پیشنویس توافقنامهای که توسط فورد و فولکسواگن امضا شده باعث تشکیل پایههای یک همکاری استراتژیک بین این خودروساز بزرگ جهانی شده است. در ابتدا انتظار میرود فولکس و فورد تنها روی توسعهی مشترک خودروهای تجاری تمرکز کنند اما آنها همچنین روی برطرف کردن نیازهای تکامل یافتهی مصرفکنندگان نیز متمرکز خواهند شد.
بنا به گفتهی برخی از کارشناسان صنعت خودرو، این امر میتواند به معنی سبکسنگین کردن یک ادغام کامل باشد که میتواند بزرگترین کمپانی خودروسازی دنیا را تشکیل دهد.
تحلیلهای The Detroit Bureau نشان میدهد همکاری این دو غول خودروسازی به فراتر از بازار خودروهای تجاری رسیده و میتواند مزیتهای زیادی برای هر دو طرف داشته باشد. ژرمنها میتوانند از موقعیت قوی فورد در بازار آمریکا مخصوصاً در کلاس پیکاپ ها و شاسی بلندها سود ببرند درحالیکه فورد نیز میتواند از کمکهای فولکس در اروپا، آمریکای لاتین و چین برخوردار شود.
همچنین این دو خودروساز میتوانند از پلتفرمهای مشترک و موفق استفاده کرده و به گسترش سبد محصولات یکدیگر کمک کنند. برای مقال فورد اگرچه یک زمانی که در بحث تکنولوژیهای الکتریکی پیشتاز بود اما هماکنون پشت سر فولکسواگن قرار دارد. در مقابل فورد میتواند به بهبود وجههی فولکس در آمریکا پس از دیزل گیت کمک کند و یک پیکاپ جدید با زیرساخت رنجر را روانه این بازار نماید.
بنا به گفتهی منابع مطلع، زمانبندی این همکاری عظیم هماکنون به بهترین نقطه رسیده است. فورد با برخی مشکلات شدید مواجه بوده و جیم هکت نیز روی دگرگونی رادیکال این کمپانی کار میکند. بخشی از این پوست انداختن میتواند توقف تولید سدان ها و کوپههای سنتی در آمریکا و حرکت به سوی محصولات الکتریکی شده و خودران باشد.
افراد مطلع گفتهاند این دو کمپانی پیش از این بحثهایی داشتهاند. تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا شاهد یک ادغام عظیم در دنیای خودرو خواهیم بود یا خیر…
Moshi
۲۸ مهر ۱۳۹۷نه این خوب نیس
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۷به نظر من اگر ادغامی صورت بگیره به نفع فورد باشه چرا؟
چون به غیر از محصول مدل فورد موستانگ که حالت حیاتی و ناموسی برای شرکت فورد داره ، بقیه مدلها خیلی شبیهه فولکس طراحی شده یا بهتر بگم نزدیک به هم هستن و شایدم مدلهایی که فولکس تولید میکنن بهتر و زیباتر هم باشه . به هر حال باید دید ی شوک خبریه یا به مرور زمان قابل اجرا در سطوح مختلف میتونه باشه .در کل تجربه ثابت کرده شرکت فولکس تونسته خیلی هارو زیر بال و پرش بگیره نه در حرف بلکه در عمل.
با تچکر
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۳۹۷بحث همکاریه رفیق
#بالوپر?
#ali.m#
۲۸ مهر ۱۳۹۷علی جان فکر نمیکنم هیچ کدوم از ماشین های فورد شبیه فولکس باشه .
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۷یکم بیشتر دقت کنی متوجه میشی .
این همکاری یا ادغام یا هر اسمی که روش بذاریم که آبروی فورد زیر سوال نره بیشتر به نفع فورد تموم میشه تا فولکس دلیلشم نزدیک بودن تنوع و طراحی دو شرکت به همه و این تاثیر زیادی رو کم کردن فروش سبد محصولات فورد میتونه بذاره.
با تچکر
F22RAPTOR
۲۹ مهر ۱۳۹۷بنده خدا اگه کوته فکر و سطحی باشن که همکاری هایی مثه تویوتا بیمر
بنز نیسان رنو نیسان عملی
نمیشد تو فقط بلدی بیای نظرات متعصبانه
بدی فورد بنده خدا با توییت شما ابرویش تو جهان رفت😂
خدا کنه ورشکست نشه
me84
۲۸ مهر ۱۳۹۷.
