احتمال جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی گروه فولکسواگن به خاطر عدم دستیابی به اهداف آلایندگی دیاکسید کربن مدنظر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ وجود دارد.
این خودروساز باید میزان آلایندگی دیاکسید کربن متوسط محصولات خود در اتحادیه اروپا را با کاهش حدود ۲۰ درصد به ۹۹.۸ گرم در هر کیلومتر میرساند اما تنها ۰.۵ گرم در هر کیلومتر با این هدف فاصله داشت. البته ژرمنها میگویند فاصله موجود بسیار ناچیز بوده است.
هربرت دایس مدیرعامل این غول خودروسازی با انتشار بیانیهای گفته است: “ما با رسیدن به اهداف آلایندگی سال ۲۰۲۰ فاصله بسیار کمی داشتیم و یکی از دلایل عدم دستیابی به آن همهگیری ویروس کرونا بوده است.” او همچنین اظهار داشته به تحقق اهداف یاد شده در سال ۲۰۲۱ امیدوار بوده چراکه در سال جاری محصولات الکتریکی زیادی توسط این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.
اگر فولکسواگن با دیگر شرکتها از جمله سایک و فورد در زمینه تحقق اهداف آلایندگی همکاری نمیکرد احتمالاً جریمه در نظر گرفته شده برای این شرکت بیشتر میبود.
البته دایملر و بامو به لطف افزایش فروش محصولات الکتریکی شده خود توانستهاند به اهداف آلایندگی دیاکسید کربن مدنظر اتحادیه اروپا دست یابند.
هرچند همه اخبار درباره فولکسواگن بد نیستند زیرا فروش محصولات الکتریکی این خودروساز در سال ۲۰۲۰ با افزایش قابلتوجه به ۳۱۵,۴۰۰ دستگاه رسیده و گروه فولکسواگن را به پیشروی بلامنازع خودروهای الکتریکی در اروپای غربی تبدیل کرده است. همچنین علاوه بر فولکسواگن و آئودی دو برند دیگر یعنی اشکودا و کوپرا نیز محصولات الکتریکی تولید خواهند کرد.
دایس افزوده است:
فولکسواگن به ادامه پیشتازی در دگرگونی صنعت خودرو ادامه خواهد داد. در سال ۲۰۱۵ ما بزرگترین و جامعترین برنامه عرضه محصولات الکتریکی در صنعت خودرو را شروع کردیم. با رسیدن به اهداف آلایندگی و عبور از آنها نشان خواهیم داد که برند در مسیر درستی حرکت میکند. در سال ۲۰۲۱ به افزایش سرعت دگرگونی صنعت خودرو و حرکت به سمت آیندهای الکتریکی با محصولات جدید ادامه خواهیم داد.
ممد ژانگولر
۴ بهمن ۱۳۹۹داداش فولکس خیرات باز کرده ??
سوژه شکایت برای همه
علی-کیوج
۴ بهمن ۱۳۹۹همووون،هرچی درمیاره داره جریمه میده
ولی در اصر نشون میده که چه سودی داره که با این جریمه ها بازم به کارش ادامه میده
علی
۴ بهمن ۱۳۹۹خیرات نیست. یا باید دسته بندی ماشیناشو عوض کنه یا جریمه بده.
مثلا وقتی گلف رو تو دسته بندی کامپکت قرار میده الایندگیشم باید تو همین دسته باشه. این دسته میشه c یا سگمنت c.
اگه الایندگی مدلی تو دسته ی c بالاتر از حد هست باید از این دسته بندی خارج کنه بزاره تو یه دسته ی دیگه. مثلا لارج فامیلی کار. یا همون d سگمنت.
خداروشکر که غرب هنوز استاندرادهاشو داره. وگرنه مثل ما میشد
میثم
۴ بهمن ۱۳۹۹یه شرکتهایی هستن مثل تویوتا و هوندا که میانگین آلایندگیشون انقدری پایینتر از استانداردهاست که دارن امتیاز می فروشن
Ramin
۴ بهمن ۱۳۹۹بدهکار ترین کمپانی جهان همین فولکس واگن هست….
????????
به نظرم اگه با همین دنده پیش بره تا 2025 ورشکست میشه…….
پرهام و رهام
۵ بهمن ۱۳۹۹آقا رامین این فولوکس واگنی که شما میگید تا سال ۲۰۲۵ ورشکست میشه وایسا فقط ببین چطور تو همون سال غوغا میکنه یه نصیحت از طرف داداش رهام زود قضاوت نکن
پدال جان لطفاً بظار پخش بشه.✌?✌?
Aryan kia
۴ بهمن ۱۳۹۹فولکس واگن و نذری هایش???
آریا منش
۴ بهمن ۱۳۹۹بعد از رسوایی دیزل گیت که میلیون ها خودرو با تقلب وارد آمریکا شدن ، به یک باره فولکس واگن جایگاهش و اعتبارش را از دست داد و تویوتا در بازار آمریکا بی رقیب شد
محمدحسین
۵ بهمن ۱۳۹۹میلیون ها ؟!
کلا حدود 480 هزار خودرو از گروه فولکس با اتهام تقلب آلایندگی تو آمریکا مواجه شد.
این عدد اصلا قابل مقایسه با فروش و جایگاه تویوتا در آمریکا نبوده و نیست.
بنابراین توصیه میکنم قبل از ارسال نظرتون کمی تحقیق کنین
Farzad
۴ بهمن ۱۳۹۹فولکس واگن انقد جریمه میلیارد دلاری داده دیگه به این میلیون دلاری ها نگاه نمیکنه .
akrh78
۵ بهمن ۱۳۹۹سود فروش سه ماه id3 و id4 که به بازار میاد این جریمه رو جبران میکنه
الکتریکی های بقیه گروه فولکس هم به کنار