در ادامهی تحقیقاتی یک ساله، تیمی بینالمللی از محققان کدی که قبلاً به فولکسواگن اجازه میداد تا در تستهای آلایندگی ایالاتمتحده و اروپا تقلب کنند را کشف کردند.
این تیم تحقیقاتی به رهبری Kirill Levchenko که یک استاد کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا سندیهگو است، یافتههای خود را در سی و هشتمین سمپوزیوم امنیت و حریم خصوصی سانفرانسیسکو ارائه خواهند کرد.
او گفت:
ما قادر بودهایم اسلحهی پنهان را پیدا کنیم. ما سیستم و طرز استفاده از آن را کشف کردیم.
علاوه بر این، رونوشتهای کدهای استفاده شده در رایانههای فولکسواگن از وبسایت خود کمپانی و همچنین از فروم های خودرویی طرفداران گرفته شده است. این مکانیسم در طیف وسیعی از محصولات دیزلی این شرکت از جتا و گلف و پاسات گرفته تا مدلهای سری A و Q آئودی بکار رفته است.
این مکانیسم تقلب به رایانه اجازهی تشخیص شرکت در تست آلایندگی را میداد. زمانی که این سیستم در مدار نبود خودرو ۴۰ برابر بیشتر از حد مجاز نیتروژن اکسید میکرد.
چیزی که تیم Levchenko کشف کرده بخش مخصوصی از کد با برچسب “شرایط آکوستیک” است که در واقع صدای پیشرانه را کنترل نمیکرده بلکه در نتایج تستهای آلایندگی دست میبرده است. این کد تا ۱۰ پروفایل مختلف برای تستهای گوناگون را فراهم کرده و چیزهایی نظیر فاصله رانندگی، سرعت و حتی موقعیت چرخ را بررسی میکرده است.
وسیله تقلب فولکسواگن بیشک پیچیدهترین دستگاه در صنعت خودرو است. تستهای دینامومتر دیگر کافی نیستند.
یک مکانیسم سادهتر توسط محققان در فیات 500X یافت شده است. نرمافزار تقلب این خودرو تنها در ۲۶ دقیقه و ۴۰ ثانیهی ابتدایی کار کرده و همین میزان مدتزمان اکثر تستهای آلایندگی است.
محققان همچنین گفتند که بوش واحدهای کنترل پیشرانه (ECU) را برای فولکسواگن و فیات ساخته و خودروسازان مجبور بودهاند تا با وارد کردن پارامترهای مخصوص این کد را فعال کنند.
Parsa
۷ خرداد ۱۳۹۶اینقد پیشرفته و علمی خب واسه حالت اکو بصورت تولید انبوه بزارنش هم تبلیغ خوبیه هم به این روز نمی افتادن
ونوم اف ۵
۷ خرداد ۱۳۹۶داداش در شرایط طبیعی و تو جاده این نتایج امکان پذیر نیست که فکر کنی اقتصادیه
ME84
۷ خرداد ۱۳۹۶.
40 برابر بیشتر!!!!!!!!!!!
خیلی کار کثیفیه. حقش بود اونهمه جریمه.
شاهین جان ممنون بابت مقاله.
GTS
۷ خرداد ۱۳۹۶دوستان لطفا با دقت بخونین آلایندگی کلی این ماشین 40 برابر نیست اصلا میدونید 40 برابر بشه چقد میشه؟؟؟ آلایندگی خودرو شامل چند نوع گاز مختلفه که تو این مورد گاز NO مقدارش 40 برابره نه کل گازها و آلایندگی.
Amir
۷ خرداد ۱۳۹۶مگه gta کد تقلب داره??
البته دمشون گرم انقدر پیگیرن. اگه تو کشور خودمون بود که…..
نگم برات…
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۶میگما بیان تحقیق کنن ببینن رو پرایدم شاید ازین نرم افزارا باشه.البته هیچ حالشو ندارن ازین چیزا بذارن مصرفش هرچقد باشه میگن ??
amirhosein
۷ خرداد ۱۳۹۶خدا قوت فلوکس واگن 40 برابر بیشتر ؟؟؟ یعنی اگه الایندگی یکی از ماشیناش 152 گرم بر کیلومتر باشه در واقع 6080 گرم بر کیلومتر هست یه خیانت بزرگ هست
NSX
۷ خرداد ۱۳۹۶اطلاعات فنی و علمی دوستان منو بهت زده کرده. 6080 گرم ینی 6 کیلو متوجهین آیا؟؟؟یا فقط سر اینکه مثلا به به کمپانی گیر داده باشین میگین؟
amirhosein
۷ خرداد ۱۳۹۶درسته من اشتباه کردم میزان گاز نیتروژن 40 برابر میشه زیاد با دقت مطلب رو نخوندم
ونوم اف ۵
۷ خرداد ۱۳۹۶تقریبا از نیسان گاوی بیشتر الایندگی داشته البته نیسان گاوی دیزلی
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶سىنا جان داداش جالبه با اىن تقلب بزرگ فولکس ىه سرىهاشون اومدن تو قسمت مقاىسه پژو و فولکس از تقلب امریکا ىها گفتن
کسى که خودروساز مورد علاقش که فولکس هست همچىن تقلب بزرگى کرده اصلا نباىد دىگه در مورد تقلب بقىه کمپانىها حرفى بزنه
40 برابر بىشتر از حد مجاز الاىندگى!!!!!!!!!!!!
sina
۷ خرداد ۱۳۹۶اگه دو سه روزی یه خبر راجب تقلب و فراخوان از مجموعه فولکس نشه ادم حق داره نگران بشه؛)
silver
۷ خرداد ۱۳۹۶بله درسته
با همین منطقی که خود شما گفتی شمام نباید بیای اینجا حرف از تقلب بزنی !
خبر تقلب در تست آلایندگی تراک های امریکایی رو در جریانی که
فعلا تو پدال خبری از مقاله اش نیست ولی بلاخره کاریه که شده ….
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶اره سىلور در جرىانم مثل شما که در مورد تقلب فولکس در جرىان امور هستى
silver
۸ خرداد ۱۳۹۶یه بار اومدی منطقی باشی افتادی تو دور باطل!
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶فولکس خسته نشد اینقدر خودش و زیر مجموعه هاش تقلب کردن؟
(ali(CHEVY NOVA
۷ خرداد ۱۳۹۶الف.ى
فولکس یه اشتباهى کرد که حالا حالاها درگىرش هست
رامکال
۸ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز.
این ماجرا و حواشیش مربوط به گذشته است که تنی چند از نویسندگان عزیز پدال داءم در موردش خبر کار میکنند.
مثلا اگر که مدیر عامل آءودی انگششتشو توی بینیش ببرد عزیزان نویسنده با آب و تاب آنرا پوشش میدند.
Mahdi US CARS
۷ خرداد ۱۳۹۶40 برابر یعنی هر چقد کم اعلام کرده باشن الایندگیش از ماشینای ایرانی بیشتره
رامکال
۷ خرداد ۱۳۹۶یک بنده خدایی که ادعاش میشد که فقط توی بعضی پست ها سر و کلش پیدا میشه بدو بدو اومد اینجا و از نظر من در اون یکی پست عیب میگیرد.
بنده خدا نمیدوند که اون خبر رو صدای آمریکای فارسی اون هم شب قبلش اعلام کرده بود و من در پستی که یکجورایی بهش مربوط میشد این خبر رو به همراه چند تا نکته دیگه به یکی از نویسندگان سایت گوشزد کرده بودم چونکه سابقه داشت که چندین خبر مهم رو در رابطه با دستاوردهای فنی در حوزه باطری ها پدال نادیده گرفته بود.
این از این .
این بنده خدا چند اکانته (نمیخواستم این نکته رو بگم تا بازم مچش رو بگیرم) عادت دارد که کلمات رو بصورت کنار هم قرار دادن حالت اولیه حروفشون کنار هم بنویسد.
:)))))))))))))
ایشون به همین شکل یک مدت با خودش حرف میزد:::::::::)))))))))))))))))))))))))
الان هم اینقدر عجله کرده که مخاطبش معلوم نیست کیه؟؟!!!!!:)))))))))
فکر کنم تب کرده.
نامبرده چونکه میداند در اون پست دیگه بازدید کننده ایی نمیاد تا تراوشات ذهنی ایشون رو مشاهده بکند بدو بدو اومد اینجا و یک جواب بی ربط به حرف من که توش هیچ بی احترامی و دروغی نبود رو در اینجا بدهد.
و این کارش نشون از تشویش ذهنی و ناآرامی درونش دارد.
راحت باش .:)))))))))))))))))))
الف.ی
۷ خرداد ۱۳۹۶میشه تمومش کنید این مسخره بازیو؟با همه کاربرای سایتم.
ونوم اف ۵
۷ خرداد ۱۳۹۶رامکال جون این اتهام که صدای امریکا هم اعلام کرد اصلا ثابت نشده و نخواهد شد ضمنا تو اون قضیه باز هم پای بوش در میان است
silver
۷ خرداد ۱۳۹۶بله خب اینقدر لابی گری آمریکا قوی هست که چند میلللیارد دلار فولکس رو دوشیدن!!!!
مخفی کردن این چیزا که کاری نداره!
رامکال
۸ خرداد ۱۳۹۶ونوم جان دوست عزیز.
آیا شما نظری رو که در نظر سنجی قبلی نوشته بودم خوندید؟
لطفا صادقانه جواب بدید.
من چی گفته بودم که دوست صمیمی شما به من حمله ور شد؟
آیا من اسم کشور سازندشون رو آوردم؟
آیا نامی از کارخونه سازندشون آوردم؟
آیا به مدل های مشکل دار اشاره ایی کردم؟
خوبه که من آخر جملم نوشتم که”آیا حقیقت دارد؟”معنی این جمله واضح من یعنی اینکه نویسنده محترم لطفا در مورد راست یا دروغ خبر تحقیق بفرمایید..نه چیز دیگر.آیا این جرم است؟آیا من و امثال من حق درخواست خبر ویا خبر رسانی به دیگران رو نداریم؟مگر این سایت مال چند تا کاربر خاص است که ما باید لام تا کام چیزی نگوییم.در مورد بوش هم خوب شرکتی قطعه ساز است که بنا به درخواست مشتریش عمل میکند.شما وقتی که وارد یک مغازه میشید و درخواست چاقو میکنید مغازه دار نمیگوید که برای چه کاری لازمش دارید.
باز هم تکرار میکنم که من از اثبات چیزی حرف نزدم اگر اینچنین نبود که نمیگفتم..آیا حقیقت دارد؟..بلکه فقط در دو خط از یک کامنت که شامل چندین نکته میشد درخواست پوشش خبری رو داشتم.خوبه که توی اون کامنت
هم از شیوه نظر سنجی ها ایراد گرفتم هم درخواست پوشش اخبار باطری ها رو کردم.ولی ایشون آنچه را که دوست داشت دید.
Amir Ali
۷ خرداد ۱۳۹۶کی میشه کامنت های چنین اشخاصی رو نبینیم
Saman
۷ خرداد ۱۳۹۶اون مهندسی دقیق آلمانیها که میگفتن همین بودش :D ؟ آئودی و اربابش فولووکس زدن به سیم آخر و سیم اولی یهوئی گفتش ببخشید نوبت من بود :D آخه شما که جزو پیشروهای تکنولوژی خودرو هستید و اینچنین خراب کنید دیگه چه انتظاری از اون کمپانیهای جهان سومی داشته باشیم
Hemichan
۷ خرداد ۱۳۹۶40???!!!
این نیتروژن اکسید گاز به شدت سمی و خطرناکیه که باعث تنگی نفس و نارسایی و حتی مرگ میشه دلیل سختگیری شدید به فولکس و اون جریمه ی سنگین هم همین عوارض به شدت خطرناکشه