از زمان عرضه نسل جدید شاسیبلند فولکسواگن تیگوان در اروپا که یک سال قبل بود، این خودرو به موفقیت عظیمی دست یافته است. البته خریداران آمریکایی باید با نسل قبلی این خودرو سر کنند؛ مدلی که از سال ۲۰۰۷ تولید میشود.
شایان ذکر است هماکنون فولکسواگن در حال آماده شدن برای ارائه نسخه اصلاح شده آن تیگوان در آمریکا است و تابستان سال جاری شاهد ورود آن به نمایندگیها خواهیم بود. یک تفاوت اساسی در این خودرو وجود داشته و آن اینکه نسخه آمریکایی نسبت به تیگوان استاندارد ۲۱۵ میلیمتر طویلتر خواهد بود و ۱۰۹ میلیمتر نیز به فاصله بین دو محور افزوده شده است.
فولکسواگن تیگوان Allspace را معرفی میکنیم: جایگزین طویلتر، جادارتر و منعطفتر شاسیبلند تیگوان. این خودرو به همراه مدل استاندارد در بریتانیا فروخته خواهد شد و طیف پیشرانهها و گیربکسها و سیستم چهار چرخ مشابه خواهد داشت.
هدف این خودروی جدید در نام آن نمایان است. مدیران فولکس میگویند Allspace ارائه کننده تمام فضای موردنیاز شماست و روی کاغذ هم قطعاً کاربردیتر از مدل استاندارد است. این خودرو در دو نسخه قابل سفارش بوده و به تنظیمات ۵ صندلی یا ۵+۲ عرضه میشود.
خودروی حاضر در تست از آرایش ۵+۲ بهره میبرد که دو صندلی کوچک در صندوق قرار گرفته بودند و به آسانی میتوان آنها را به کف صندوق جمع کرد. تئوری ۵+۲ یک موضوع مهم است زیرا اکثر صندلیهای اینچنینی برای کودکان بسیار کوچک مناسب هستند. افراد بالغ زمانی که روی این صندلیها بنشینند زانوهای خود را نزدیک گوشهایشان احساس خواهند کرد و سرشان نیز با سقف در تماس خواهد بود. یک موضوع مهم دیگر نبود نقاط ایزوفیکس است که نقطهضعف عمدهای به شمار میرود.
البته فولکس معتقد است تنها تعداد محدودی از خریداران به سمت نسخه ۷ نفره خواهند رفت. این خودروساز میگوید مدلهای توران و شاران گزینههای مناسبی برای خانوادههای بزرگتر هستند.
اما تیگوان Allspace با آرایش ۵ نفره فضای بار بیشتر ۷۶۰ لیتری داشته که با خواباندن صندلیها به ۱۹۲۰ لیتر میرسد. این میزان فضا بیشتر از اکثر رقبا بوده و البته با فضای بار ۲۰۶۵ لیتری اشکودا کودیاک نیز فاصله چندانی ندارد.
علیرغم اضافه شدن ۱۱ سانتیمتر دیگر به فاصله بین محورها، نسخه ۷ نفره همان فضای پای مدل استاندارد را دارد. مدل ۵ نفره فضاسازی هوشمندانهتری داشته و فضای زانوی اضافی (۵۴ میلیمتر) را در عقب نشان میدهد. خودروی حاضر در تست از سقف شیشهای پانورامیک سفارشی بهره میبرد که باعث محدود شدن فضای سر میشود.
در جاده به سختی میتوانید بگویید که این خودرو با برادر استاندارد خود متفاوت است. این خودرو همان پایداری مناسب در بزرگراهها و هندلینگ نرم در سر پیچها را داشته اما باید گفت حتی با استفاده از رینگهای ۱۹ اینچی هم آرام بوده و یک کروزر ساکت محسوب میشود.
متأسفانه مدل موجود از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی TSI استفاده میکند که در بازار اروپا عرضه نخواهد شد. این پیشرانه از زمانبندی متغیر سوپاپ برای بهبود مصرف سوخت استفاده میکند اما در زمان شتاب گیری ناگهانی، علیرغم قدرت ۱۸۴ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری، کمی تنبل احساس میشود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک کند نیز به بهبود اوضاع کمکی نمیکند. البته خریداران بریتانیایی خواهند توانست از بین گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک DSG یکی را انتخاب کنند.
مشخصات فولکسواگن تیگوان Allspace SEL 2.0 TSI
قیمت: آغاز از ۲۶۳۷۰ پوند (تخمینی)
قیمت مدل تست شده: 36 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 184 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
نیما
۱۳ تیر ۱۳۹۶این ماموت چی شد قرار بود ماشین های فولکس واگن رو تولید کنه؟
یه پیگیری بکنید لطفا! مصاحبه ای چیزی. مرسی
سامان اذری
۱۳ تیر ۱۳۹۶طبق اخرین اخبار شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فوکس واگن انتخاب شده و خود فولکس واگن هم تایید کرده
مرحله اول تیگواین و پاسات قراره وارد بشه
ولی از همین الان میگم قیمتهاش خیلی فضایی میشه
این تیگواین فکر نکنم.زیر 250 قیمت بخوره
پاسات هم تو همون حول و حوش
حكمت
۱۴ تیر ۱۳۹۶امروز خود ولکس واگن اعلام کرده که قراردادش با ماموت خودرو نهایی شده اما نه برای تولید بلکه برای فروش و عرضه و خدمات بعد از فروش
peyman
۱۴ تیر ۱۳۹۶دو ماه دیگه فولکس توسط ماموت وارد میشه
ACR VIPER
۱۳ تیر ۱۳۹۶وولکس واگن با این حرکت داره همون استایل ونهای کاربردی رو تو غالب یه کراس اوور روانه بازار میکنه
حسین
۱۳ تیر ۱۳۹۶فولکس ماشین های خوبی داره و با کیفیت و البته برندی نیمه اقتصادی . قیمت گذاری هم مشخصه که فضایی خواهد بود
با پول این ماشین که حدود ۲۷۰ ملیون میشه . میشه تو منطقه آزاد یک لینکلن نویگیتور گرفت و شورلت تاهو
امروز داشتم بقل نیسان ایکس تریل راه میرفتم . پیش خودم میگفتم به پول ایران میشه حدود ۶۰ هزار دلار
یعنی میشد اکثر خودرو های فول آپشن نیمه لوکس و نیمه فول لوکس با انواع پیشرانه هارو خرید
فامیلمون با ۱۴۸ ملیون لکسوس gs250 تمام فول خریده داخل تبریز و ما اینجا شورای رقابت داریم ? و خودرو تیگو ۵ باید باشه ۱۱۰ ملیون تومان?
بیژن
۱۳ تیر ۱۳۹۶پدال جون بیدار شو…
فولکس واگن داره میاد ایران ، اونوقت از بازار آمریکا وبریتانیا حرف میزنی!??
#ali.m#
۱۴ تیر ۱۳۹۶مدل گل که چند سال پیش وارد شد چندان موفف نبود به خاطر قیمت زیاد و طراحی سادش جلوش انگار سمند بود ?
با اینکه خیلی ماشین معرکه ای بود من داخلش نشستم حس خوبی داره داشبور یکم به سمت راننده زاویه داره و درکل ماشین خوبیه .
پیش بینی من اینه که یه سری ماشینا مثل هوندا و فولکس نمیتونن مثل بقیه رقباشون فروش خوبی رو تو ایران تجربه کنن.
Lancerevo
۱۴ تیر ۱۳۹۶درود
احتمالا پیش بینیت هم درست باشه چون همه قبل از همچی ماشین ب بازار دست دومش نگا میکنن ینی هنوز نخریده فکر فروشش هستن ،، خب طبیعیه هوندا زیاد فروش نکرده و بازارشم ضعیفه و دلال های نسبتا محترم هم تا کره ای ها انقد براشون سود داره نمیزارن ژاپنی بیاد بالا ،، البته خب حتما میگید تویوتا ک ژاپنیه و فروشش خوبه ک اون دو دلیل داره
1.دلیل اولش اینکه ک ایرتویا خیلی وقت هست ک تو بازار حضور داره
2.و کلا خیلی از ایرانیا تویوتا رو خیلی قبول دارن و خب تا حد زیادی هم درسته
فولکس هم اگ با ی قیمتی بیاد ک برا دلال بصرفه و سودش زیاد باشه مطمئن باش موفق میشه در غیر این صورت خیر
Stuttgart's
۱۴ تیر ۱۳۹۶چقدر فولکس واگن زشت میزنه ماشیناشو،من موندم چطوری انقد پولداره
amir2020
۱۴ تیر ۱۳۹۶فولکس واگن با این قیمت دلار در ایران فروش بالایی رو تجربه نخواهد کرد و مثل بقیه رقبا فروش داره تنها راه فروش بالا در ایران فقط قیمت خودرو هست
رامکال
۱۴ تیر ۱۳۹۶یک نفر به صورت خلاصه همه شاسی بلندهای فولکس واگن رو بر اساس اندازه مرتب کند و بمن بگه.
در ضمن بگوید که کدوماش دیگر تولید نمیشند یا قرار است که از فلان سال دیگر تولید نشوند.
و کدم مدل ها قرار است که جایگزینشون بشوند.
بهرام
۱۹ تیر ۱۳۹۶کسی در مورد میتسوبیشی asx و خدمات و کیفیتش چیزی میدونه؟ به نظرتون با شرایط آرین موتور خریدش منطقیه؟ لطفا راهنمایی کنید.