فولکس واگن

تأیید تولید کوپه 4 درب جدید فولکس‌واگن

فولکس‌واگن اعلام کرده که سدان ممتاز جدید خود با نام Arteon در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد یافت و یک سال بعد نیز فروش آن آغاز خواهد شد.

vw-passat-cc-2017
این خودرو در مجموع جدید بوده و در جایگاهی بالاتر از پاسات قرار خواهد گرفت. آرتئون جایگزین مدل CC که چندی پیش خبر توقف تولید آن منتشر شد خواهد شد هرچند فولکس تأکید دارد که این مدل جدید یک پله بالاتر بوده و جایگزین مدل یاد شده نیست و نام آرتئون نیز نشان می‌دهد که فولکس پرچم‌دار جدیدی را در نظر دارد.

vw-passat-cc-2017-03
تصویر تیزری فولکس‌واگن نشان دهنده‌ی کوپه‌ی ۴ درب مشابه مرسدس بنز CLS است. هرچند فولکس‌واگن این خودرو را به عنوان رقیب ب ام و سری ۴ گرن کوپه می‌سازد و احتمالاً بهای آغازین آن حدود ۳۰ هزار پوند خواهد بود. با این بها آرتئون در بحث قیمت و کیفیت ساخت بالاتر از CC با بهای آغازین ۲۵۴۷۵ پوند قرار می‌گیرد.

vw-passat-cc-2017-04
فولکس می‌گوید آرتئون به عنوان اولین مدلی که نمای جدید این برند را معرفی می‌کند عمل خواهد کرد. جلوپنجره‌ی بزرگ با جزئیات افقی به سوی چراغ‌ها گسترش خواهند یافت و البته چراغ‌های LED روی ظاهر جدید آرتئون تأکید خواهند داشت. این شرکت همچنین می‌گوید که در خودروی جدید شاهد پنجره‌های بدون فریم خواهیم بود. صندوق بار خودرو نیز با خواباندن صندلی‌ها فضای ۱۷۰۰ لیتری را در اختیار مالک خواهد گذاشت.

vw-passat-cc-2017-02
تکنولوژی‌های بکار رفته بخش کلیدی تصویر کلی این خودرو خواهند بود. فولکس مشخصات آرتئون را اعلام نکرده اما قطعاً تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار در آن به چشم خواهند خورد.

vw-passat-cc-2017-01
واضح است که این خودرو نسبت به پاسات طراحی انحنادارتری خواهد داشت. انتظار می‌رود ظاهر خودرو بسیار به کانسپت اسپورت کوپه GTE وام‌دار باشد. نمای جلو خودرو نیز گردتر از پاسات خواهد بود.

در نمای جانبی خط شانه‌ی بلندتر آرتئون دیده می‌شود و خط سقف کوپه مانند و شیشه عقب شیب‌دار از مشخصه‌های بارز خودرو هستند. انتظار استفاده از چراغ‌های LED مدل کانسپت در این خودرو وجود دارد اما گفتن اینکه طراحی LED چراغ‌های جلوی مدل کانسپت در آرتئون نیز بکار خواهند رفت یا خیر کار آسانی نیست.

هنوز مشخص نیست که آرتئون از طراحی ۵ نفره استفاده خواهد کرد یا طراحی ۴ نفره با کنسول مرکزی را خواهد داشت. فولکس تأیید کرده که آرتئون از پلتفرم MQB استفاده می‌کند و البته این معماری ۵۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقبی فراهم شود.

Passat CC R-Line
Passat CC R-Line
طیف پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی فولکس در این خودرو بکار خواهند رفت اما پیشرانه‌ی بنزینی/الکتریکی ۳۷۴ اسب بخاری مدل کانسپت نیز شاید در آرتئون به عنوان مدل GTE دیده شود.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. KING

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    تو عکس دوم ( نمای رو به رو ماشین) خط های جلو پنجره با led های چراغ جلو ترکیب شدن واقعا جالبه ..///

  2. madjid

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    رنگ زرد چقدر بهش میاد و براش قشنگه لامصب ❤❤❤❤❤

  3. شهریار

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا این انقدر قشنگه؟؟؟؟

  4. نویدی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    نمای جلوش شباهت زیادی به رنو تالیسمان داره.

  5. سینا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    برای شما هم تو گوشی پدال چرت شده ؟

  6. رامتین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3254 ديدگاه)

    فولکس همیشه عالی یوده اما نمیدونم چرا حس میکنم یه لول آئودی بالاتره. اصولا مدلهای لوکس فولکس، آئودی میشند به نوعی.

  7. N.I.M.A

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام خدمت اساتید محترم. یک سوال داشتم. چرا کوپه هایی نظیر این ماشین و برخی شاسی بلندهای بنز رو میگن کوپه با اینکه 4 درب دارن؟؟

    1. KING

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      سلام رفیق ( من جز اساتید سایت نیستم ) شاید جوابم به دردت نخوره ولی به هر حال
      تا چند سال پیش اتومبیل‌های دو در سقف ثابت در کلاس خودروهای کوپه قرار می‌گرفتن اما دیگه الان خودروهای چهار در ممکنه به صورت کوپه تولید شن. به عنوان مثال مرسدس بنز CLS در لیست مدل‌های کوپه بنزه، ولی یک اتومبیل چهار نفره چهار دره.( البته CLS در دسته خودروهای فست بک مجلل نیز جای می‌گیره). ب ام و X6 هم ترکیبی از یک خودروی کوپه و SUV بوده که به SAV معروفه. خودروهای کوپه دو در هم مثل سدان‌ها می‌تونن لوکس یا مجلل باشن و البته ویژگی‌های اسپورت هم داشته باشن

      به هر حال مشتری‌ها معمولا اتومبیل کوپه رو بیشتر به خاطر استایل و ویژگی‌های اسپورت خریداری می‌کنن و انتظار دارن که شتاب‌گیری و هندلینگ خودرو نسبت به هم نوع‌شان در کلاس دیگه بهتر باشه. تجربه این کمپانی های بزرگ ثابت کرده که خریداران خودروهای کوپه و کانورتیبل افرادی حساس و سختگیر هستن و به طراحی ظاهری اتومبیل اهمیت زیادی می‌دن.شاید یکی از دلایل مهمش باشه
      از کوپه‌های موجود در ایران می‌شه به مرسدس‌بنز E350 کوپه، بی‌ام‌و سری 3 کوپه و هیوندای جنسیس کوپه اشاره کرد.
      فداتم ///
      شاید باقی دوستان بهتر جوابتو دادن

    2. ماسل

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      عزیز عبارت کوپه بخاطر انحنای سقفش هست که خیلی نرم به صندوق عقب میرسه.عین این پیرمردا که کمرشون قوزداره.(گوژپشت)
      الان یاد پانامرای لعنتی افتادم

  8. امیر.عارف

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چقدر طراحی قشنگی داره کاش یه رندر از داخلش هم میزاشتن تو سایت

  9. بهمن

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرفهین بی درد غمی جز مدل خودروشون ندارن. امان از شکافهای عمیق طبقاتی

  10. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به خیلی از محصولات فولکس واگن، بهتر شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا