درست چهار سال پیش بود که خبری دنیای خودرو را تکان داد… فولکسواگن در خودروهای دیزلی خود دستگاهی را نصب کرده بود که باعث تقلب در تستهای آلایندگی دولتی میشد. همهی ما با پیامدهای این کار همچون جریمههای چندین میلیارد دلاری، فراخوانهای گسترده، بازخرید خودروها و بازجویی از مدیران اسبق این خودروساز آشنا هستیم. در آن زمان همه به توانایی فولکسواگن در احیای شهرت و اعتبار خود فکر میکنند و البته میزان فروش این خودروساز نیز فاکتور مهم دیگری بود.
اما دادههای فروش اتوموتیونیوز نشان میدهد فروش این خودروساز به ویژه در آمریکا اگرچه بهبود قابلتوجهی نداشته اما اگر روند فروش کنونی این شرکت ادامه یابد به میزانی که در سال ۲۰۱۴ یعنی زمان افشای دیزل گیت خواهد رسید؛ به عبارت دیگر، فولکسواگن به خوبی روی ریل برگشته و کاملاً احیا شده است. اعداد دروغ نمیگویند! فولکسواگن در سال ۲۰۱۴ فروش ۳۶۶,۹۷۰ دستگاهی در آمریکا داشته و فروش سال پیش آن نیز ۳۵۴,۰۶۴ دستگاه بوده است.
فروش این شرکت در سال جاری و تا ماه جولای با رشد ۶.۱ درصدی به ۲۱۵,۷۹۶ دستگاه رسیده است. فولکسواگن با این نرخ رشد خواهد توانست سال میلادی بسیار خوبی را تجربه کند. یک نکتهی احساسبرانگیز دیگر این است که فروش فولکسواگن در صورتی بالا میرود که صنعت خودرو با افت فروش پیشبینی شدهی ۱.۶ درصدی روبروست. رمز موفقیت دوبارهی فولکسواگن در چیست؟ یکی از مهمترین جنبهها معرفی خانوادهی ID است که محصولات تمام الکتریکی را روانهی بازار خواهد کرد. اولین عضو این خانواده خودروی ID.3 است که تا چند روز دیگر در فرانکفورت معرفی میشود.
برنامهی تأییدیهی پیش از مالکیت نیز عملکرد شگفتانگیزی داشته است. این برنامه باعث فروش ۶۴ هزار دستگاه خودرو شده که رشد ۱۶ درصدی را نشان میدهد؛ اما تنها خودروهای کارکرده نیستند که باعث موفقیت فروش فولکسواگن شدهاند. این برند محصولات درستی را نیز ارائه میکند.
فروش کراس اوورهای تیگوان و اطلس نیز ۴.۷ و ۳۱ درصد افزایش یافته است. حتی سدان جتا هم رشد فروش ۴۳ درصدی را تجربه کرده است. سال بعد شاهد معرفی نسخهی دو ردیفه اطلس با نام کراس اسپورت خواهیم بود و همچنین یک کراس اوور ساب کامپکت جدید هم در جایگاهی پایینتر از تیگوان عرضه خواهد شد.
کراس اوورها نقش مهمی در موفقیت فروش این خودروساز در آمریکا دارند و آنها را محصولات الکتریکی همراهی خواهند کرد.
فولکسواگن کاملاً دیزل گیت را پشت سر گذاشته و به آیندهای الکتریکی فکر میکند…
منبع: carbuzz
meysam
۱۴ شهریور ۱۳۹۸.
ID.3 اگه نسخه نهاییش همین باشه که عکسشو گذاشته که خیلی خوشگله.
در آینده نزدیک یه سری شرکتها مثل هوندا و تویوتا که درصد بالایی از فروششون بخاطر اعتباریه که بابت استهلاک و هزینه تعمیرات کم هستن تحت تاثیر الکتریکی سازی ممکنه بخطر بیافتن چون الکتریکیها خیلی ساده تر هستن و تمام شرکتها تقریبا تو یه رده قرار میگیرن. بنظر من در آینده طراحی داخای و خارجی و همینطور امکانات ارتباطی و هوشمند سازی حرف اول رو در دنیای الکتریکیها خواهد زد.
sam
۱۵ شهریور ۱۳۹۸درود. به نظرم مدیران شرکت وقتی میخواستند این تقلب رو انجام بدن باید به خودروی بیتل فکر میکردن که برای استفاده عموم مردم طراحی و ساخته شد چون فولکس واگن نه تنها فولکس واگن در قاره آمریکا بلکه در کل دنیا برند بزرگ و محبوبی به حساب میاد .
LEWIS HAMILTON (مجید)
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ماشین الکتریکی همین مشکل صدا و بی روح بودنش رو حل کنن هیچ چی کم نداره و از هر نظر نسبت به درون سوز ارحجحه