فولکسواگن پیکاپ کانسپت تاروک را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی سائوپائولو ۲۰۱۸ رونمایی کرد و سپس چندی بعد بهمنظور سنجش بازار ایالاتمتحده، آنرا در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ هم به نمایش درآورد اما در آن زمان گفته شده برنامهای برای عرضهٔ آن در این کشور وجود ندارد. حالا اما به نظر میرسد این پیکاپ آلمانی نهایتاً در بازار ایالاتمتحده حضور خواهد یافت.
معاون ارشد بازاریابی و استراتژی محصولات فولکسواگن آمریکا آقای «هین شفر» در گفتگو با دیترویت نیوز گفته است:
این روزها پیکاپهای میان سایز بزرگتر شده و تقریباً به اندازهٔ پیکاپهای فول سایز رسیدهاند و به همین دلیل گرانتر و پرمصرفتر شدهاند. ما سعی داریم ببینیم آیا فضا برای عرضهٔ یک پیکاپ کوچکتر با قیمت ارزانتر و مصرف سوخت بهتر وجود دارد یا نه
آقای شفر در ادامه گفته است بازار وانتها در ایالاتمتحده بزرگ است اما فولکسواگن میداند در این بازار چالشهای بزرگی هم وجود دارد زیرا تویوتا و نیسان با وانتهای فول سایز تاندرا و تایتان خود به موفقیت چندانی در این بازار نرسیدند. فولکسواگن آگاه است که بازار پیکاپهای ایالاتمتحده تحت سلطهٔ خودروسازان آمریکایی است و به همین دلیل عمداً مسیر دیگری را دنبال میکند و پیکاپی را خواهد ساخت که بیشتر با آن چیزی که خریداران فولکسواگن انتظار دارند مطابقت داشته باشد.
فولکسواگن قبلاً تأیید کرده بود که کانسپت تاروک پیشنمایشی از یک پیکاپ تولیدی است که با تغییراتی در برزیل عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین اشاره کرد که این پیکاپ میتواند در بازارهای دیگری هم عرضه گردد. آقای شفر میگوید اگر نهایتاً عرضهٔ تاروک در ایالاتمتحده نهایی شود، تولید آن در آمریکای شمالی صورت خواهد گرفت تا از تعرفهٔ ۲۵ درصدی موسوم به Chicken Tax که بر پیکاپهای سبک وارداتی به ایالاتمتحده اعمال میشود معاف گردد.
از سوی دیگر، فولکسواگن در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ نیز پیکاپ کانسپت دیگری بنام تانوآک را رونمایی کرد که بر اساس کراساوور اطلس ساخته شده و بزرگتر از تاروک است؛ اما متأسفانه شانس دیدن نسخهٔ تولیدی این پیکاپ ضعیف است زیرا باوجوداینکه تانوآک مورد تحسین قرار گرفت اما فولکسواگن نگران است این پیکاپ در صورت تولید به سرنوشت هوندا ریجلاین دچار شود.
ریجلاین که برخلاف دیگر پیکاپهای همکلاس ساختاری یکپارچه دارد، نسبت به رقبای سنتی با ساختار بدنه روی شاسی تواناییهای کمتری داشته و سال گذشته در ایالاتمتحده تنها ۳۰,۵۹۲ دستگاه فروش داشته است درحالیکه برای مقایسه فروش تویوتا تاکوما در این سال ۲۴۵,۶۵۹ دستگاه و فروش شورلت کلرادو و جیامسی کانیون مجموعاً ۱۶۸,۳۳۴ دستگاه بوده است.
علی
۱۸ خرداد ۱۳۹۸جدیدا فولکس خیلی داره برا پیکاپ ساختن زور میزنه
ولی از حق نگذریم عقب تانواک عجب چیزیه
امیر
۱۸ خرداد ۱۳۹۸کار بیهوده ای هس بنظرم اونم برای شرکت بزرگی مثل فولکس
تا به امروز هیچ کشوری توانایی تولید پیکاپی به خوبی پیکاپ های امریکایی نداشته و فک نکنم در اینده نزدیک هم داشته باشه
با احتمال تولید پیکاپ های الکتریکی تسلا و ریوران عملا پکیج کلاس پیکاپ توی امریکا و شاید در دنیا کامل میشه و دیگه کسی توانایی رقابت رو نداره توی این کلاس
حسن
۱۸ خرداد ۱۳۹۸یکی از دوستان صنعت وانت سازی رو مسخره میکرد
((قای شفر در ادامه گفته است بازار وانتها در ایالاتمتحده بزرگ است))
خوده المانییها هم میدونن این واقعیت رو ولی بعضی ها تو پدال هنوز نمیدونن((یاخودشون رو به ندونستن میزنن))
((فولکسواگن آگاه است که بازار پیکاپهای ایالاتمتحده تحت سلطهٔ خودروسازان آمریکایی است ))
حسن
۱۸ خرداد ۱۳۹۸این وانت تو امریکا هیچ شانسی نداره چون تو کلاس وانتهای سایز متوسط تویوتا . شورولت . فورد و جی ام سی سالهاست حضور قدرتمند دارن
تو سگمنت وانتهای فول سایز هم که دیگه نگم سری اف با 900/000 دستگاه فروش در سال 2018 جرات عرض اندام به کسی دیگه رو نمیده
این وانت مثل وانت همطون خودش بنزx کلاس باید هرجایی عرضه بشه که وانتهای امریکایی نیستن
حسن
۱۸ خرداد ۱۳۹۸اصلاح میکنم
همطون=هموطن
بیژن
۱۸ خرداد ۱۳۹۸به نظر زیادی لوکس میاد.درسته که اقبال عمومی مصرف کننده ها به وانت های لوکس داره بیشتر میشه ولی از حق نگذریم ، وانت ها همیشه باید اون اصالت بارکش بودنشونو داشته باشن . منظورم اینه که اون چراغ های زیبای عقب یا اون اسپویلرهای جلو به جایی برخورد کنن داغون میشن و کلی خرج رودست مالک میزاره.یا حتی اون خطوط زیبای بدنه… اگه به جای مالیده بشه…..
به نظر دماغه ش خیلی پایینه.حالا شما حساب کن در قیاس با بدنه و طرح زمخت پیکاب های آمریکایی یا حتی هایلوکس…اگرچه اونا هم دارن به سمت لوکس شدن میرن. حالا شما بگید با همچین ماشینی دل دارید آجر سیمان بار بزنید یا گاهی باهاش آفرود برید کوه کمن؟!…?