فولکسواگن این هفته هفتادمین سالگرد خروجی اولین نمونه «بیتل» را از خط تولید این کمپانی در «ولفسبورگ» جشن میگیرد.
تاریخ این خودرو به سال ۱۹۴۵ و دوران حکومت هیتلر برمیگردد و شاید کمپانی فولکسواگن علاقهای به اشاره به این موضوع نداشته باشد. با این حال، «خودروهای مردم» هیتلر که رسماً با عنوان KdF-Wagen شناخته میشدند، تا پایان جنگ جهانی تنها به تعداد ۶۳۰ دستگاه ساخته شدند و درخشش چندانی در بازار پیدا نکردند. پس از اینکه تمرکز کارخانه ولفسبورگ بر روی تولیدی تجهیزات نظامی قرار گرفت، ارتش ایالا متحده آن را در آوریل ۱۹۴۵ تصرف کرد و در ماه ژوئن همان سال، این کارخانه به محل «فرمانداری نظامی بریتانیا» تغییر کاربری داد. یک ماه بعد، سرگرد نظامی بریتانیا، ایوان هیرست (Ivan Hirst) سفارش ۲۰ هزار دستگاه فولکسواگن تایپ ۱ دریافت کرد. اولین نمونه این مدل، اندکی بعد از کریسمس در سال ۱۹۴۵ از خط تولید خارج شد. با توجه به کمبود مواد اولیه و اثرات جانبی جنگ، فولکسواگن تنها قادر بود ۵۵ خودرو را تا انتهای سال ۱۹۴۵ کامل کند. همچنین میزان تولید در ۲ سال آینده به هزار دستگاه در ماه محدود شده بود. علیرغم مشکلاتی که در ابتدای راه وجود داشت، فولکسواگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی میکند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگیها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکسواگن مفید واقع شدند.
البته فولکسواگن GmbH در اکتبر ۱۹۴۹ دوباره به دستان آلمانیها بازگشت و مدل «بیتل» نیز آنچنان پیشرفت کرد که بیش از ۲۱ میلیون دستگاه فروخت.
علي رضا
۱۰ دی ۱۳۹۴عشقم 70 ساله شد….
Hitler
۱۰ دی ۱۳۹۴یک شاهکار مهندسی تمام عیار
هیتلر در اوایل حکومتش(حدود سال 1933^36)به فردیناند پورش دستور میده ماشینی بسازه که دوبزرگسال و سه کودک رو بتونه حمل کنه،ایمن باشه،به سرعت 63.3مایل(100کیلومتر)برسه،ارزان و کم مصرف باشه.
طبیعتا انتظار میره برای همچین درخواستی باید از ساده ترین تکنولوژی موجود استفاده کرد،ولی موتور هواخنک در اون زمان یک انقلاب مهندسی بود،چیزی که در مدل افسانه ای 959پورشه 400اسبی دودیفرانسیل هم استفاده شد.
البته این عقیده که این خودرو به گونه ای ساخته شده که رو ریل هم حرکت کنه،اشتباهه،چون استاندارد عرض ریل در هر قاره،(و گاها چند کشور)متفاوته.
به هر حال،من عاشق این ماشینم،هر خواسته ای که درمورد ماشین داشته باشین رو برآورده میکنه.(دقت کنید که سوپر ماشین نیست که بگین خب اینکه سریع نیست)
MjM
۱۰ دی ۱۳۹۴یکی از اسطوره های کوچیک دوست داشتنی…..مثل مینی.. فیات 500…اپل آدام و…
امیرحسین
۱۰ دی ۱۳۹۴یکی از مجلات خودرویی فولکس واگن بیتل رو با آلفا جولیتا مقایسه کرده و بیتل سربلند بیرون آمده و پیروز شد
خواهشم از وارد کننده ماشین اروپایی اینست که با توجه به سطح آگاهی و سلیقه مردم ایران که فقط ظاهر ژیگوله و بزک دوزک و امکانات غیرکاربردی و اسباب بازی گونه برایشان اهمیت داره و نه قابلیت فنی و مهندسی، کیفیت ساخت و دوام لطفاً سود خود رو کمی پایین بذارین تا طبقه متوسط بتواند از ماشین لذت ببره.با این سطح از آگاهی مردم ایران ماشین های اروپایی هرگز نمیتوانند به اندازه اسباب بازی های کره ای سود داشته باشند و بنابراین نباید توقع سودی به اندازه کره ای ها داشته باشین
احمد باقری
۱۰ دی ۱۳۹۴واقعا چیز بیخودیه.
mohsen
۱۰ دی ۱۳۹۴هی میگم چیزی نگم نمیشه! اگه بیخود بود قیمتش قد قیمت تاپ ازرا و سوناتا نیود یک بار تو توربوش بشین برون ببین چیه واقعا سیستم برمسترش تو مدل های فولش حرف نداره
این 200 میلیون برای حیف کردن:http://bama.ir/car/details-3-3346044/2013-hyundai-azera-for-sale
این 200 میلیون برای رانندگی:http://bama.ir/car/details-2-3376831/2013-volkswagen-beetle-for-sale
خدایی امکاناتشونو نگا کن بعد یه چیز بگو مرد حسابی
امیرشایان
۱۱ دی ۱۳۹۴یه چیزی میگی که یه چیزی گفته باشی…..
Archi KHAN
۱۱ دی ۱۳۹۴بیتل هم مثلِ 911 یه اسطوره اس …
محمد کاظم
۱۱ دی ۱۳۹۴من عاشق خودروهای کلاسیک هستم از دیدن این عکسها روحم شاد شد.
great britain
۱۲ دی ۱۳۹۴همیشه پای بریتانیایی ها در میانه (فولکسواگن «ایوان هیرست» بریتانیایی را به عنوان کسی معرفی میکند که این کارخانه را به یک تولیدکننده عمده تبدیل کرده و تمرکز آن را بر روی کیفیت و توسعه شبکه نمایندگیها قرار داده است. همچنین بریتانیا در زمینه ایجاد یک بازار صادرات نیز برای فولکسواگن مفید واقع شدند.)
آلمانی ها اون همه جنایت مرتکب شدن.
اون وقت بریتانیایی ها کارخونه ی آلمانی رو به اوج میرسونه. در حالی که میتونستن یک کاری کنن حتی اسم کارخون حتی از ذهن ها بره!!!!!!!
آخه معرفت تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آلمانی ها خیلی مدیون بریتانیایی ها هستن خیلی.
وحيد
۱ خرداد ۱۳۹۵من عاشق بیتلم و پدرم از سال ۱۳۴۶ سوار این ماشین بوده وبا هیچ ماشینی عوض نکرد من برای شادی روحش و یاده اون یک دونه مدل ۱۹۶۸ خریدم تا یادش همیشه زنده باشه وبه پسرم همین رو انتقال میدم