با اینکه مدتهای زیادی از حضورش در بازار میگذرد اما فولکسواگن آپ وظیفهی مهمی بر دوش داشته است.
سال بعد اولین اعضای خانوادهی ID الکتریکی وارد بازار خواهند شد و تمامی آنها از پلتفرم ویژهی این محصولات استفاده خواهند کرد. این خودروها به منظور تبدیل شدن به جایگزین خودروهای بنزینی همچون گلف طراحی شده است. البته نقطه آغاز و ارزانترین راه برای ورود به سبد محصولات الکتریکی فولکسواگن جدیدترین نسخه از آپ الکتریکی است.
البته این خودرو هویت جدیدی زیر چتر محصولات ID ندارد زیرا بر پایه پلتفرم MEB این گروه خودروسازی تولید نشده است. به جای آن، آپ الکتریکی نمونهای فیس لیفت است که نشان میدهد تکنولوژی باتری با چه سرعتی در حال پیشرفت میباشد. این خودرو هنوز هم بر پایه پلتفرم اصلاح شده پیشرانه درونسوز تولید شده اما داخل همان فضایی که در مدل الکتریکی قبلی وجود داشته هماکنون باتری بهتر ۳۶.۸ کیلووات ساعتی قرار گرفته است. ظرفیت این باتری تقریباً دو برابر نمونه قبلی شده و بنابراین حداکثر برد خودرو به ۲۶۱ کیلومتر رسیده است.
این شعاع حرکتی برای خودرویی که اساساً برای تردد در فضاهای شهری و روزانه طراحی شده خیلی خوب می باشد و اگرچه هنوز قیمت آن در بازار بریتانیا تائید نشده اما احتمالاً بهای ۲۰ هزار پوندی پس از اعمال مشوقهای دولتی دور از انتظار نخواهد بود.
جدای از رفع برخی نگرانیها درباره محدود حرکتی، چیز دیگری تغییر نکرده است. اضافه شدن چند کیسه هوای بیشتر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تغییر رنگ سقف و بدنه تنها تغییرات جزئی این خودرو هستند.
خود کابین بیشتر شبیه محصولات گذشته فولکس است تا محصولات آتی و هنوز هم تکنولوژی پایینی دارد زیرا خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی نیست و بجای آن یک کانکتور گوشی هوشمند قرار گرفته است. متریال بکار رفته در کابین نیز با توجه به قیمت خودرو خیلی سطح بالا نیست اما خود کابین طراحی منطقی و فضای خوب در بخش جلو دارد.
از نظر شارژ باتری، فولکسواگن شارژ سریعتر را در نظر نگرفته است. سریعترین روش استفاده از شارژر ۴۰ کیلوواتی است که باعث میشود تا ۸۰ درصد باتری را در حدود ۱ ساعت شارژ کرد. استفاده از شارژر خانگی باعث میشود شارژ باتری حدود ۱۶ ساعت طول بکشد. همچنین کاربران میتوانند با استفاده از یک برنامه موبایلی دمای کابین را پیش از حضور در آن تنظیم کنند.
شاید تنها نقطهضعف عمده این خودرو وجود رقبای درون خانوادهای باشد. اشکودا و سئات به زودی نسخههای بهروز سیتی گو و Mii را با همان باتری بهتر عرضه خواهند کرد و هر دو هم قیمت کمتری خواهند داشت. اشکودا تجهیزات استاندارد کمتری داشته ولی ارزانتر از آپ الکتریکی خواهد بود. قیمت سیتی گو پس از اعمال مشوقها ۱۶۹۹۵ پوند میباشد.
فولکسواگن آپ الکتریکی قطعاً جذابتر شده زیرا شعاع حرکتی بهتری دارد. به این ترتیب افراد بیشتری میتوانند این خودرو را به عنوان گزینه تردد روزانه انتخاب کنند. به غیر از باتری تغییر زیادی وجود ندارد. نسخههای همخانواده اشکودا و سئات ۹۹.۹ تجربه مشابهی داشته اما ارزانتر هستند.
مشخصات فولکسواگن آپ الکتریکی
- قیمت: 20 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: یک پیشرانه الکتریکی، باتری ۳۶.۸ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: 82 اسب بخار/۲۱۲ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 130 کیلومتر در ساعت
- محدوده حرکتی: 261 کیلومتر
منبع: autoexpress
میلاد
۲۶ آذر ۱۳۹۸زنه شلوار کردی پوشیده خخخخخخخخ.
Farzad
۲۶ آذر ۱۳۹۸دَبیته . خخخخخ?
احمدرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۸خداوکیلی عکس اول چیه
حال آدمو بهم میزنه
طرف خوشگل هستا ولی تیپش داغونه
meysam
۲۶ آذر ۱۳۹۸طراحی این ماشینو خیلی دوست دارم.
یه بار هم حدود سال 90 تو خیابون آزادی نرسیده به میدون یه فولکس پاسات cc گذر موقت دیدم انقدر از طراحی عقبش خوشم اومد که نگو.
ماشینای فولکس از نزدیک خیلی خوشگلتر از عکس هستن