یه مزیت فوق العاده بزرگ دیگه که کارشناسان از قلم انداختن اینه که در صورت ادغام این دو شرکت، بحث و جدلها و کل کلهای بیمورد و خنده دار متعصبان آلمانی و آمریکایی با هم تو مجله پدال کمتر و کمتر میشه و شاید هم این دو دسته افراد هم با هم ادغام بشن و کامنتهایی بذارن که برای افراد دیگه پربار باشه و دائم از همدیگه پشتیبانی و تعریف و تمجید کنن و هی برای همدیگه تعارف تیکه پاره کنن. (شوخی بود، به کسی بر نخوره)
بهزاد
۲۸ مهر ۱۳۹۷چوی جون این خبرو نخونه !…… والا …… به طرف میگم چرا آز آلمانی بدت میاد میگه به همون دلیل که بقیه از آمریکایی بدشون میاد !…… تنها کساییکه شروع کردن به این مسخره کردنا خود همین 2 3 نفرن…..
نیما
۲۸ مهر ۱۳۹۷مسخره ترین برند کشی در تاریخ خواهد بود
فورد
۲۸ مهر ۱۳۹۷برند کشی نیست هر کدوم برند خودشونو حفظ میکنن اما از مزیت های هم استفاده میکنن
آآآآرماااانننن
۲۸ مهر ۱۳۹۷امیدوارم این اتفاق نیوفته
خیلی بی معنیه این حرکت
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۳۹۷شما از دنیای تجاری و سود سرشار همکاری دو طرفه
بیخبری که میگی بی معنیه
جالبه والا
datsun
۲۸ مهر ۱۳۹۷گفتی سود سرشار یاد وعدهای روحانی افتادم
احتمالا رابطه شون بشه یه چیزی مثل رنو نیسان
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۳۹۷میدونی داداش مثال میزنم
مثلا اگه فورد رو شاسی و اتاق مان
کامیون تولید کنه
دیگه هیچ احتیاجی به خرجها اضافی نداره
واسه طراحی و توسعه شاسی و اتاق
همین طور وولکس واگن اگه از پلتفرم رنجر سود زیادی میکنه
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷ببین F22 جان
آرمان عشقی به قضیه نگاه کرد
مثل خیلی از دوستان ولی شما اقتصادی نگاه کردی(که اتفاقا دیدگاه خود من هم همینه)
عشقی بگی بی معنی و افتضاحه
اقتصادی یه ریسکه ممکنه انقدر سود داشته باشه که کاری کنن هیچ شرکتی توی دنیا به پاش نرسه (مگر تلفیق بنز و بی ام و یا تویوتا و گرنه هیچ شرکتی به صورت تکی نمیتونه به ترکیب اینا برسه)یا ممکنه افتضاح بشه و حتی به ورشکستی هر دوتا شرکت ختم بشه (به احتمال کمتر از یک درصد)
آآآآرماااانننن
۲۸ مهر ۱۳۹۷اون دیدگاه رو مسئولینش باید داشته باشن که پولش میره تو جیبشون نه من و تو !!
من از دید یه طرفدار گفتم نه مدیرعامل فولکس!!
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷بهت حق میدم
حرفت کاملا درسته
حمید
۲۸ مهر ۱۳۹۷فکر نکنم بشه ,خیلی با عقل جور در نمیاد.
F22RAPTOR
۲۸ مهر ۱۳۹۷من مطمئن هستم
هیچ ادغامی در کا ر نیست
فقط و فقط در زمینه تجاری
مثه اینکه فورد بخواد از تجارب مان و اسکانیا استفاده کنه
و وولکس واگن هم بخواد از پلتفرم م رنجر تو نسل بعدی پیکاب اما و استفاده کنه
و استفاده از پلتفرم ون ها مینی ونها
نوید جهرمی
۲۹ مهر ۱۳۹۷و جایگزینی مثلا برای فیوژن با هزینه کم تر تولید میشه.
معامله دوسر سود برای طرفین
امیر
۲۸ مهر ۱۳۹۷چند روز پیش از دوستان شنیدم ک قراره فورد زیرمجموعه فولکس بشه و درواقع مالک فورد بشه !!!
چقد تعصب کورکورانه..
با اینکه دید خوبی ندارم به این ادغام(البته اگه رخ بده ک بعید میدونم)امیدوارم یه همکاری خوب و مفید باشه برای دنیای خودروسازی
Achtung
۲۹ مهر ۱۳۹۷فورد باید زیر مجموعه فولکس باشه . در واقع بزرگترین شانس هر برندی اینه که فولکس صاحبش بشه