اعداد و ارقام نشان میدهد گروه خودروسازی فُلکس واگِن در سال میلادی گذشته با احتساب تمامی ۱۲ برند تحت مالکیتش حدود ۱۰.۲۱۷ میلیون دستگاه انواع خودرو به فروش رسانده که بدون احتساب مالیات برابر با سودی به میزان ۱۴.۸ بیلیون یورو میباشد که حکایت از افزایشی ۱۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ دارد. درآمدهای حاشیهای نیز در کل از ۵.۹% در سال ۲۰۱۳ به ۷.۳% در سال ۲۰۱۴ رسیده است.
در این میان برند پورشه بهترین رشد را نسبت به بقیه داشته است. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ با فروش ۱۸۷,۰۰۰ دستگاه رشد ۲۰ درصدی را نسبت به ۱۵۵,۰۰۰ دستگاهِ به فروش رفته در سالِ ۲۰۱۳ تجربه کرده است که شامل ۵۹,۳۶۳ دستگاه مدل جدید ماکان و ۵۴۵ دستگاه ۹۱۸ اسپایدر میباشد. البته سود جانبی آن به ۱۵.۸% تقلیل یافته (نسبت به ۱۸% سال ۲۰۱۳)؛ علت هم شاید سرمایهگذاری روی مدلهای آینده باشد.
برند VW فروشی برابر با ۶.۱۱۹ میلیون دستگاه داشته که نسبت به سال ۲۰۱۳ به میزان ۱.۶% افزایش نشان میدهد. درآمدهای عملیاتی (Operating) نیز افت چشمگیر ۱۴.۴% را شاهد بوده است. به گفتهی “مارتین وینتِرکورن” کشمکشهای سیاسی روی بازار روسیه تأثیر خوبی نداشته؛ سود حاشیهای هم از ۲.۹% (سال ۲۰۱۳) به ۲.۵% کاهش پیدا کرده است. رکورد بالاترین فروش متعلق به مدل گلف (Golf) است با ۱.۰۱۱ میلیون دستگاه که نسبت به سال قبل (۸۲۴,۶۲۹ دستگاه) جهش قابلملاحظهای را نشان میدهد. در رتبه دوم هم مدل جِتا (Jetta) با فروش ۹۲۶,۲۷۷ دستگاه قرار میگیرد (Jetta در بازار چین با نام Sagitar شناخته میشود). به دنبال این دو به ترتیب مدلهای پولو (Polo) با ۷۵۳,۷۵۴ دستگاه و پاسات (Passat) با ۷۴۷,۵۸۳ دستگاه قرار میگیرند. لازم به ذکر است مدلهای فائِتون (Phaeton) و سوپر-اِکو XL-1 هم به ترتیب به تعداد ۴,۰۶۱ و ۱۰۶ دستگاه فروخته شدهاند. اشکودا موفق به شکستن مرز ۱ میلیون شده و ۱,۰۴۹,۶۸۲ دستگاه از مدلهای مختلف خود به فروش رسانده که بیشترین آن متعلق به مدل اُکتاویا (Octavia) با ۳۹۷,۴۳۳ دستگاه میباشد. همچنین این برند با افزایش درآمد جانبی از ۵.۱% در سال ۲۰۱۳ به ۷% در سال گذشته لقب یکی از سودآورترین انبوهسازان خودرو را به خود اختصاص داده است. برای سئات نیز سال گذشته از این نظر که توانست ضرر ۱۵۱ میلیونیاش در سال ۲۰۱۳ را جبران کند بد نگذشته است. بیشترین فروش این برند مربوط به مدل لئون (Leon) است که از ۱۱۴,۰۰۰ به ۱۵۷,۰۸۷ دستگاه رسید. درمجموع سئات ۳۹۴,۸۶۰ دستگاه به فروش رسانده و سود ۱۲۷ میلیون یورویی به دست آورد. آئودی هم با فروش ۱.۷۴۴ میلیون دستگاه سال خوبی را پشت سر گذاشته؛ این عدد نسبت به سال ۲۰۱۳ (۱.۵۷۸ میلیون دستگاه) رشد ۱۰.۱% را نشان میدهد. البته سرمایهگذاریهای انجامشده روی مدلهای آینده (برای مثال A4 جدید) و پلتفرم جدید MLB باعث افت درآمد حاشیهای از ۱۰.۱% به ۹.۶% شده است. فرزند انگلیسی این گروه خودروسازی یعنی بنتلی هم فروش نهچندان خوب ۱۱,۰۳۳ دستگاه را به ثبت رساند؛ این رقم شامل ۴,۵۵۶ دستگاه مدل فلایینگ اسپور (Flying Spur) و ۳,۴۴۲ دستگاه کانتیننتال جی تی (Continental GT) است. درآمد عملیاتی آن نیز به مرز ۱۷۰ میلیون پوند رسید که ۹.۷% آن سهم درآمدهای حاشیهای بوده است.
بنز 1 شرکته،بی ام و هم 1 شرکت،اونوقت شما مجموع فروش چند شرکت(آئودی،پورشه،بنتلی) رو در نظر میگیری و میگی بنز و بی ام و رو میخوره! پرفروش ترین خودروساز لوکس دنیا بی ام و هست. اینم خیلی جالب و عجیبه: ((برند های لوکسش هم از نظر کیفی وکلاس خیلی سر تر بنز و بی ام و هستند)) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوست عزیز اگه چشماتو باز میکردی و یک کوچولو به کامنت من دقت میکردی من هم منظورم تک تک برند های لوکش فولوکس بود قطعا برند پورشه و ایودی چه از نظر کیفی و جه از نظر کلاس و ابهت یک سر و گردن از همه المانی ها بالاترند و پورشه سلطان برند های المانی است اخر ابهت و کلاس و قدرت
شما بحث آمار فروش رو گفتید،همون تک تک برند ها هم اگه منظورتون باشه بازم از لحاظ آمارفروش بنز و بی ام و رو نمیخوره،بی ام و اوله،بعدش آئودی و بعد هم بنز،پورشه هم که کلا کمتر از 190هزار تا فروخته. طبق چه حساب و کتاب و معیاری این حرف رو میزنید: ((قطعا برند پورشه و ایودی چه از نظر کیفی و جه از نظر کلاس و ابهت یک سر و گردن از همه المانی ها بالاترند و پورشه سلطان برند های المانی است)) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
morteza2002
۲۵ اسفند ۱۳۹۳سلام. میگم این فولکس خیلی شاخه ها خیلی از خودروسازای دنیا تحت مالکیتشن.. ایول حال کردم ولی پراید یه تنه جلوتون وامیسته هه هه….
احسان(احسان سابق)
۲۵ اسفند ۱۳۹۳کلا پورشه بیشترین حاشیه سود رو بین تمامی شرکت های خودروساز داره.بزن دست قشنگه رو واسه پورشه
علیرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۳پس بقیه چی؟ لامبورگینی؟ اسکانیا؟ مان؟
امین
۲۵ اسفند ۱۳۹۳و البته بوگاتی! همچنین دوکاتی
صادق
۲۵ اسفند ۱۳۹۳درود دوستان
آقا علیرضا و امین جان، لامبو و دوکاتی زیرمجموعه های آئودی میشن و درآمدشون احتمالا توی قسمت درآمد آئودی حساب شده
بوگاتی هم علاوه بر اینکه تقریبا عضو ضرر ده فولکس هستش، سری های بوگاتی هم تماما به فروش رسیدن و دیگه فروشی نداشته
در مورد مان و اسکانیا هم نمیدونم چرا نام برده نشدن
ارادت
ZIPPO
۲۵ اسفند ۱۳۹۳از نظر امار فروش برند های لوکس داره بنز وبی ام رو میخوره
برند های لوکسش هم از نظر کیفی وکلاس خیلی سر تر بنز و بی ام و هستند
سعید
۲۵ اسفند ۱۳۹۳بنز 1 شرکته،بی ام و هم 1 شرکت،اونوقت شما مجموع فروش چند شرکت(آئودی،پورشه،بنتلی) رو در نظر میگیری و میگی بنز و بی ام و رو میخوره!
پرفروش ترین خودروساز لوکس دنیا بی ام و هست.
اینم خیلی جالب و عجیبه: ((برند های لوکسش هم از نظر کیفی وکلاس خیلی سر تر بنز و بی ام و هستند)) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zippo
۲۵ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز اگه چشماتو باز میکردی و یک کوچولو به کامنت من دقت میکردی من هم منظورم تک تک برند های لوکش فولوکس بود
قطعا برند پورشه و ایودی چه از نظر کیفی و جه از نظر کلاس و ابهت یک سر و گردن از همه المانی ها بالاترند
و پورشه سلطان برند های المانی است
اخر ابهت و کلاس و قدرت
سعید
۲۵ اسفند ۱۳۹۳شما بحث آمار فروش رو گفتید،همون تک تک برند ها هم اگه منظورتون باشه بازم از لحاظ آمارفروش بنز و بی ام و رو نمیخوره،بی ام و اوله،بعدش آئودی و بعد هم بنز،پورشه هم که کلا کمتر از 190هزار تا فروخته.
طبق چه حساب و کتاب و معیاری این حرف رو میزنید:
((قطعا برند پورشه و ایودی چه از نظر کیفی و جه از نظر کلاس و ابهت یک سر و گردن از همه المانی ها بالاترند
و پورشه سلطان برند های المانی است))
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
amir
۲۵ اسفند ۱۳۹۳خبر جدید ایران خودرو و سایپا در سال جدید به فولکس واگن می پیوندند
M5
۲۶ اسفند ۱۳۹۳اینجوری شرف فولکس واگن میره!
ارمان
۲۵ اسفند ۱۳۹۳افرین به این ابر برند که بزرگترین برگ برندش کیفیت
امین قوام صفری عزیز خیلی عالی بود اگه یه همچین مطلبی از فیات هم بزارید عالی میشه , ممنون
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۳من میگم آمارهای پراید خیلی بیشتر از فولکسه
سعید
۲۵ اسفند ۱۳۹۳فکر نمیکردم فروش اشکودا اینقدر زیاد باشه،بیش از یک میلیون،خیلی خوبه
شایان
۲۵ اسفند ۱۳۹۳فولکس عشقه مثل بنز مثل بی ام و
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۷ اسفند ۱۳۹۳بگو المان عشقه
خلاص
Muhammad
۵ فروردین ۱۳۹۴با این که طرافدار ایتالیا و ماشین های نابش هسم ،ولی کشته مرده ی مدیریت آلمانی ها هستم.