و قابل قبول…
اشتباه نکنم حجمش اندازه سورنتو و اینا در میاد
Porsche
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰طراحی خیلی خوبی داره
قدرت هم که کافی و حتی بیش از حد نیاز احساس میشه ولی خب هر چه بیشتر بهتر!!!!
ظرفیت بار و اندازه خوبی داره و در کلاس خودش عالیه
آریا منش
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰دقت کردید همه ی ماشین های فولکس واگن شبیه همه الان اطلس و اینو و تیگوان رو جلوی شما بذارن هیچ تفاوت ظاهری نمی بینید
مهدی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خب امضای طراحی درون همشون مشترکه
Sina
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چه موتور معرکه ای ?
شش سیلندر ۲.۵
حجم عالی قدرت کافی و مصرف مناسب
زیزیگولو
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشینای شاسی بلند اول ورودشون تو بازارای جهانی یه جور نقش مکمل واسه ادواتی مثل تراکتورها داشتن تا تو زمینو مسیرای بیراهه بتونن تردد کنن و از طرفی سرعت حرکت بالاتریم داشته باشن و بتونن نقش یه ماشین سواری رو هم بازی کنن و به همین خاطر ماشینای شاسی بلند هر روز طرفدارای بیشتری پیدا کردن تا اینکه کم،کم جنبه های رفاهیو سیستمای مختلف واسه آسایشو راحتی سرنشینا هم مورد توجه کپمپانیای سازنده ماشینای شاسی بلند قرار گرفت تا جایی که الآن میشه انبوهی از وسایلو تکنولوژیای مختلف رو که همشون در جهت افزایش رفاهو راحتی سرنشینای این مدل ماشینا و قابلیتای حرکتی اوناست رو تو این مدل ماشینا دید
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰???????
زیزیگولو
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰?
مهردادکمال
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیبا بایس احساس خطر کنن چرا که با یه محصول خوش خط و خال و جذاب و قوی با اعتبار فولکس رو به رو هستیم
Amirreza
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلی ماشین قشنگ و پرقدرت و خوبیه و به نظرم موفق میشه
محمد مختاری آذر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰قدرت خوبی برای خودش داره من که خوشم اومد ولی یکی از نکته های قابل توجه فولکس واگن اون فرمان خیلی زیبا هستش