سرانجام فولکسواگن پردهها را از چهرهٔ نسل جدید نسخههای پرفورمنس گلف یعنی مدل مشهور GTI، مدل دیزلی GTD و مدل پلاگینهیبریدی GTE کنار زده است. همانطور که انتظار میرفت، این نسخههای قدرتمند گلف ویژگیهای ظاهری خاص و چشمگیری ندارند و هیجان و پرفورمنس بالای خود را زیر استایلی ساده و صرفاً با تغییراتی ظریف پنهان کردهاند. بااینحال بخش جلویی این سه نسخه با ورودی هوای یکتکهٔ لانهزنبوری با مه شکنهای جالب اما سفارشی X شکل از نسخههای معمولی متمایز شده است.
در همین حال، چراغهای جلو که بهصورت استاندارد LED هستند، با یک نوار LED نازک رنگی به هم متصل شدهاند که در GTI قرمز، در GTE آبی و در GTD نقرهایرنگ است. در بخش جانبی هم این سه نسخه با رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی استاندارد با طراحیهای متفاوت از هم متمایز شدهاند درحالیکه نمونههای ۱۸ و ۱۹ اینچی هم برای آنها قابل سفارش است. همچنین هر سه نسخه از کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رکابهای برجستهٔ مشکیرنگ برخوردار هستند.
در بخش عقبی این هاچبکها، یک دیفیوزر اسپرت به همراه اسپویلر روی سقف و چراغهای LED استاندارد به چشم میخورد درحالیکه نوشتههای GTI، GTD و GTE زیر لوگوی فولکسواگن جای گرفته است. در این قسمت اما این سه نسخه در طراحی سر اگزوزها باهم متمایز شدهاند بهگونهای که GTI از دو سر اگزوز در طرفین برخوردار است، از سمت چپ سپر GTD یک سر اگزوز دوتایی بیرون آمده و سر اگزوزهای GTE کاملاً پنهان شدهاند.
زیر کاپوت گلف GTI یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی آن بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن قابل سفارش است. گفته میشود نسخهٔ GTI TCR هم با همین پیشرانه اما با ۲۹۵ اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد اما فولکسواگن فعلاً حرفی در این بار نزده و شتاب GTI را هم اعلام نکرده است.
گلف GTD جدید به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز شده که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به مبدل کاتالیزوری SCR و تزریق دوگانهٔ ادبلو مجهز هست و صرفاً با گیربکس دوکلاچه ارائه میشود.
قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی گلف GTE از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و یک موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری تشکیل شده که باهم ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. انتقال نیرو در این نسخه هم فقط توسط گیربکس دوکلاچه صورت میگیرد. پکیج باطریهای لیتیوم یون گلف GTE جدید با افزایشی ۵۰ درصدی نسبت به نسل قبلی به ۱۳ کیلووات ساعت رسیده است که به گفتهٔ فولکسواگن، به لطف این باطریهای بزرگتر، عضو پلاگینهیبریدی خانوادهٔ گلف میتواند تا حدود ۶۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کرده و در این حالت به سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
خبر مهم در بخش شاسی نسخههای پرفورمنس نسل هشتم گلف اضافه شدن یک سیستم کنترل پویایی رانندگی جدید بنام «مدیر پویایی خودرو» است که قفل دیفرانسیل الکترونیکی و سیستم تعلیق تطبیقی DCC را کنترل میکند. سیستم تعلیق هم برای نسل جدید خانوادهٔ گلفهای پرفورمنس تجدیدنظر شده و ارتفاع نسخههای GTI و GTD را ۱۵ میلیمتر کاهش داده است. در این سه نسخه حالتهای رانندگی راحت، اکو و اسپرت تعبیه شده است اما راننده میتواند تنظیمات شخصی خود را هم بر خودرو اعمال کند.
کابین گلف GTI جدید با غربیلک فرمان اسپرت جدید با کنترلهای لمسی و سه پرهٔ نقرهای دوتایی، دستهدندهٔ کلاسیک توپی شکل GTI (در نسخههای دستی) و صندلیهای اسپرت GTI تزئین شده است. در اینجا همچنین یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم به چشم میخورد و نورپردازی داخلی با ۳۰ رنگ مختلف نیز برای آن در نظر گرفته شده است. دستیار حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری خودکار با پایش عابرین پیاده، قفل دیفرانسیل الکترونیکی XDS و ماژول ارتباطی Car2X نیز از تجهیزات استاندارد این هاچبک محبوب هستند. گلفهای GTI، GTD و GTE جدید رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهند آمد.
(Saeed(peugeot
۹ اسفند ۱۳۹۸طراحی اتو کشیده بدنه ….و کابین ماشینو خوشم اومد…
《 خوش ساخته 》
یانکی
۹ اسفند ۱۳۹۸انصافا خراب کردن رفت کافیه نسل قبل رو کنار این یزارید.
Hamidreza
۹ اسفند ۱۳۹۸گلف قبلا جذاب تر بود حداقل جلوش
♤Angus_812♤
۹ اسفند ۱۳۹۸خیلی خوبه
ولی نمیتونه کاملا در برابر a45 و m135 وrs3 دووم بیاره
اونا یه چیزیا دارن که این نداره
Car lover
۹ اسفند ۱۳۹۸قیمت مفت گرون مثلا
در ضمن هنوز آر نیومده اینا جی تی این دوکتور
از بین این ناتزیا فولکس قصش فرقداره
پارسا
۹ اسفند ۱۳۹۸رقیبشونم نیست ، اونا برندشونم ساخته شده یه لول بالاتر بسازن
فولکس آئودی رو الکی نداره که
رامتین
۹ اسفند ۱۳۹۸من زیاد از gti این نسل خوشم نیومد، درحالیکه خودم عاشق برند vw هستم. اما گلف R را بسیار عالی دیدم. کاملا جلوپنجره تغییر کرده و نمای جلو دگرگون شده. نمای عقب و کابین نسل فعلی هم که کاملا ارجح نسبت به مدل قبلی هست.
Khosrow
۹ اسفند ۱۳۹۸قبلی خیلی گلف بود / این لوس میزنه / برگرد ..
Enzo
۹ اسفند ۱۳۹۸قبلاً گفتم طراحیه جلو را کاملا خراب کرده.
امین
۱۰ اسفند ۱۳۹۸از نزدیک ببینید یک جلوه دیکه داره مخصوصا با چراغ روشن.
نوروز سفر دوبی برید نمایندگی فاو و این ببینید نظرتون عوض میشه
خیلی زیرکانه راه گلف به دهه جدید باز کردند
آفرین دارند