فولکس واگن

نمایش دوباره گلف GTE اسپرت کانسپتی در فرانکفورت

پیش‌تر در تور ورتازی (Wörthersee Tour) شاهد کانسپت های متنوعی از شرکت فولکس‌واگن بودیم. گلف GTE اسپرت کانسپت در آن تور حضور داشت، شرکت فولکس‌واگن یک‌بار دیگر این خودرو را برای نمایش عمومی به نمایشگاه فرانکفورت آورد.

2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
اگر تابه‌حال خبری از این خودرو نشنیده‌اید باید بدانید که گلف GTE اسپرت کانسپت پیش‌نمایشی از پتانسیل آینده‌ی خودروی سنتی گلف GTI است. گلف با در نظر گرفتن پیشرانه پلاگین هیبریدی سطح عملکردی بالا را هدف قرار داده است.
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
قسمت عمده‌ی بدنه‌ی گلف GTE اسپرت فیبر کربنی است و آئرودینامیک این کانسپت کاملاً مثل خودروهای مسابقه‌ای است. زیر کاپوت این کانسپت سه موتور دیده می‌شود که به‌صورت ترکیبی ۳۹۴ اسب بخار نیرو و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گلف GTE اسپرت با چنین نیرویی می‌تواند تنها در ۴.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
پیشرانه این خودرو شامل یک موتور توربوشارژ ۲۹۴ اسب بخاری ۱.۶ لیتری TSI و دو موتور الکتریکی ۱۱۳ اسب بخاری می‌شود. (موتور توربوشارژ این کانسپت همان موتور Polo R WRC مسابقات رالی است). این پیشرانه با گیربکس شش سرعته دو کلاچه جفت می‌شود و قدرت تولیدی آن به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. طراحی کابین این کانسپت دونفره هم مثل سایر قسمت‌های این خودرو بر اساس خودروهای مسابقه‌ای بوده است.
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
2015 VW Golf GTE Concept
۲۰۱۵ VW Golf GTE Concept
گلف GTE اسپرت کانسپت در بخش مصرف سوخت هم عملکرد مناسبی دارد. این کانسپت می‌تواند با توان موتورهای الکتریکی مسافتی ۵۰ کیلومتری را طی کند و در حالت ترکیبی ۲.۰۱ لیتر بنزین در صد کیلومتر بسوزاند. متأسفانه به نظر نمی‌رسد که این خودرو به‌زودی به مرحله‌ی تولید برسد اما امیدواریم که برنامه‌ی ساخت چنین خودرویی در دستور کار کمپانی بزرگ فولکس‌واگن قرار داشته باشد یا لااقل نسل آینده گلف، شباهتهای زیادی به این محصول داشته باشد. منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Lambo

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    نمردیمو 1 ماشین خوشکل از فولکس دیدیم ،هرچند ماشینایه فولکس باطن زیبایی دارن

    1. امیر مرادی

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (113 ديدگاه)

      من که ماشینی نمیبینم…هواپیما میبینم

  2. 1A1

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    ببخشید نوشتید متاسفانه به مرحله تولید نمیرسه.مردم سفینه نمیخان که…از دست این طراحی های فضایی؛؛؛

  3. Carbonado Aventador

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    فولوکس حرف نداره…
    یک ابر کمپانی که با برنامه های دقیق مدیریتی امکان نداره که زمین بخوره!!!
    فقط یکم خرابکاری کرده که اونم از یادها فراموش میشه!!!

    1. محسن

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      من اینطور فکر نمیکنم. آسیبی که به کمپانی وی.دبلیو وارد شده در کوتاه مدت و میان مدت جبران ناپذیره. فقط تو ایالات متحده که توش فروش خودروی دیزل بسیار پایینه، پیش بینی میشه این کمپانی به پرداخت 18 ملیارد دلار(!!!) جریمه محکوم بشه. سوای هزینه ی فراخوان و یا بازپس گیری خودروهای معیوب. حالا ببینید در کشور های مختلف که بیشتر از ده ملیون خودرو دیزلی آلاینده فروخته چه سرنوشتی در انتظار فولکس واگنه.

