مدلهای شیراکو و بیتل محصولات پا به سن گذاشتهٔ فولکسواگن هستند که فروش پایینی هم دارند؛ بنابراین این امر ممکن است منجر به خاتمهٔ تولید این دو مدل بدون معرفی جایگزین گردد چراکه فولکسواگن پس از بحران دیزلگیت به دنبال راههای جهت صرفهجویی در مخارج و سرمایههای خود است. این در حالی است که پیشازاین گفته میشد نسل جدید شیراکو امسال معرفی خواهد شد و بیتل نیز به سنت الکتریکی شدن خواهد رفت اما حالا هردوی آنها به دو دلیل به بازنشستگی بدون جایگزین تهدید شدهاند. دلایلی که همانطور که اشاره شد فروش پایین و بحران دیزلگیت هستند که فولکسواگن را مجبور به کاهش هزینهها کرده است. عضو هیئتمدیرهٔ این شرکت، آقای «Arno Antlitz» در این رابطه به Autocar گفته است:
«شیراکو و بیتل نمایندگان فولکسواگن در بخش خودروهای اسپرت و جذاب هستند اما این امر همیشه موجب ادامهٔ تولید این خودروها از نسلی به نسل دیگر نخواهد بود».
با توجه به این شایعه، بیتل کابریولت ممکن است با کمی تأخیر بازنشسته شود چراکه این مدل فروش بیشتری از نسخهٔ کوپه دارد. بااینحال این امر در تمامی بازارها صدق نمیکند چراکه در آوریل امسال، فولکسواگن ۳,۰۹۶ دستگاه بیتل کوپه و ۲,۳۰۹ دستگاه بیتل کابریولت را در ایالاتمتحده به فروش رسانده است. این در حالی است که فروش این خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاملاً کاهش داشته است زیرا در همین ماه در سال ۲۰۱۶، فروش بیتل کوپه ۹,۳۸۰ و بیتل کابریولت ۵,۳۸۷ دستگاه بوده است. علاوه بر این، در سهماهۀ نخست سال جاری فولکسواگن موفق به فروش تنها ۵,۷۷۴ دستگاه بیتل در سراسر قارۀ اروپا شده است درحالیکه فروش کلی سال ۲۰۱۶ آن نیز ۲۵,۱۲۷ دستگاه بوده است. از سوی دیگر، از شیراکو نیز در سهماهۀ نخست سال ۲۰۱۷ تعداد ۲,۰۵۴ دستگاه و در کل سال گذشته ۱۰,۷۵۲ دستگاه فروخته شده است. بدین ترتیب فروش گلف بهتنهایی در ماه ژانویه از فروش بیتل و شیراکو بیشتر است.
حتی قبل از وقوع عوارض مالی دیزلگیت نیز به دلیل فروش پایین بیتل گزارش شده بود که فولکسواگن قصد دارد برای مدتی تولید آنرا متوقف کند تا بررسی شود که آیا ارزش ساخت نسل جدید را دارد یا نه. علاوه بر این، این گروه خودروسازی آلمانی پس از دیزلگیت سیاستهای انباشت سرمایه را در پیش گرفته است بهگونهای که شایعاتی نشان میدهند که فولکسواگن شاید شرکت دوکاتی را هم بفروشد. بنا بر گزارشات، گروه فولکسواگن فعلاً فقط در موردعلاقهٔ خریداران بالقوه دوکاتی برای خرید این موتورسیکلتساز ایتالیایی تحقیق کرده و هنوز تصمیم نهایی و قطعی خود را در این رابطه اتخاذ نکرده است. در سال ۲۰۱۲، آئودی دوکاتی را به مبلغ ۹۳۵ میلیون دلار خریداری کرد.
فولکسواگن تنها در ایالاتمتحده میلیاردها دلار بابت دیزلگیت هزینه کرده است. بهعنوانمثال اخیراً این شرکت با دولت ایالاتمتحده برای پرداخت جریمهٔ ۴.۳ میلیارد دلاری توافق کرده است. علاوه بر این، ۱۴.۷ میلیارد دلار جریمه برای موتور ۲ لیتری TDI دیزلی، ۱.۲ میلیارد دلار برای موتور ۳ لیتری و ۱.۲ میلیارد دلار هم برای نمایندگیهای این شرکت در نظر گرفته شده است.
جواد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من به جز دیزل گیت همپوشانی این محصولات هم تو کاهش فروش نقش داره مخصوصا وقتی خانواده گلف هم که از نظر اندازه زیاد با این دو خودرو فرق نداره را در نظر بگیریم تقریبا قضیه بنز شده که همپوشانی خانواده amg gt با کلاس sl باعث کاهش فروش اون شده
peyman
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا حیفه اینا بازنشست بشن???
