خانوادهٔ نسل هشتم فولکسواگن گلف با معرفی آخرین عضو آن یعنی گلف R استیشن تکمیل شده است. این خودرو که بسته به بازار با نام استیت یا واریانت عرضه میشود، مثل نسخهٔ هاچبک خود از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که در اینجا هم ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه میدهد تا به هر چهارچرخ برسد.
گلف R استیشن ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۲ ثانیه از نسخهٔ هاچبک کُندتر است. حداکثر سرعت این استیشن داغ روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج R پرفورمنس این رقم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند. این پکیج همچنین رینگهای ۱۹ اینچی را به همراه دارد و حالت نوربرگرینگ و دریفت را هم به حالات رانندگی خودرو اضافه میکند.
وزن گلف R استیشن ۸۰ کیلوگرم از نسخهٔ هاچبک سنگینتر است اما هنگامیکه کارایی آن در نظر گرفته میشود، این اضافهوزن به چشم نمیآید. در صندوق بار این خودرو در حالت عادی ۶۱۰ لیتر فضا وجود دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۶۴۲ لیتر افزایش پیدا میکند. این فضای بار بزرگ به لطف ۳۴۳ میلیمتر طول بیشتر خودرو نسبت به نسخهٔ هاچبک ایجاد شده است.
نکتهٔ جالب اینکه گلف R استیشن میتواند تا ۱۹۰۰ کیلوگرم را هم بکسل کند. فولکسواگن همچنین در سیستم تعلیق گلف R هم اصلاحاتی را انجام داده تا با اضافهوزن و همینطور توزیع وزن متفاوت نسبت به نسخهٔ هاچبک هماهنگ شود. این خودرو در داخل اما از همان ویژگیهای برادر هاچبک خود مثل نورپردازی داخلی آبیرنگ، تریم فیبر کربنی مصنوعی، صندلیهای اسپرت و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است.
قیمت گلف R استیشن هنوز اعلام نشده اما مطمئناً از نسخهٔ هاچبک گرانتر خواهد بود. این استیشن اسپرت در اواسط آگوست در آلمان، انگلستان و سوئیس عرضه خواهد شد.
زیزیگولو
۱۷ تیر ۱۴۰۰با اینکه خوشکله ولی از استیشن خوشم نمیاد
مک وال
۱۷ تیر ۱۴۰۰استیشن خیلی بهتر از هاچ بک است.
زیزیگولو
۱۷ تیر ۱۴۰۰موقعی که کسی خوشش نمیاد دلیل بر بد بودن این مدل نیستش، فقط سلیقه ها متفاوته
ehsan.fa
۱۷ تیر ۱۴۰۰از استیشن متنفرم، مزخرف بهترین توصیف هست فقط تو اروپا محبوبه. اونم بخاطر مالیات زیاد شاسی بلندهاس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰جناب،خوبی خوشی؟ مالیات ماشین ها اکثریت شبیه همه،استیشن رو انتخاب میکنن برای اینکه نسبت به هاچبک ها و سدان ها فضای بار بیشتری داره،یه چیزی در حد شاسی بلند ها…
ehsan fa
۱۸ تیر ۱۴۰۰استاد استیشن سبک تره پس کربن کمتری تولید میکنه بعدش تو شاسی بلند مردم انتظار موتور پرقدرت تر دارن پس تولید کربن بیشتر مالیات بیشتر
GT
۱۷ تیر ۱۴۰۰یه ماشین ایده آل خانوادگی
امیر
۱۷ تیر ۱۴۰۰نوربرگ رینگ گردی همراه با خانواده ، ماشین های کاربردی و خوب
اینم ظاهر قشنگی داره.
Audi e_tron gt
۱۷ تیر ۱۴۰۰ماشین خوبیه
کاربردی هم هست 😊👌
امین
۱۷ تیر ۱۴۰۰برعکس هاچبک این نسخه فروش زیاد نخواهد داشت.
جوان عشق اسپرت این نمیخره ، خانواده توقع دیگری از این کلاس داره.
در بازار اروپا 4 رقیب بیشتر نداره که 3تاش از خانواده خودش هستند.
سیات ، اشکودا ، کوپرا ، کیا پرو سییییییید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ تیر ۱۴۰۰من که کلا با استیشن حال نمیکنم….
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۰سگمنت زیاد جالبی نیست. در ایران که اصلا طرفدار نداره و حتی بنز هم نسخه های سری E این سگمنت را حذف کرده. هیوندا هم همینطور.