به جرات میتوان گفت اکثر خودروسازان از دستیابی به اهداف فروش خود در سال ۲۰۲۰ بازماندند که دلیل اصلی آن همهگیری کرونا بود که باعث تعطیلی کارخانهها و استقبال کمتر خریداران شد.
البته یکی از استثناهای سورپرایز کننده بنتلی بود که بهترین سال فروش خود را در سال ۲۰۲۰ بر جای گذاشت و فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۹ با رشد ۲ درصدی همراه شد. فولکسواگن نیز آمار فروش جهانی خود در سال پیش را اعلام کرده است. این غول خودروسازی سال پیش حدود ۵.۳۲۸ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده که افت حدود ۱۵ درصدی را نسبت به یک سال قبل از آن نشان میدهد. فروش این شرکت در آمریکا نیز با افت ۱۷ درصدی مواجه شده و از ۵۶۴۸۰۰ دستگاه سال ۲۰۱۹ به ۴۶۸۴۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰ رسیده است.
البته همه خبرهای مربوط به فولکسواگن بد نیستند. پس از افزایش تولید، ژرمنها سال را با آمار فروش خوب در ماه دسامبر به پایان رساندند و افت فروش این شرکت در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ تنها ۲ درصد بوده است. کلاوس زلمر که عضو هیئتمدیره این شرکت است میگوید:
فولکسواگن عملکرد قوی خود در سال ۲۰۲۰ را نشان داد. علیرغم تمامی محدودیتهای موجود که به خاطر همهگیری کرونا به وجود آمد ما توانستیم سهم خود از بازار جهانی را حفظ کرده و حتی در برخی نقاط آن را بیشتر کنیم. این موضوع نشان میدهد ما محصولات جذابی داریم که نظر مصرفکنندگان را به خود جلب میکنند.
تغییر جهت فولکسواگن به سمت خودروهای الکتریکی نیز با شروع خوبی همراه شده است. این شرکت سال پیش ۲۱۲ هزار دستگاه خودروی الکتریکی شده در سراسر جهان به فروش رساند که رشد ۱۵۸ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان میدهد.
از این میان حدود ۱۳۴ هزار دستگاه دارای قوای محرکه تمام الکتریکی بوده و میزان فروش آنها رشد ۱۹۷ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان میدهد. به نظر میرسد دیزل گیت فولکسواگن به فراموشی سپرده شده است. فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی فولکس در اروپا سهم ۱۲.۴ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص داده و رشد ۲.۳ درصدی را ثبت کرده است.
اگرچه ID.3 فقط از ماه سپتامبر وارد بازار شده اما با فروش ۵۶۵۰۰ دستگاهی محبوبترین خودروی الکتریکی فولکسواگن بوده و پس از آن نیز گلف الکتریکی با فروش حدود ۴۱۳۰۰ دستگاهی و پاسات GTE با فروش حدود ۲۴ هزار دستگاهی قرار گرفتهاند. در ماه دسامبر ID.3 پرفروشترین خودروی الکتریکی در فنلاند، اسلوونی و نروژ بوده و پرفروشترین خودروی کشور سوئد نیز لقب گرفته است. سهم خودروهای الکتریکی فولکس در جهان نیز رو به بهبود بوده و با عرضه ID.4 این روند سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
Ahmedreza2002
۲۹ دی ۱۳۹۹امار کلی گروه چی؟
همینطور امار جهانی فروش چی؟ در نیومد؟
ممد ژانگولر
۲۹ دی ۱۳۹۹در بیاد اس ام اس میشه خدمتتون
NAVID۰۰۹۸
۲۹ دی ۱۳۹۹یعنی آمار فروش جنسیس هم واس شما اس ام اس شد ?☝️؟!
محمد رستمی نژاد
۲۹ دی ۱۳۹۹شرکتی که نشون داد براش مهم نیست چی تولی میکنه
حتی اگه بی ارزش ترین چیز ها رو هم تولید کنه براش مهم نیست (تمام زورش رو داره میزنه که برقی شه)
چیزی نمونده بود لامبورگینی رو بفروشه
بهتر بود میفروخت
اینا رو چه به ماشین درست کردن برقی های مزخرف
mahdi-abdi
۲۹ دی ۱۳۹۹دنیا با این سوختای فسیلی روبه نابودیه انصافا دلتون خوشه
Benz
۲۹ دی ۱۳۹۹عکس اولی دست راست خودرو سفید : از تارا کپی نکرده ؟ هیچ میدونستید شرکت های بزرگ دنیا از شرکت های افتخار امیز ما کپی میکنند پس بهترین فرغون ساز های دنیا ایران فرغون و سایپا
mehran911
۲۹ دی ۱۳۹۹سال فوق العاده ای در فروش الکتریکی ها برای فولکس بود .
گروه با فروش 231,600 خودروی الکتریکی رشد سه برابری نسبت به 2019 داشت
پلاگین ها هم با رشد 175 درصدی به فروش 190,500 رسیدن
در مجموع گروه 442 هزارتا الکتریکی شده فروخته که فوق العاده است
گلف پرفروشترین خودروی اروپا شد
id3 هم با اینکه از سپتامبر عرضه اش شروع شد فروشش فوق العاده بود
در کل id3 فروش 56,500 تایی رو تجربه کرد
آئودی ای ترون فروش 47300 تایی رو تجربه کرد
تایکان هم با وجود یک ماه نیم تعطیلی خط تولید بخاطر کرونا رکورد 20 هزارتایی رو زد .
.
با فروش id3 و id4 سال آینده در فروش الکتریکی ها سال فولکسه
اشکودا انیاک
آئودی ای ترون اسپورت بک
آئودی Q4
کوپرا el-Born
تایکان کراس توریسمو
همگی در حال تست پیش تولید هستن در آینده بسیار نزدیک وارد بازار میشن .
این هنوز شروعش هم نیست
کارشناسا به ID4 که هنوز به بازار عرضه نشده لقب خودروی دهه رو دادن
اگر فولکس تا 2023 به فروش 930 هزارتایی در چین برسه داستان الکتریکی ها جور دیگه ای پیش خواهد رفت
MohammadE9
۲۹ دی ۱۳۹۹درود
آقا یه فعالیتی در گروه هم داشته باش
ما رو دور ننداز?
mehran911
۲۹ دی ۱۳۹۹سلام محمد جان آقا خیلی مخلصیم
چشم حتما
این مدت خیلی سرم شلوغ بود اما حتما این یکی دو هفته تموم میشه میام گروه
نوید جهرمی
۳۰ دی ۱۳۹۹در امریکای شمالی به نظرم خیلی عملکرد ضعیفی داره. نمیدونم چرا اینجوری دارن بازاریابی و تقسیم بندی میکنن. عملا پاسات و جتا حذف خواهند شد. اگر همون محصولات بروز و پرفورمنسی که تو اروپا میده رو اینجام عرضه میکرد، عالی بود. تمام تمرکزشونو گذاشتن روی چندتا کراس اووری که دارن. اونم در حدی که بگن داریم میفروشیم. درسته آمار فروشش هنوزم قابل توجه، اما با توجه به پتانسیلی که داره و شیوه ای که ادامه میده، عملا داره بازار رو واگذار کرده. فکر کنم همون چین و اروپا براش کافیه و امریکای شمالی رو بیخیال شده.