فولکس واگن

شروع آزمون چرخ‌های فیبرکربنی توسط فولکس‌واگن

امروزه چرخ‌های فیبرکربنی را تنها در تعداد انگشت‌شماری از خودروهای با عملکرد بالا و گران‌قیمت می‌توان پیدا کرد. نمونه بارز و پیشاهنگ آنها نیز کونیگ‌زگ آگرا می‌باشد. اما به نظر می‌رسد که توجه بیشتری توسط خودروسازان به این فناوری را شاهد باشیم.

carbon-agera-r-carpark-wheel
فولکس‌واگن با همکاری Maxion و ThyssenKrupp برای تولید و توسعه چرخ‌های فوق سبک‌وزن فیبرکربنی، فرایند آزمون‌های اولیه را آغاز نموده است. این چرخ‌ها به صورت کامپوزیتی از آلومینیوم و فیبرکربن و برای استفاده در خودروهای هیبریدی ساخته خواهند شد. نمونه‌های اولیه ساخته شده روی خودروهای لوکس و شاسی‌بلندهای این شرکت تست شده‌اند. به گفته فولکس‌واگن، این چرخ‌ها در مقایسه با چرخ‌های آلومینیومی مرسوم، تا ۴۰ درصد در وزن صرفه‌جویی می‌کنند.

CarbonFibreWheel
به نظر می‌رسد اگر این همکاری مثمر‌ثمر باشد، شاهد نقطه عطفی در ساختار چرخ‌های خودروهای اسپرت و یا الکتریکی و هیبریدی باشیم. این نشان می‌دهد که فناوری در ترکیب با نوآوری در صنعت چرخ خودرو به بلوغ نزدیک شده است.

carbon-fiber-wheels

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Yasin

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ۱۰۰ سال بعد شاید قالپاق پراید جنسش از اینا شد

    1. Xman

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      این پرایدی که ما دیدیم همشونو تو جاده باد میبره ! باید سنگینش کنن . این در حالت عادی خودش از کونیگ زگ و ویرون و کیترهم یا اریل آتوم سبک تره.

  2. american and japan

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    خب اینجوری که تمام چاله چوله ها منتقل میشن به اتاق که؟!خیلی میکوبه ماشین

    1. علی

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (584 ديدگاه)

      هرچه وزن چرخ خودرو کمتر باشد سواری خودرو نرم تر میشود.

    2. Xman

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      رو چه حساب این حرفو زدی؟

  3. ShoMpeT

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    امیدوارم روی GTI هم قرار بدن، البته با یک طراحی جدید برای رینگ های GTI

  4. AHMADREZA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اینا باید روی یک سوپر کار خود نمایی کنند .
    امید وارم فولکس هم مثل ب ام و بتونه از کربن استفاده مفید بکنه

  5. رضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    هرچه وزن رینگ و درکل چرخ کمتر باشه فشار کمتری به سیستم تعلیق و فرمان میاد و در خودروهای سوپراسپرت که حتی چندصد گرم هم مهمه میتونه خیلی مفید باشه

    1. Xman

      ۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      صد درصد مفید و کار بر دیه!

  6. رامکال

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    فولکس واگن وزیر مجموعه هاش همیشه رو به جلو هستند.

  7. Carbonado Aventador

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    خب یه تکنولوژی جدید به لامبورگینی اضافه شد…!

  8. Xman

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    این تکنولوژی فقط به درد ائودی و پورشه و بوگاتی ولامبو میخوره.

    1. شایان

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      ما شاا… فولکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا