اوایل سال جاری گزارش داده شد که فولکسواگن قصد دارد عرضهٔ نسل قبلی کراساوور تیگوآن خود را در کنار نسل جدید در ایالاتمتحده ادامه دهد. حال سازندهٔ آلمانی اعلام کرده است که فروش نسخهٔ پایهٔ تیگوآن قدیمی بهزودی با قیمت ۲۲ هزار دلار آغاز خواهد شد.
نسل قبلی تیگوآن با مدل ۲۰۱۷ و تنها در یک تیپ عرضه میگردد که Limited نام دارد. تجهیزات استاندارد این کراساوور کامپکت آلمانی شامل انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، رینگهای فولادی ۱۶ اینچی، چراغهای جلوی هالوژن، تودوزی پارچهای، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با بلوتوث و دوربین دید عقب میشود اما برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به قیمت ۱۹۷۵ دلار و رینگهای آلومینیومی ۱۷ اینچی به قیمت ۴۹۵ دلار نیز فراهم خواهد بود.
نسل قبلی تیگوآن مدل ۲۰۱۷ صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی TSI عرضه میگردد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. طبق تخمین سازمان EPA ایالاتمتحده، تیگوآن با این موتور در هر صد کیلومتر در شهر ۱۱.۷ و در بزرگراه ۹.۸ لیتر بنزین مصرف میکند. سیستم چهارچرخ محرک 4Motion این خودرو نیز مکانیزمی الکترو هیدرولیکی داشته و بهصورت خودکار بدون نیاز به فشردن هیچ دکمهای، نیرو را به هر چهارچرخ انتقال میدهد.
سال گذشته درست تا پیش از عرضهٔ نسل جدید تیگوآن، فولکسواگن توانست حدود ۴۳ هزار دستگاه از تیگوآن قدیمی را به فروش برساند و حالا طبق گزارشات جدید، این شرکت برای دو سال دیگر به عرضهٔ نسل قبلی تیگوآن در کنار نسل جدید ادامه خواهد داد. این در حالی است که گارانتی تیگوآن قدیمی دقیقاً مانند تیگوآن جدید و کراساوور بزرگتر اطلس به مدت شش سال یا ۱۱۶ هزار کیلومتر خواهد بود.
برای مقایسه، بد نیست بدانید نسل جدید تیگوآن مجموعاً در هشت تیپ مختلف عرضه میگردد و قیمت آن از ۲۵,۶۸۰ دلار آغاز میشود که یعنی حدود ۳۶۰۰ دلار بیشتر از قیمت نسل قبلی مدل ۲۰۱۷ است. بالاترین تیپ تیگوآن جدید نیز SEL 4Motion نام دارد که برای خرید آن حداقل باید ۳۷,۳۴۰ دلار پرداخت نمود یعنی بیش از ۱۵ هزار دلار بیشتر از تیگوآن Limited قدیمی؛ اما با پرداخت این مبلغ، خریداران مالک کراساووری خواهند شد که بر اساس پلتفرم جدیدی ساخته شده و به مجموعهای از سیستمهای ایمنی، تکنولوژیهای کمکراننده و ویژگیهای جذابی مانند کابین دیجیتالی فولکسواگن مجهز است.
فرشاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۶بهتر بود به جای اینکار، یه محصول کاملا جدید و ارزانتر معرفی میکردن تا با قیمت حدود ۲۰ هزار دلاری به فروش برسه؛ طراحی نسل قبل تیگوآن، به خصوص کابینش، تاریخگذشتهست همین الانشم، چه برسه که تا دو سال دیگه تولید شه.
- A M I R -
۱۰ شهریور ۱۳۹۶فرشاد جان این چیزی که داری شما میگی خودش میشه خرج اضافه !
طراحی و ساخت یه محصول جدید کم هزینه بر نیست ?
نوید جهرمی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶تی راک برای همین اومد.
me84
۱۰ شهریور ۱۳۹۶.
طراحی نسل قبلیش تو نمای جلو، شادابتر و جسورتره. نسل جدیدش تو نمای جلو انگار مضطربه. ( عکس اول که کنار هم هستن)
me84
۱۰ شهریور ۱۳۹۶.
من بجز فولکس گل تا حالا محصولات فولکس رو سوار نشدم. ولی خیلی شنیدم که محصولات جدیدش نسبت به همرده های آسیایی لذت رانندگی و پرفورمنس بالاتری داره. کاری به مسائل اقتصادی و خرابی و قابلیت اطمینان و این چیزا ندارم. ولی شنیدم سواری که مثلا پاسات بهت میده، تو کمری و آکورد و سوناتا و اپتیما و همرده های خودش نمیتونی پیدا کنی. در مورد فولکس گل که خودم تجربه داشتم، سواریش خیییلی بهتر از 206 و 405 و سمند و اینا بود. بقیشو نمیدونم.
کسی تجربه سواری فولکسهای جدید رو داره؟
akrh78
۱۰ شهریور ۱۳۹۶“”در مورد فولکس گل که خودم تجربه داشتم، سواریش خیییلی بهتر از 206 و 405 و سمند و اینا بود.””
خوب مثلا انتظار داشتی بهتر نباشه؟؟؟؟؟؟
بالاخره آلمانی گفتن،ایرانی گفتن….
الکی که نیست گلم
نوید جهرمی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶یکی از رفقام که امارات زندگی میکنه و پسر ماشین بازیه میگه تا ماشین آلمانی سوارنشی ماشین سوار نشدی.ولی باید جیبت اندازه حالی ک بهت میده پر باشه. هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.
آکورد و مزدا 6 رو بهتر از بقیشون میدونس و پاسات رو یه گزینه متفاوت.
Reventon
۱۰ شهریور ۱۳۹۶بقول دوستمون که طرفدار بریتین کاره:این روزا فقط طراحی ماشینای بریتانیاییه که ادمو به وجد میاره،و ادم با قاطعیت میتونه بگه بهتر از قبل شده،همین bmw 5 جدید رو ببینید،همون قبلی قشنگ تر بود☹️
ولی جگوار بنتلی استون رولزرویس همگی پیشرفت قابل ملاحضه ایی داشتن