فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن گلف R استیشن جدید، 320 اسب بخار در اختیار خانواده!

خانوادهٔ نسل هشتم فولکس‌واگن گلف با معرفی آخرین عضو آن یعنی گلف R استیشن تکمیل شده است. این خودرو که بسته به بازار با نام استیت یا واریانت عرضه می‌شود، مثل نسخهٔ هاچ‌بک خود از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که در اینجا هم ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه می‌دهد تا به هر چهارچرخ برسد.

گلف R استیشن ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از نسخهٔ هاچ‌بک کُندتر است. حداکثر سرعت این استیشن داغ روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج R پرفورمنس این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند. این پکیج همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی را به همراه دارد و حالت نوربرگ‌رینگ و دریفت را هم به حالات رانندگی خودرو اضافه می‌کند.

وزن گلف R استیشن ۸۰ کیلوگرم از نسخهٔ هاچ‌بک سنگین‌تر است اما هنگامی‌که کارایی آن در نظر گرفته می‌شود، این اضافه‌وزن به چشم نمی‌آید. در صندوق بار این خودرو در حالت عادی ۶۱۰ لیتر فضا وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این عدد به ۱۶۴۲ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این فضای بار بزرگ به لطف ۳۴۳ میلی‌متر طول بیشتر خودرو نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک ایجاد شده است.

نکتهٔ جالب اینکه گلف R استیشن می‌تواند تا ۱۹۰۰ کیلوگرم را هم بکسل کند. فولکس‌واگن همچنین در سیستم تعلیق گلف R هم اصلاحاتی را انجام داده تا با اضافه‌وزن و همین‌طور توزیع وزن متفاوت نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک هماهنگ شود. این خودرو در داخل اما از همان ویژگی‌های برادر هاچ‌بک خود مثل نورپردازی داخلی آبی‌رنگ، تریم فیبر کربنی مصنوعی، صندلی‌های اسپرت و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است.

قیمت گلف R استیشن هنوز اعلام نشده اما مطمئناً از نسخهٔ هاچ‌بک گران‌تر خواهد بود. این استیشن اسپرت در اواسط آگوست در آلمان، انگلستان و سوئیس عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    با اینکه خوشکله ولی از استیشن خوشم نمیاد

    1. مک وال

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      استیشن خیلی بهتر از هاچ بک است.

      1. زیزیگولو

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        موقعی که کسی خوشش نمیاد دلیل بر بد بودن این مدل نیستش، فقط سلیقه ها متفاوته

    2. ehsan.fa

      ۱۷ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1952 ديدگاه)

      از استیشن متنفرم، مزخرف بهترین توصیف هست فقط تو اروپا محبوبه. اونم بخاطر مالیات زیاد شاسی بلندهاس

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۷ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جناب،خوبی خوشی؟ مالیات ماشین ها اکثریت شبیه همه،استیشن رو انتخاب میکنن برای اینکه نسبت به هاچبک ها و سدان ها فضای بار بیشتری داره،یه چیزی در حد شاسی بلند ها…

        1. ehsan fa

          ۱۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1952 ديدگاه)

          استاد استیشن سبک تره پس کربن کمتری تولید میکنه بعدش تو شاسی بلند مردم انتظار موتور پرقدرت تر دارن پس تولید کربن بیشتر مالیات بیشتر

  2. GT

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    یه ماشین ایده آل خانوادگی

  3. امیر

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نوربرگ رینگ گردی همراه با خانواده ، ماشین های کاربردی و خوب
    اینم ظاهر قشنگی داره.

  4. Audi e_tron gt

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    کاربردی هم هست 😊👌

  5. امین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    برعکس هاچبک این نسخه فروش زیاد نخواهد داشت.
    جوان عشق اسپرت این نمیخره ، خانواده توقع دیگری از این کلاس داره.
    در بازار اروپا 4 رقیب بیشتر نداره که 3تاش از خانواده خودش هستند.
    سیات ، اشکودا ، کوپرا ، کیا پرو سییییییید

  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که کلا با استیشن حال نمیکنم….

  7. رامتین

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    سگمنت زیاد جالبی نیست. در ایران که اصلا طرفدار نداره و حتی بنز هم نسخه های سری E این سگمنت را حذف کرده. هیوندا هم همینطور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا