نمایشگاه لس آنجلس: بعد از مدتها تست و بررسی در پیست نوربرگ رینگ آلمان بالاخره کمپانی فولکسواگن از مدل گلف R استیشن رونمائی کرد این خودرو تمام آنچه که در گلف R معمولی وجود دارد را بهعلاوه فضای داخلی بیشتر به شما هدیه میدهد.
همزمان با معرفی این خودرو در نمایشگاه اتومبیل لسآنجلس کمپانی فولکسواگن مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده است. مدلهای مخصوص اروپا از همان موتور استفاده شده در گلف R هاچ بک و آئودی S3 استفاده میکند. موتوری چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو، که ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور را بهوسیله جعبهدنده ۶ سرعته DSG به هر چهار چرخ میفرستد تا این اتومبیل شتاب صفر تا صد را در عرض ۵.۱ ثانیه به ثبت برساند. حداکثر سرعت این خودرو هم ۲۵۰ کیلومتر است. با این شرایط مدل استیشن تنها کمی نسبت به مدل هاچ بک گلف R کندتر است. در بحث فضای داخلی اما دست برتر از آن مدل استیشن است. جایی که این مدل ۶۰۵ لیتر فضای صندوق عقب در اختیار شما قرار میدهد. به نظر میرسد مصرف سوخت هم نزدیک به مدل هاچ بک و حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی باشد. این اتومبیل در هر کیلومتر ۱۶۳ گرم دی اکسید کربن از خود بر جای میگذارد. همانند مدل هاچ بک گلف R، مدل استیشن هم از سپر مخصوص R، ورودیهای بزرگتر هوا روی سپر جلو و چراغهای زنون بهره میگیرد. رینگ چرخها هم ۱۸ و ۱۹ اینچی هستند. در قسمت عقب هم چهار عدد خروجی اگزوز و اسپویلری که در امتداد سقف نصب شده، وجه تمایز این خودرو با مدلهای عادی گلف استیشن است. برای این اتومبیل همانند برادر هاچبک آن میتوان صندلیهای با روکش آلکانترا یا چرم و تریم کربنی داشبورد را سفارش داد. هنوز قیمت رسمی این اتومبیل اعلام نشده ولی انتظار میرود حداقل ۱,۰۰۰ یورو نسبت به برادر کوچکتر که در بالاترین مدل ۳۰,۰۰۰ یورو قیمت دارد گرانتر باشد.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
جی تی ار
۲۹ آبان ۱۳۹۳انصافا طراحی داخلی این ماشین شاهکاره.درکل باتوجه به قدرت مناسبش عالیه
saeed.shariati
۲۹ آبان ۱۳۹۳من عادت داشتم گلف رو هاچبک ببینم
یا واقعا زشت شده یا خورده تو ذوق من
ولی موتورش عالیه ۳۰۰ اسب قدرت
e36
۲۹ آبان ۱۳۹۳کلاس این ماشین به استیشن نمیخوره ، تیپشو قدرت و ذات اسپرتش مال یه استیشن نیست
فرامرز
۲۹ آبان ۱۳۹۳دقیقاْ! استیشن بهش نمیاد و جالب اینجاست که تو آلمان استیشنش ۱-۲ هزار یورو ارزونتره. البته من از mobile.de قیمت میگیرم و ممکنه خود فولکس واگن به خاطر هزینه تولید بالاتر قیمت بالاتری واسه استیشن لخاظ کنه.
"Amir"
۲۹ آبان ۱۳۹۳استیشن مال آدمای خستس ن برای تشنه ی سرعتا!!!
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳عاشقشم!
حتی اگر زشت و استیشن باشه!
(دنامونو کی میدن؟)
MAFIA
۲۹ آبان ۱۳۹۳مارک زاکربرگ با 34 میلیارد دلار سرمایه یه گلف جی تی سوار میشه قبلا هم آکیورا و کمری داشت.
عشق ماشین نیست عشق فضولی تو حریم شخصی آدما هست
نیما
۲۹ آبان ۱۳۹۳یعنی 31 هزار تا اونم واسه این واقعا قیمتش مناسبه برای اروپائی ها شتابش عالیه ولی سرعتش به نظرم میتونست بیشتر باشه نسبت به قدرت موتورش طرحشم که مثله همیشه خوبه مخصوصا داخلش
Mostafa JR
۲۹ آبان ۱۳۹۳فولوکس واگن واقعا عالیه…می گم چرا این قدر فروش داره.
sirus
۲۹ آبان ۱۳۹۳ولگس واگن بیشتر هاچ بگ و استیشن میزنه تنوع نداره توکارشم خوبه ولی باید بیشتر به کلاس های دیگه خودرو توجه کنه.
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳دست جناب حنیفه زاده گل هم درد نکنه!
(دنامونو کی میدن؟)
ماسل کار
۲۹ آبان ۱۳۹۳یه کپی ناشیانه از آئودی آوانت RS6 در عقب.
از فولکس بعید بود!!!
Just Muscle Cars
amir
۲۹ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز هر شباهتی کپی کاری نیست.اونم از یک کمپانی بزرگ اروپایی.
در ضمن به نظر من عقب خودرو بیشتر یک فولکس اصیل را تداعی میکنه تا ائودی
مک میسل
۲۹ آبان ۱۳۹۳درود
دوست داره کپی کنه!
خریدتش ایودی رو،سندشم موجوده:)
به شما چه؟؟؟؟؟؟؟مگه شما میخوای سوار شی!
تو برو با همون بیوک و شورلوت و فوردت حال کن حرف زیادی هم نزن درباره ی المانی ها!
ماسل کار
۳ آذر ۱۳۹۳گردنم کلفته درباره آلمانی هم نظر میدم ببینم کی جلوی منو میتونه میگیره!!!!!!!!
هنوز املای شورولت رو بلد نیستی اونموقع…
در ضمن اینم بگم اگه فولکس مال بابامم بود اینفد ازش دفاع نمی کردم!!
یادم بنداز یه کلاس گفتار باادب برات بزارم!!!
من آلمان ها رو واقعا قبول دارم ولی طرفدار اینقد بی منطق!!!
یه پسر
۲۹ آبان ۱۳۹۳دوستان استیشن چه فرق و مزیتی به جز جای بار بیشتر و قیافه مینی بوسی نسبت به سدان داره ؟