نسل هشتم فولکسواگن گلف از لحاظ طراحی هرگز مسیر متفاوتی را در پیش نگرفته است اما در عوض این شرکت آلمانی تمرکز خود را روی بهبود ویژگیهای این هاچبک نمادین گذاشته است. به همین دلیل، هرچند شاید گلف MK8 در ظاهر آشنا به نظر برسد اما زیر پوست آن تفاوتهای مشخصی وجود دارد که در جدیدترین درگ کارواو به نمایش درآمدهاند.
هردو نسل قدیم و جدید گلف R از پیشرانههای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکسهای هفت سرعتهٔ دوکلاچه با لانچ کنترل استفاده میکنند اما نسل هشتم قدرت بیشتری دارد. موتور ۲ لیتری در این نسل ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه این اعداد در نسل هفتم ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور هستند. هردو نسل به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion مجهز هستند اما این سیستم در نسل هشتم پیشرفتهتر شده تا بهتر بتواند نیرو را به زمین انتقال دهد.
از سوی دیگر، نسل هشتم با ۱۵۵۱ کیلوگرم وزن، سنگینتر از نسل قبلی با ۱۴۸۳ کیلوگرم است اما این اختلاف وزن کافی نیست تا نسل هفتم بتواند بر همتای جدیدتر خود غلبه کند. در این ویدئو چهار مسابقهٔ درگ برگزار میشود که دوتای آن در حالت رولینگ است اما در هر چهار رقابت، نسل هشتم پیروز میشود. حتی وقتی در یک درگ نسل هشتم نیم ثانیه دیرتر از نسل هفتم راه افتاد، بازهم با اختلاف زیادی زودتر از خط پایان عبور کرد. گلف R نسل هشتم مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۲.۳ ثانیه (یا ۱۲.۸ ثانیه با تأخیر نیم ثانیهای) طی کرد درحالیکه نسل هفتم برای انجام این کار به ۱۳.۱ ثانیه زمان نیاز داشت.
در این رقابت، گلف R نسل هفتم فقط در یک قسمت پیروز میشود که آن آزمایش ترمز است. دلیل این برتری وزن سبکتر و لاستیکهای بزرگتر هستند. بهطورکلی، حتی اگر گلف R نسل هشتم در ظاهر چندان متفاوت به نظر نرسد اما این خودروی پرفورمنس بهتری است و نشان میدهد که تغییراتی کوچک در قوای محرکه میتواند تأثیر بزرگی در واقعیت داشته باشد.
مشخصات فنی
گلف R MK7 | گلف R MK8 | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۸۳ کیلوگرم | ۱۵۵۱ کیلوگرم |
charger
۳ خرداد ۱۴۰۰از نظر طراحی خارجی نسل قبل بهتره
محمد رستمی نژاد
۳ خرداد ۱۴۰۰ماشین ها هر چه زمان میگذرد ، بَد صدا تَر میشَوَند.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰لایک?
Nima RST
۳ خرداد ۱۴۰۰روزی میاد که کلا بی صدا میشَوَند
Reza
۳ خرداد ۱۴۰۰طراحی نسل قدیم ??
حسین
۳ خرداد ۱۴۰۰حالم از نسل قدیم و طراحیش به هم میخوره.حالا شاید تو دوست داشه باشی ولی من خیلی از طراحی نسل قبل بدم میاد.
Nima RST
۴ خرداد ۱۴۰۰دقیقا منم اصلا نمیتونم نسل جدید رو بیشتر دوس نداشته باشم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ خرداد ۱۴۰۰راستش نسل جدیدو من خیلی بیشتر دوست دارم،حس خشن تری نسبت به قبلیه داره…
mahan
۳ خرداد ۱۴۰۰ایکاش با بیشتر شدن قدرت و گشتاور .وزن هم سبکتر میشد ولی اگه نگاه کنید نسل با عوض کردن چهارتاچراغ و رینگ بسنده نکرده خطوط باز طراحی شدند و حتی شیشه ها هم هچنین احتمالا روی ایرودینامیکیش هم دوباره کار کردن!اگه باشه که خیلی خوب میشه!من ب اینکه اصلا طرفدار خودروهای هاچبک نیستم و فوبیای نشستن تو خودرو های هاچبک و کوچک دارم همیشه گلف رو تحسین می کنم.جالب میشه نسل بعد قدرت و گشتاور بیشتری رو باز بکشه و همچنین کاپوت و صندوق عقب رو از فیبرکربن بسازند و سبکتر کنند.