      موسسات اعتبار سنجی مثل استاندارد اند پورز از الان دارن تو رتبه ی این کمپانی تجدید نظر اساسی میکنن. ضرر مالی که از این قضیه تو ارزش سهام این شرکت بهش وارد شده از 30 ملیارد دبار میگذره.

      باید حالا حالا ها شاهد عواقب این قضیه نه تنها برای فولکس، بلکه برای کل صنعت خودروسازی آلمان بایشم. به احتمال زیاد این شرکت از خیلی از هزینه ها مخصوصا هزینه ی تحقیق و توسعه کم کنه تا زیان های وارده رو جبران کنه. بعید نیست یه مدت به ساخت خودروهای خیلی ارزون مثل پژو رو بیاره. حتی ممکنه برای جبران زیانش بیاد و سرمایه گذاری تو ایران بکنه.

      من خودم خیلی با محصولات وی.دبلیو حال میکنم اما باید به طرفدارا بگم اوضاعش خیلی خرابه و برای مدت ها همینطوری میمونه.

      1. mohsen

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ببخشید تا حالا شده بدونید چند تا زیر گروه زیر دست فولوکسه؟ از بنتلی گرفته تا اسکانیا و تو دنیا میدونید چندمه از لحاظ سرمایه؟ به نظر من باز به اوج برمیگرده خیلی زود

      2. شایان

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        آره با هوچی گریه رسانه ای خیلی راحت میشه هرچیو و هر کی انداخت ولی آلمانی ها آدمهای سرسختین مطمئنا ماشینهای آمریکائی و کره ای هم تخلف کردن چه بسا بیشتر از فولکس ولی چون ژنرال موتورز ماله سرمایه دارن آمریکائی و رسانه ها هم دستشون باشه میشه هر کاری کرد مطئمنا بهترین راهکار خراب کردن نزد افکار عموم مردمه والا کیه که ندونه آلمانی ها خیلی در این جور موارد و مسائل زیست محیطی حساسن و چقدرم دارن هزینه میکنن الان یکی میاد میگه توهم زدم و فلان و فلین چون خودشم میدونه من دارم درست میگم خزعبل میبافه من به حرفام ایمان دارم شما هم چون تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفتی اینوری داری حرف میزنی والا یکم فکر کنی و تحقیق در مورد فروش این برند و تحقیق در مورد آمریکائی ها برای خراب کردن افراد و اشخاص و شرکت ها و سیاست مدارها اینوری حرف نمیزنی

        1. محسن

          ۵ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (68 ديدگاه)

          جناب من تحصیلات و شغلم تحلیل بازاره، به ویژه در بخش خودرو. شما ابتدا عرایض بنده رو بخونید، بعد متن خودتون رو. اون دوستی که فرمودن چند تا زیر گروه زیر دست “فولوکسه” رو هم دعوت میکنم یه سرچی کنن ببینن تو دوران ریاست جمهوری ریگان سر غولای خودروسازی آمریکا چه بلایی اومد!!! هنوزم که هنوزه نتونستن از اون موقع که بازار رو به آلمانی ها و ژاپنی ها باختن دوباره مثل قبل به دوران اوجشون برگردن.

          از کمپتنی بسته بندی نون لواش صحبت نمیکنیم، خودروسازی جزو صنایع حساس و سرمایه بر محسوب میشه. هزینه های تبلیغاتی، طراحی و توسعه خیلی زیاد و فرایند تولید و بازاریابی زمانبر و هزینه بری داره.

          کلا پیشنهاد میکنم برید یه ذره مطالعه کنید و از تعصب فاصله بگیرید.

  4. Archi KHAN

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    عاغا کانسپت عاااالی ، خیلی خفنِ …

  5. سروش

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    همش باید عکس نگا کنیم و حسرت بخوریم، ای به خشکی شانس کجا به دنیا اومدیم،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا