فولکس واگن

فولکس‌واگن گلف الکتریکی به آخر خط رسید، ID.3 جای آن‌را گرفت

فولکس‌واگن سال گذشته دو خودروی الکتریکی کاملاً جدید را روانهٔ بازار کرده است. مدل اول هاچ‌بک ID.3 است که در اصل یک بیتل برای دورهٔ جدید برای بازار اروپا محسوب می‌شود. مدل دوم هم ID.4 است که به‌عنوان یک کراس‌اوور جهانی برای پاسخگویی به نیاز میلیون‌ها خریدار طراحی شده است؛ اما درحالی‌که این دو مدل الکتریکی در بازار به موفقیت رسیده‌اند، فولکس‌واگن یکی دیگر از محصولات الکتریکی خود یعنی e-Golf (نسخهٔ الکتریکی گلف) را خط تولید کنار گذاشته است.

فولکس‌واگن در مارس سال جاری بی‌سروصدا عرضهٔ e-Golf در ایالات‌متحده را متوقف کرد اما برای چند ماه دیگر به عرضهٔ آن در اروپا ادامه داد. این هاچ‌بک الکتریکی در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و تا تابستان ۲۰۲۰ در ولفسبورگ تولید شد. آخرین دستگاه این خودرو در کارخانهٔ درسدن تولید شده که از مارس ۲۰۱۷ تاکنون مجموعاً ۵۰,۴۰۰ دستگاه از e-Golf را تولید کرده است. تعداد کل تولید گلف الکتریکی در این دو کارخانه در طول حدود هفت سال نیز به ۱۴۵,۵۶۰ دستگاه رسیده است. این رقم، e-Golf را به یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی در بازار اروپا، به‌ویژه در نروژ و بازار داخلی آلمان تبدیل کرد.

رئیس کارخانهٔ درسدن دراین‌باره می‌گوید:

پایان e-Golf شروع آماده‌سازی نهایی برای ID.3 هم هست. فقط تا چند هفتهٔ دیگر، فصل بعدی را برای کارخانه باز خواهیم کرد. بعد از Zwickau، ما دومین مکان در اروپا هستیم که خودروهای ساخته‌شده بر اساس سیستم ماژولار جدید e-drive را تولید می‌کنیم.

طی سه هفتهٔ آینده، قبل از آغاز تولید ID.3 در پایان ژانویه، فولکس‌واگن بازسازی‌های لازم را در این کارخانه انجام می‌دهد. به گفتهٔ این شرکت، تاکنون بیش از ۲۸ هزار دستگاه از این هاچ‌بک الکتریکی جدید به خریداران سراسر اروپا تحویل داده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    در حال حاضر بیشتر مردم دنیا به دلایل مختلفی تمایل زیادی واسه خریدن ماشینای برقی ندارن، دلایلی مثل اطلاع رسونیای ضعیفو قدرت پیمایش مسافتو قیمت بالا و آینده نامشخص ماشینای برقی و ……………….

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. Me

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      توی کل اروپا رو نمیدونم ولی هزینه شارژ خودروهای برقی توی آلمان واقعا بالاست
      کیلوواتی ۳۰ سنت!!!! یعنی شارژ یه باتری ۳۵ کیلوواتی حدود ۱۰ یورو هزینه میبره که اگر ۲۰۰ کیلومتر بشه باهاش طی کرد میشه هر ۱۰۰ کیلومتر ۵ یورو
      اصلا رقم خوبی نیست اصلا
      درسته که بازم از بنزین ارزونتره ولی نه اونقدر که مشتری بخواد بخاطرش از بنزینی دل بکنه.من با هر مشتری که حرف میزنم میگه خودروی برقی رو بخاطر تخفیف ها و مشوق هاش خریدم
      بعنوان مثال تو ایالت ما اگر تو خونه ت انرژی های پاک داشته باشی بهت وام خرید خودروی برقی میدن (بدون بهره) و بعضی شرکتها تا ۴۰ددرصد تخفیف میدن?
      مثلا یه vw up رو میشه با ماهی ۸۰ یورو خرید
      ولی خب احتمالا بعدها اوضاع قیمت انرژی بهتر بشه
      چون ما الان تو این ایالت از نظر انرژی تو وضعیت خیلی خوبی هستیم و داریم برق بقیه ایالت ها رو تامین میکنیم

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        قطعاً در آینده اوضاع متفاوت از الآن خاهد بود چون ماشینای برقی هم پیمایش مسافتشون بیشتر میشه و همینطور هزینه های تولیدو هزینه های مصرف کننده هم کمتر میشه

  2. Ahmedreza2002

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    شاید تصمیم درستی نبوده باشه
    به هر حال گلف اسم محبوبی بود و قطعا تو فروش تاثیر مناسبی داشت
    اما به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند

    موافقم 14
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبی بود البته ای دی 3 هم ماشین خوبی هست اما گلف هس خیلی بهتری داشت و یکی از بهترین هاچ بک ها و ماشین های شهری بازار بود و طرفدار زیادی داشت من به شخصه خیلی این ماشین رو دوست دارم البته نسخه جدیدش نسخه 2020 رو دوست ندارم و از گلف های قبلی مخصوصا 2019 خیلی خوشم میاد

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Me

      ۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      E golf ماشین خوبی نبود
      توی خود آلمان نتونست خوب بفروشه
      اینجا فقط سازمانهایی که مجبور بودن یه سری ماشین قدیمی رو با الکتریکی جایگزین کنن خوب خریدنش
      اونم صرفا بخاط نبود خودروی آلمانی دیگه نه بخاطر خوب بودنش
      ولی id3 یه اثر هنریه

      موافقم 5
      مخالفم 2
  4. Hadi

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    قشنگ معلوم بود که دیر یا زود گلف الکتریکی کنار می‌ره…
    این ID3 همین الانشم بازار رو گرفته دستش و جایگزین خیلی خوبی برای گلف الکتریکیه ?
    فولکس آینده خیلی خوبی تو الکتریکیا داره…

    موافقم 16
  5. آریا منش

    ۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    فولکس واگن انگار ترسی نداره که تویوتا کرولا که رقیب مستقیم گلف بود جلوبیوفته ، البته این فولکس واگن بعد اون رسوایی دیزل گیت دیگه آبرویی واسش نمونده که بخواد تو بازار جولان بده . اینده متعلق به تویوتاست در گزارشات مالی این شرکت از پیش بینی فروش ده میلیون دستگاه خودروی برقی تا ۲۰۳۰ ذکر شده

    موافقم 3
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا