فولکس واگن

رجزخوانی مدیرعامل فولکس‌واگن برای تسلا!

گروه خودروسازی فولکس‌واگن در میان بزرگ‌ترین کمپانی‌های این صنعت بوده و به همین دلیل مدیرعامل این شرکت معتقد است که دارای منابع لازم برای پشت سر گذاشتن تسلا می‌باشد.


اگرچه تسلا در بحث خودروهای الکتریکی چندین سال جلوتر از فولکس‌واگن بوده و برنامه‌هایی برای تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال آینده و شاید تولید ۱ میلیون خودرو تا سال ۲۰۲۰ دارد اما فولکس‌واگن می‌گوید برنده‌ی نهایی خواهد بود. هربرت دایس رئیس برند فولکس‌واگن در کنفرانسی خبری گفته است: “هر چیزی که تسلا می‌تواند انجامش دهد ما می‌توانیم بهتر انجامش دهیم.”


فولکس‌واگن از برندهای بی‌شماری تشکیل شده و همه‌ی آن‌ها به‌سوی الکتریکی سازی حرکت می‌کنند و البته تمامی آن‌ها می‌توانند معماری، قطعات و خط تولید مشترکی داشته باشند. این خودروساز تا سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ به‌صورت جدی وارد بازار الکتریکی‌ها نخواهد شد اما برنامه‌هایی برای فروش ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ دارد که ۵ سال عقب‌تر از هدف مشابه تسلا می‌باشد.


دایس ادامه می‌دهد:

مطمئن هستیم که در دنیای جدید پیشروی بازار خواهیم بود.


سؤال اصلی این نیست که فولکس‌واگن ظرفیت و منابع لازم برای فروش انبوه خودروهای الکتریکی را دارد یا خیر. سؤال اصلی این است که آیا این اتفاق واقعاً رخ خواهد داد؟ دایس با طعنه خاصی می‌گوید:

هر چیزی که شما می‌توانید انجام دهید ما بهتر انجامش می‌دهیم.


او درباره‌ی تسلا می‌گوید:

هدف ما با معماری جدیدمان این است که آن‌ها را همان‌جا متوقف کرده و کنترل کنیم.


البته که گروه فولکس‌واگن می‌تواند خودروهای انبوه تولید کند اما “بهتر” یک نقطه‌ی دشوار است. بزرگ‌تر همیشه بهتر نیست و تیراژ تولید نیز همیشه باعث برتری نمی‌شود. بهتر می‌تواند به معنی قیمت‌گذاری رقابتی و رقابتی سالم در کلاسی جدید باشد.


فولکس‌واگن در گذشته با مشکلاتی مواجه بوده و هنوز هم مشکلاتی درباره‌ی سوددهی دارد. برای جدا شدن از رسوایی دیزل گیت نیز سال‌ها زمان لازم است. برای اکنون بازگشت دوباره، کاستن از هزینه و درآمدزایی مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    ایشون هر چیزی گفته 100در100 درسته و کاملا با توانایی های این غول خودروسازی همخوانی داره.

    1. M

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      واضح و روشن گفته که تسلا رو همون جایی که هست میزنیم زمین ، شاید 5 سال پیش میشد ،، ولی الان همه میدونن که رهبر بازار خودروهای برقی تسلاست و متوقف کردنش بعیده !

      1. M

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (227 ديدگاه)

        اگر هم شایعات درست باشه و اپل تسلا رو بخره که دیگه وای بحال همه ی خودروسازها …. اپل با حدود 820 میلیارد دلار سرمایه ! چه شود …….

        1. Amir

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          به نظرم اتفاق خاصی نخواهد افتاد …

          یک ماشین برقی تولید میکنن که نصف قیمتش به خاطر یک سیب گاز زدست…
          تجربه چیز دیگه ایست.
          خیلی از شرکت ها بودن که در عرض ۱۰ سال از اوج پیشرفت به قعر سقوط کردن و همه ی رقبا ازشون سبقت گرفتن ( حالا یا اونا بد کار کردن یا رقبا خیلی خوب بودن) نمونش Borgward سابق
          عکسش هم درسته ، نیسان ۱۵ سال پیش داشت ورشکسته میشد و الان سرعت فروشش رکورد زده و بدون احتساب رنو چهارمین خودروساز بزرگ جهانه.

          همه چی ممکنه ؛

          اپل هم زیاد مسئله ی خاصی نیست. نوکیا رو فراموش نکردیم …

        2. BMW

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (661 ديدگاه)

          820 نه دویستو خورده ای

    2. #ali.m#

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      نسلا هم کم شرکتی نیست .همین تسلا با وجودی که کمتر از 15سالشه برای دایملر و تویوتا باتری میسازه .
      بیشترین سهامو بعد از تویوتا و فولکس داره .
      چیز های زیادی برای گفتن داره .
      اینا در حالیه که درامد تسلا با رقباش قاابل مقایسه نیست خیلی کمتره .پس اینده ی تسلا دست نیافتنی تر از این حرفاست.

    3. #ali.m#

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      نوکیا هم به دلیل همگام نبودن با بازار و عقب موندن از تغییرات و سبک جدید تقاضا و چند دلیل دیگه که مربوط به موبایل نمیشد به این روز افتاد .
      اما اپل خودش تغییرات و سبک هارو ایجاد میکنه و بقیه پیرو ی اون هستن یعنی مجبورن باشن وگرنه شکست میخورن که نمونشم زیاده .
      وجود نسلا در کنار غول تکنولوژی خیلی میتونه به نفع هر دو باشه.

      1. amir

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)


        نوکیا هم یه زمان خودش تغییرات و سبک ها رو ایحاد می کرد !! :-))

        vanquish

        1. #ali.m#

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          ولی با یه تغییر کنار نیومد و کلا نابود شد .ولی این هیچ ربطی به تسلا نداره .نوکیا شد درس واسه کل دنیا دیگه کسی اون اشتباهو تکرار نمیکنه.
          در ضمن موبایل با خودرو خیلی فرق داره اینا هیچ ربطی به هم ندارن.☺

        2. Amir

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          نوکیا فقط در زمینه ی 1 اشتباه ، درس شد واسه کل دنیا.
          تاریخ پر از اشتباهاته و هر شرکتی در طول عمر چندین سالش ممکنه یکی از این اشتباهات رو مرتکب بشه
          کسی نمیتونه آینده رو ببینه . شاید نوکیا هم فکر می کرد داره بهترین کار رو انجام میده.
          موبایل با خودروسازی فرق میکنه. قبول دارم ، دقیقا به همین دلیل میگم اپل در زمینه ی خودرو نمیتونه سود بالایی داشته باشه.
          ما الان در مورد اپل صحبت میکنیم ( که جدیداً قراره خودروساز بشه ) .
          اپل هم تمام سرمایه ی الانش ( نزدیک 1 تریلیارد دلار ) رو از طریق صنعت گوشی به دست آورده ، نه خودرو ??

          در ضمن نوکیا فقط 1 مثال بود ، شرکت های بسیار زیادی بودن که تمام سرمایشون رو در نزدیک به 10 سال از دست دادن ، اگر بالای 25 سال سن داشته باشی محصولات aiwa رو یادت میاد که چجوری بازارشون رو به سامسونگ باختن.

        3. #ali.m#

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          بازم هیچ ربطی نداره?

        4. amir

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          حتما شما متوجه ربطش نمیشی ?

  2. sina

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    شایعاتی وجود داره که اپل قصد داره تسلا رو بخره و ماسک رو بذاره بعنوان مدیر عامل.
    اگه این اتفاق بیفته واقعا تسلا دست نیافتنی ترین میشه.

    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      قبلا هم گفتم اپل باید تسلا رو بخره
      اگه این اتفاق نیفته به ضرر تسلا تموم میشه

  3. sina

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    یه نکته دیگه هم هست اینه که چون تسلا فقط تمرکزش رو خودروهای الکتریکی هست خب بالطبع حلوتر باس باشه و از طرفی این کار رو برای رقباش سخت میکنه.
    اگه فولکس بخش دیزلش رو بیخیال بشه و تمرکز کنه رو بخش الکترونیک اتفاقای قشنگی میفته فک کنم!

  4. شاهين

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    میدونین برنده ی واقعی این رقابت های بین غول های جهان کیا هستند؟ مردم همون کشورها…نه مثل ما که سایپا و کرمان موتور و مدیران خودرو و ایرانخودرو رقابت دارن که کدومشون بیشتر بکنن تو پاچمون

    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دقیقا
      برنده واقعی مردم هستند که انتخاب های عالی و فراوانی دارند
      همین حالا هم اونا برنده هستن و ما بازنده
      در اینده این اختلاف بیشتر خواهد شد

  5. ارمان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    جالب شدا

  6. ونوم اف ۵

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    همه ی پیشرفت غرب سر همین رقابت هست که سعی میکنن کالای باکیفیت رو با قیمت کمتر برسونن به دست مصرف کننده ولی تو ایران رفاقت رفاقت رفاقت حرف اول رو میزنه سایپا میگه من تا ۲۰ ملیون رو میگیرم دستم داداش ایران خودرو بازه ی ۳۰ به بالا دست تو

  7. Saman

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    تقلب رو که بهتر از هر شرکت دیگری انجام میدی هیچ تردیدی هم تو این مورد وجود نداره فولکس واگنه دیگه :D قبلن هم میخواست بهترین سدان لوکس رو تحت برند فولکس تولید کنه و رجز خوانی هم کرد و ماحصلش شد فولکس فیتون معلوم الحال :D

    1. Amir

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      و باز هم پروفایل های چند کامنتی که فقط واسه دعوا پیداشون میشه ???
      چه روش تکراری و مسخره ای ????
      بگو عزیزم راحت باش ، مایه ی خنده و سرگرمی ما باش ، ثواب داره. ???
      فولکس واگن بد ! فولکس واکن کِخ ! فولکس واگن بدجنس ! فولکس واکن متقلب !!!! ?
      منم باهات همراهی میکنم ???????????

  8. Hemichan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    خوبه یه رقابتی شکل بگیره

  9. 4x

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تسلا هم همینجوری وای میسه.

  10. ahmad

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    رئیس برند فولکس‌واگن در کنفرانسی خبری گفته است: “هر چیزی که تسلا می‌تواند انجامش دهد ما می‌توانیم بهتر انجامش دهیم.”
    _
    من حاضرم سر حقانیت جمله بالا تضمین بدم!
    فولکس واگن بهترینه…

  11. Mercede kaviani

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    از دهه 1930 فولکس و المان رجز خوانی میکند تولید انبوه را فورد یاد فردیناند پورش داد تانک ها تایکر سنگین کم تحرک ساخته شده توسط فریناد پورش هدف راحت تانک های جرمن امریکایی ساخت فورد وتی 40 روسی بودند
    مرسدس هم ارزو در کلاس رولز-رویس بودن را دارد
    فولکس بی ام دبلیو چون لگو بریتانیای دارند چهار برایر قیمت می فروشند چون رولز-رویس جدید چیزی جز سری 7 نیست وبنتلی فولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا