فولکس واگن

وصف ایرادات ارگونومیک گلف جدید از زبان مالک گلف نسل هفتم!

نسل جدید فولکس‌واگن گلف نسبت به نسل هفتم خود تغییرات زیادی به ویژه در کابین داشته اما به نظر می‌رسد این تغییر به خوبی صورت نگرفته و حداقل برخی از مالکان نسل پیشین گلف چنین نظری درباره گلف نسل هشتم دارند.

ما قبلاً می‌دانستیم که ژرمن‌ها با برخی مشکلات نرم‌افزاری در گلف جدید روبرو بوده‌اند اما به نظر می‌رسد برخی اقدامات فولکس برای کاهش هزینه‌ها در این خودرو به چشم می‌آید و این امر برخی مالکان را راضی نکرده است.

یکی از متخصصان محصولات گروه فولکس‌واگن در اسلوونی به تازگی گلف نسل هشتم خود را دریافت کرده و مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه بین آن و گلف نسل هفتم داشته است. در این ویدئو به برخی اقدامات فولکس برای کاهش هزینه‌ها در گلف جدید اشاره شده است. همچنین انتقاداتی هم به ارگونومی این خودرو وارد شده است.

بله برخی از این اشکالات همچون حذف جک کاپوت نسل هفتم و جایگزینی آن با میله سنتی چیزهای کوچکی هستند اما برخی دیگر جلب‌توجه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف محفظه ذخیره‌ای کوچک در سمت راننده اشاره کرد. همچنین تقریباً تمامی دکمه‌های فیزیکی از کابین حذف شده‌اند.

فولکس گلف به خاطر داشتن یکی از ارگونومیک‌ترین و خانوادگی‌ترین کابین‌های کلاس خود شناخته شده اما به نظر می‌رسد نسل هشتم داستان متفاوتی دارد. وقتی داخل کابین گلف نسل هفتم بنشینید همه‌چیز را سر جای خود خواهید یافت اما گلف جدید تجربه کاملاً متفاوتی دارد.

عملکردهایی که معمولاً با فشار یک دکمه ساده انجام می‌شوند هم‌اکنون به داخل سیستم اطلاعات سرگرمی منتقل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خاموش کردن سیستم استارت استاپ اشاره کرد. همچنین پانل کنترل حساس به لمس سیستم تهویه مطبوع نیازمند آشنایی بیشتر است.

همچنین پشت آمپرهای دیجیتالی گلف جدید توسط تریم پیانو بلک احاطه شده و این بخش کاملاً مستعد حفظ اثرات انگشت و آلودگی محیطی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (70 ديدگاه)

    اینا اگه سوار پراید بشن این قد» ناشکری نمیکنن??

    1. Zonda R

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      باید دنا پلاس توربو اتوماتیک تیپ 3 با ESP رو بهشون بدن
      تا بفهمن تو یه قسمتی از دنیا این موجود هفت رنگ لوکس ترین محصول تولیدی هست البته بهشون باید گفت این همون ماشین فرانسوی دهه 80 میلادیه فقط جراحی پلاستیک کرده
      اونوقت براش سر دست میشکنن

  2. Khan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    این متن ارزش ترجمه نداشت.

  3. مهدی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    به نظر من این مورد که تازگی ها خودرو ساز ها تلاش میکنن با چند تا پنل لمسی و صفحه نمایش کابین رو پر کنن و از تمرکز روی جزییات حساس و اساسی کابین صرف نظر میکنن توی سال های اخیر واقعا به مورد آزار دهنده ای تبدیل شده. بنده خودم به شخصه از این کاکپیت های دیجیتال متنفرم و به نظرم حس واقعی رو منتقل نمیکنن. البته شایدم فقط من اینجوری هستم ولی به شخصه با نمونه های آنالوگ ارتباط بهتری میتونم برقرار کنم

  4. پارسا عشقی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    واقعا ما سوار اینا بشیم بال در میاریم

  5. محسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (170 ديدگاه)

    پشت آمپر ۳۲۰ تا زده،چه خبره مگه

    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      ???

  6. Sajjad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    ((عملکردهایی که معمولاً با فشار یک دکمه ساده انجام می‌شوند هم‌اکنون به داخل سیستم اطلاعات سرگرمی منتقل شده‌اند))
    یکی از مسخره ترین اتفاقاتی که همه گیر شد

  7. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    اگه از ماشینش راضی نیست صلواتی بده به بچه های پدال ثواب داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا