فولکسواگن چند روز پیش اولین خودروی الکتریکی و پرفورمنس خود یعنی ID.4 GTX را معرفی کرد. البته این تازه آغاز راه محصولات الکتریکی و اسپورت این برند میباشد. اتو اکسپری به نقل از کلاوس زلمر مسئول فروش و خدمات پس از فروش این کمپانی آلمانی گفته که احتمال تولید ID.3 GTX به عنوان یک هاچبک داغ وجود دارد.
زلمر گفته که فولکسواگن در حال بررسی تولید چنین خودرویی است اما در ادامه سریعاً خاطرنشان ساخته این خودروساز تصمیم نهایی را هنوز نگرفته است. ما میدانیم که مدلهای GTX بیشتری در راه هستند زیرا فولکسواگن تائید کرده ID.5 GTX نیز تولید خواهد شد. شایعات تولید نسخه داغتر ID.3 به ماهها پیش بازمیگردد که در آن زمان گفته شده بود فولکس برنامههایی برای تولید هاچبکی داغ در سال ۲۰۲۴ دارد. در آن زمان از این خودرو با نام احتمالی ID.3 R نام برده شده بود.
ID.3 استاندارد از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متر استفاده میکند. البته مدل داغتر ID.4 GTX به دو پیشرانه الکتریکی مجهز بوده و خروجی ۲۹۵ اسبی و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۲ ثانیهای دارد.
فولکسواگن برنامههای مفصلی برای خودروهای الکتریکی داشته و تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۷۵ خودروی الکتریکی را عرضه خواهد کرد. ژرمنها برای تحقق چنین هدفی باید محصولات متنوعی را عرضه کنند. برند GTX میتواند مصرفکنندگان بیشتری را جلب فولکسواگن کند. با توجه به محبوبیت و موفقیتی که گلف GTI دارد تولید ID.3 GTX نیز توجیهپذیر و منطقی به نظر میرسد.
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بابا پدال
جون خودت صبح رو با ماشین برقی شروع نکن.
یه چیز بده حال کنیم
میبینیم فلان ماشین .سوار پراید هستیم
راهی همنیست
.در کل ممنون
خوبه یه هاچبک برقی
الان که اصلا صدا ندارن هاچبک های داغ
حالا گشتاور درجا برای یه هاچپک خوبه
ولی وَزنو چهکار کنیم که به ۲۰۰۰ کیلو میرسه
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چون وزنباتری ها خیلی خیلی بالاست
بعد ماشین های سری هاچبک داغ بسیار چابک هستن ولی الان که برقی بشن
بگیم شتاب اصلا ۳ ثانیه ایی داشته باشن
ولی وقتی به خاطر وزن زیاد ، تَنِ لَش میشن چه توفیقی داره واس ما کهفقط میبینیم ؟هیچسوار پرایدمون میشیم چه توفیقی داره واسه خارجیِ: هندلینگشخوب نیست پس اون حال نمیکنه .
تازه قیمَتِش هم میره بالا
برقی ها گرونَن
A
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا از ماشینای برقی بدتون میاد ؟
ماشین های برقی چیزی کمتر از درون سوز ها ندارند فقط شاید صدای اگزوز باشد
S
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰به هر حال دنیا درحال پیشرفته هر کمپانی که برخلاف جهتش شنا کنه دیر یا زود غرق میشه
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خب پس تکلیف وزن چی میشه
ماشین های هاچبک همیشه چابک بودن
ولی این باتری ها اون چابکی کهداشتن رو میگیرن
وزن چی؟؟؟؟
یک چیز بهتون بگم : هر چیزی در دنیا برای همه چیز خوب نیست . این برقی کردن ماشین ها هم همینطوریه ، اساسا با لذت رانندگی مشکل داره
شاید یک سری ها الان بگن تایکان
خب تایکان درجه یک ولی ….. ولی…
ولی آیا تایکان لذت رانندگی یک ۹۱۱ رو داره
قطعا خیر ، یک خیر محکم هم است جواب
ماشین های برقی هیچ وقت هندلینگ خوب نداشتند
ولی به واسته شتاب
بعد از رد کردن پیج که قطعا از رقبای بنزینی عقب تر هستند
وقتی پیچ رو زد میکنند، به واسته شتاب و گشتاور آنی باتری ها این کمبود زمان رو جبران میکنن
ولی به نظرم هیچ برقی جای بنزینی رو نمیگیره و نمیتونه اون بحث لذت رانندگی رو ارائه بده
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آیا تایکان لذت رانندگی یک 911 رو داره ؟
اولا مقایسه این 2 تا کاملا غلطه چون تو یه خانواده نیستن.
پورشه تایکان توربو اس رو باید با پورشه پانامرا توربو اس مقایسه کنی. وقتی مقایسه کردی میفهمی تایکان لذت رانندگی بهتری رو نسبت به پانامرا داره !!
اما در پایان اینجاش هم مهمه
منظورت از لذت رانندگی چیه؟
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین خان
در حالت قبلی که بودی * قبل توبه کردن*
یادت نیست که چه مقایسه هایی میکردی در حد سَم
خوشبختانه الان خوب شدی .
لذت رانندگی یعنی صدا و صدا و لرزش کابین زمان استارت که آمریکایی هم در این زمینه خدا هستن البته
و رد کردن پیچ ها با سرعت زیاد که آلمانی ها و ایتالیایی ها ( فراری و لامبورگینی) در این زمینه خدا هستن
برقی که هیچ کدوم از این چیز های عشقی که نام بردم رو ندارن .
من به یه V8 ۲۰۰ اسب بخاری هم راضی هستم تا یه برقی مزخرف با شتاب ۱.۵ ثانیه ایی
اون ۲۰۰ اسب بخار V8 شرف داره به اون شتاب ۱.۵ ثانیه ایی
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اره البته بازم در خصوص علاقمون به درون سوز صد سال تکامل درون سوزه اون ماشینی که کارل بنز ساخت پشم اسبای خوب اون زمان هم نبود اما الان من مخالفتی که دارم با جریان برقی ها حذف v12 هاست یعنی به نظرم واقعا بعضی جاها داره برعکس عمل میشه باس اونی که فروش میلیونی داره تو سال اول اون برقی بشه
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰برای مثال تویوتا کرولا ۴۴ میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۶ خو این ماشین محبوبه برای مشتری هاش فروش میره باس یه چیزی ساخت بردش در همون حد شتابم جهنم در حد درون سوزش ظاهرشم خوب شده بازم کمی خوشکل تر اینطوری تاثیر گذاره نه فراری انجن v12 نسازه مگه فراری چنتان سر هم کلشون جمع کنی با مدلایی که نابود شدن تو تصادف و … اندازه یکسال تولید کرولا نیستند کرولا هم مثاله