آریا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶توروخدا ببینید اگه تخلف کنن چجوری جریمه میشن.
تو ایران هیچ اتفاقی نمیفته چون خودروسازا دولتین و دولت هم نمیتونه خودشو جریمه کنه.
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶گلف رو از این فولکس بگیری چیز دندون گیری تهش نمی مونه?
ارفام میگن حذف این محصولات منطقیه.
تا فولکس باشه کسی رو دور نزنه.
دلم برا لامبورگینی و دوکاتی میسوزه فقط. امیدوارم وست چینی جماعت نیوفتن
امپراتور لامبورگینی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶شما دلت برای میتسوبیشی و نیسان بسوزه خیلی بهتره ??
امپراتور لامبورگینی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶من فقط جواب میدم.
حرف نامربوط تزنید تا جواب نامربوط نشنوید !
فولکس واگن چندین مدل زیبا و دوست داشتنی داره.
نیسان و میتسوبیشی بیچاره ها رفتن زیر سلطه ی رنو و نشان پرافتخار نیسان ! رفته روی مدل های داچیا !!!!
دوست ندارم بحث کنم ولی اگه چیزی نگم عده ای ( منظورم شخص شما نیست) فضای این سایت رو برای بقیه جهنم میکنن.
به علایق هم احترام بذاریم.
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶راجب نیسان حق با شماست.
ولی نظر من هنوز همونه ک جز گلف هیچ ماشین فولکس ارزشمند نیست برای من.
راجب فولکس هم یه کمپانی بسیار بزرگ ولی یه خودروساز متوسط هست این شرکت.
منظور ماشین هایی هست که ارمvw دارن.
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶فولکس خودروساز متوسطیه؟؟؟!!!!! واقعاً خندهداره این حرف!!!
دوست عزیز،
فولکس یعنی مهندسی بینظیر یوگاتی شیرون
فولکس یعنی بزرگترین خودروساز دنیا
فولکس یعنی ادارۀ بینقص این همه زیرمجموعه
فولکس یعنی سئات، اشکودا، بنتلی و لامبورگینی رو از ورشکستگی نجات دادن و به اوج پیشرفت رسوندن
فولکس یعنی چهار بار انتخاب بعنوان خودروی سال اروپا
فولکی یعنی تویوتا رو از رتبۀ یک دنیا به زیر کشوندن
و…
فولکس جز گلف ماشین ارزشمند دیگهای نداره؟؟؟
شما توآرگ رو نمیبینی که تو بعضی مقایسهها حتی از مرسدس ML و بامو X5 هم بهتر عمل کرده؟
آرتئون رو با اون طراحی بینظیر نمیبینی؟
پاسات رو نمیبینی که جزء بهترین سدانها متوسط خانوادگی دنیا است؟
پولو، آپ، تیگوآن و… رو نمیبینی؟
همۀ برندهای گروه فولکسواگن زیر سایۀ این شرکت دارن فعالیت میکن و همۀ محصولات این گروه یعنی مهندسی فولکسواگن، چه اونهایی که لوگوی VW دارن چه اونهایی که با برندهای دیگه عرضه میشن.
کسی که به این غول خودروسازی دنیا بگه خودروساز متوسط نمیدونم چی بهش میشه گفت!!!
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز
شما داری راجب هولدینگ فولکس واگن حرف میزنی و حرفات کاملا درست هست ولی من راجب کارخانه خودرو سازی فولکس حرف زدم.
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶گروه فولکسواگن با خود شرکت فولکسواگن از لحاظ سطح توانایی و تکنولوژی فرقی نداره، برند فولکسواگن تو دل گروه فولکسواگن قرار داره و از همون مهندسی و تکنولوژیای استفاده میکنه که لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی و… استفاده میکنن
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز
من راجب استفاده از مهندسی و تکنولوژی فولکس در محصولات بنتلی و لامبورگینی و بوگاتی شدیدا شک دارم.
اگه لینکی داری بذار تا منم استفاده کنم.
ممنونم
sina
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنونم بابت اطلاعاتت دوست عزیزم
تو همون لینک ها اگه یکم بگردی می بینی که موتور بوگاتی با نام W16 engine اول توسط(Bentley Motors Limited تولید شده و بعدا توسط فولکس با کواد سوپرشارژ که 4 تا valve برای هر سیلندر داشتن تقویت شده . خود بنتلی و بوگاتی هم سال 98 توسط فولکس خریداری شدن.
البت از نقش فولکس در ساخت و توسعه اش نباس غافل شد.
ممنونم بابت زحمت سرچ و ترجمه دوست
#ali.m#
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسان به خاطر تقلب رفت شد شریک رنو؟
?
البته نیسان واقعا از همه نظر از فولکس سره.
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶این عین مطلب ویکیپدیا است:
((The Bugatti Veyron EB 16.4 is a mid-engined sports car, designed and developed in Germany by the Volkswagen Group and manufactured in Molsheim, France, by Bugatti Automobiles S.A.S., named after the racing driver Pierre Veyron.))
ترجمه:
((بوگاتی ویرون یک خودروی اسپرت موتور وسط است که در آلمان توسط گروه فولکسواگن طراحی شده و توسعه پیدا کرده است))
البته اگه ویکیپدیا رو معتبر نمیدونی منابع دیگهای هم دقیقاً همچین چیزی گفتن.
ضمناً راجع به درسته نه راجب
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶خواهش میکنم دوست گرامی
منم از اینکه با منطق و ادب صحبت میکنی ممنونم
اگه اول تُند حرف زدم عذر میخوام
جواد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶نیسان نرفته زیر سلطه رنو و رنو تنها بخشی از سهام نیسانو خریده و نیسان هم بخشی از سهام رنو رو خریده.
امپراتور لامبورگینی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
کارلوس غصن اول رئیس رنو بود و بعد رئیس رنو-نیسان شد.ِ
منظورم رو که فهمیدی؟
.
نیسان مشکل مالی داشت و با رنو شریک شد نه رنو.
.
رنو تونست 45 درصد از سهام نیسان رو بخره و نیسان با تمام زورش 15 درصد از یهام رنو خرید.
.
و در آخر ؛ رنو ؛ نیسان رو مجبور کرد محصولات داچبا رو با آرم نیسان بفروشه
.
من دلم نمیخواد با شما بحث کنم ؛ برای تک تک خودروسازان ژاپنی 50 تا سوژه بلدم که اگر به فرض محال بخوام ؛ میتونم طرفدارانشون رو تا هر قدر که بخوام عذاب بدم.
.
اما بعضی دوستان متاسفانه حسودن و نمیتونن برتری خودروسازان آلمانی رو ببینن. چند روز که مرتب از آلمانی ها تعریف میشه این دوستان از درون دچار فشار های روحی روانی میشن و میان به خودروسازان آلمانی توهین میکنن. به خیالشون که این کار تاثیری جز نشون دادن سوزش شدید در وجود خود اون دوستان داره.
.
منم نمیتونم لطف این عزیزان رو بی جواب بذارم !!!
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶مجید جان، همین اول بگم که من خودم شخصاً عاشق گروه فولکسواگن هستم، اینو گفتم که منو به ضدیت با خودروسازی آلمان محکوم نکنی.
اولاً در مورد شراکت رنو و نیسان باید بگم که تو این اتحاد هیچ شرکتی زیر سلطۀ شرکت دیگه نرفته و درسته که رنو 50 درصد از سهام نیسان رو در اختیار داره اما هر دو شرکت مستقل عمل میکنن. هدف از این شراکت استفاده از پلتفرمهای مشترک و درنتیجه کاهش هزینهها است و تا الان هم شراکت رنو-نیسان خیلی خوب و موفق عمل کرده.
و نکتۀ دوم اینکه هیچ اجباری در مورد استفاده از برند نیسان برای ماشینهای داچیا در کار نیست، اینا همه شیوههای بازاریابی برای فروش بیشتره، یعنی بررسی میکنن که مثلاً برند نیسان تو فلان بازار محبوبتره و به این دلیل محصولات داچیا با این برند اونجا عرضه میشن، بنابراین این جمله که رنو نیسان رو مجبور کرده محصولات داچیا رو با برند خودش عرضه کنه واقعاً خندهدار و مضحکه.
ضمناً اگه عرضۀ محصولات داچیا با نشان به قول تو پرافتخار نیسان باعث زیر سوال رفتن اعتبار نیسان شده، پس مرسدس بنز هم که مدل سیتان رو عرضه کرده که در اصل همون رنو کانگو هست، اعتبار برندش رو پایین آورده، درحالیکه هرگز این طور نیست، این ارتباطات میان خودروسازان جهانی همش بخاطر بازاریابی بهتر و کاهش هزینه ها است و هیچ اجبار یا از بین بردن اعتباری در کار نیست.
امپراتور لامبورگینی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶.
دوست عزیز در سایت ویکی پدیا رنو به عنوان صاحب نیسان معرفی شده. و نه زیر مجموعه یا شریک با چه میدونم رفیق و همسر و ….
من دیگه چیزی نمیگم.
رنو صاحب نیسانه و خط مشی نیسان رو تعیین میکنه.
.
همین و بس.
عاقل و اشارهِ …
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶تو همون ویکیپدیا که بهش استناد میکنی نوشته:
Owner: Renault 43.4%
یعنی رنو 43 درصد از مالکیت نیسان رو در اختیار داره و مالکیت زیر 50 درصد هم یعنی به هیچ عنوان نمیتونه تو کار نیسان دخالت کنه و بقول تو براش خط مشی تعیین کنه
این اسمش شراکته نه مالکیت
کما اینکه در مورد رنو هم نوشته:
Owner: Nissan 15%
امپراتور لامبورگینی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز نیسان فقط 2 سهامدار نداره که.
وقتی شما بزرگترین سهامدار یک شرکت باشی مالکش حساب میشی.
نه اینکه الزاما سهمت از 50 درصد بیشتر باشه.
AK_007
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶کار ب بقیه حرفا ندارم ولی یجوری میگی لوگوش رفته رو داچیا انگار تا حالا فقط سوپر اسپرت میزده, داتسون هم بوده
غیر از اونم نیسان ماشین های اقتصادی داشته!
Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶((وقتی شما بزرگترین سهامدار یک شرکت باشی مالکش حساب میشی))
این چه حرفیه؟ کجا یه همچین قانونی وجود داره؟
به هیچ عنوان اینطور نیست، وقتی یه شرکت رو میشه مالک شرکت دیگهای تونست که تمام سهامش رو در اختیار داشته باشه و وقتی میتونه تو کاراهای اون شرکت دخالت و اعمال نفوذ کنه که سهمش بیشتر از 50 درصد باشه
شما هر طور که دوست داری فکر کن ولی رنو و نیسان شریک هم دیگه هستن و هیچکدوم مالک دیگری نیست.
ونوم اف ۵
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶اقا یکی توضیح بده بی زحمت یعنی سه تا جریمه مختلف خورده یکی ۴.۳ میلیارد و دومی ۱۴.۷ میلیارد و سومی ۱.۲ میلیارد که جمعا میشه ۲۰.۲ میلیارد یا نه
Carbonado_GT
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶یادش بخیر اول دبستان جمع و تفریق می کردیم….
ونوم اف ۵
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶الانم فکر نکنم به دوم دبستان رسیده باشی من سوال پرسیدم حیف که پدال سانسور میکنه اگه اینستا بود جوابتو میدادم
سعید(تهران)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶همیشه اگه وضعیت بد بشه تاوانش رو خودروهای جذاب و دوست داشتنی میدن، دلم برای بیتل که نمیسوزه چون امکان اینکه یه روز بخرمش زیر صفر بود ولی شیروکو حیف بود…
Mehdi TuRbO
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶این دو تا خودرو واقعن حیفند،فولکس دقیقن دست گذاشته رو ماشینای اسپرتش ک حیفند واقعن،خیلی خودرو های دیگ بودند مثل پاسات و …
بهزاد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶در هر وب سایتی اعم از ویکی پدیا چیزی راجب مالکیت رنو بر نیسان ننوشته و به وضوح کلمه ی
Partnership اومده که به عنوان مشارکت معنی میده و طبق توافق اون زمان 43 درصد سهام نیسان توسط نیسان خریداری شده و در عوض 15 درصد رنو هم به نیسان واگذار شده و در حال حاضر اگر به صورت مجزا عملکرد مالی این دو شرکت بسنجیم شرکت نیسان با فاصله از رنو پیش هست و این عملکرد بعد از بحران دهه ی نود این شرکت عالی هست.
ارزش دارایی ها
رنو 100 بیلیون دلار
نیسان 160
ارزش بازار یا سهام
رنو 27 بیلیون
نیسان 42
دارایی نقدی در حال حاضر
رنو منفی 280 میلیون یورو
نیسان مثبت 8 بیلیون دلار
درآمد در 2016
رنو 52 بیلیون دلار
نیسان 101
همانطور که مشاهده میکنید از این مشارکت هر دوی اینها سود میبرند و اگر نیسان یک تکانی به خودش بده میتونه علاوه بر سهامی که دست رنو داره درصد زیادی از سهام رنو را میتونه خریداری کنه ولی به خاطر سوددهی خوب نیسان شرکت رنو هیچ وقت اقدام به فروش سهامش در نیسان را نمیکنه و یک آمار دیگر از سود رنو؛
در سال گذشته رنو حدود 3.2 بیلیون یورو سوددهی داشته که از این میزان 1.7 بیلیون یورو از نیسان بدست اومده که حدود 53 درصد میشه و در واقع بازوی اصلی یا گاو شیرده این مجموعه شرکت نیسان هست.
در سال گذشته شرکت نیسان اقدام به بازخرید چند درصد از سهام این اتحاد کرد که با مخالفت دولت فرانسه که سهامدار اصلی رنو هست روبرو شد!