نسخه داغ تیگوان که محبوبترین فولکسواگن جهانی میباشد مدتی است که در بازار حضور دارد. عرضه این خودرو با فیس لیفت دومین نسل تیگوان همزمان شده و در واقع آغاز فصلی برای عرضه دیگر محصولات R فولکس است که شامل توارگ R با قدرت ۴۵۶ اسب بخار، آرتئون R و البته گلف R جدید میباشد.
فولکسواگن پیش از این نسخه سریعی از تیگوان با پیشرانه ۲ لیتری ۲۳۷ اسبی دیزلی را عرضه کرده اما مدل جدید تیگوان R وضعیت کاملاً متفاوتی دارد. این خودرو کاملاً از سایر نسخهها متمایز بوده و از نظر ظاهری دارای همان ویژگیهای خاص محصولات R این غول آلمانی است.
رنگ خودرو همان رنگ شاخص آبی متالیک است هرچند تیگوان R با رنگهای دیگر نیز در دسترس میباشد. سپر جلو با آپرون اسپورت و ورودیهای هوا بیشتر، رینگهای ۲۱ اینچی، کالیپرهای ترمز آبی روشن، عناصر کرومی، اسپویلر عقب و دیفیوزر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز جزو ویژگیهای بصری این قدبلند آلمانی هستند.
داخل کابین هم تغییرات زیادی وجود نداشته اما فرمان جدید با دکمههای لمسی و دکمه جدید R جزو موارد شاخص میباشند. پدالهای فولادی، عناصر کربنی روی داشبورد، صندلیهای چرمی و اسپورت و… نیز تکمیل کننده تغییرات هستند. کابین خودرو بسیار خوشساخت حس میشود و از پلاستیکها و متریال نرم و مرغوبی استفاده شده است.
یک صفحهنمایش بزرگ ۹.۲ اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته و از ناوبری و اکثر سیستمهای ارتباطی امروزی سود میبرد. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز وجود داشته و از منوها و گرافیک خاص مدل R سود میبرند.
مهمترین تغییر این خودرو جدای از ظاهر آن به پیشرانه جدید و بهبودهای جدی شاسی مربوط میشود.
زیر کاپوت تیگوان R پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی دیده میشود که پیش از این به کرات در محصولات گروه فولکس مشاهده کردهایم. این پیشرانه هماکنون قدرت ۳۱۶ اسبی دارد که ۲۰ اسب بخار بیشتر از نسخه بکار رفته در برادر کوچکتر و سبکتر یعنی تی راک R میباشد. با توجه به وزن ۱۷۴۶ کیلوگرمی تیگوان، این پیشرانه وظیفه سنگینی بر دوش دارد.
محصول اسپورت فولکسواگن همچنین بهصورت استاندارد از دامپرهای تطبیقی سود برده و انعطاف بالایی دارد.
در حالت کامفورت تفاوت چندانی بین تیگوان R و نسخههای دیگر این خودرو وجود نخواهد داشت. خودرو نرم و آرام بوده و کیفیت سواری آن در نرمترین تنظیمات سیستم تعلیق خوب است. در حالت اسپورت نیز ارتفاع خودرو کمتر میشود. تیگوان R به شدت پایدار بوده و به خوبی دستاندازهای داخل شهر را جذب کرده و در بزرگراهها با نرمی خاصی پیش میرود. در کل باید گفت تیگوان R یک خودروی خانوادگی و نرم و راحت است.
با فشردن دکمه R روی فرمان خودرو وارد حالت اسپورت شده و فرمان تیزتر میشود. البته زمانی که حالت ریس را انتخاب کنید روی دیگر تیگوان را خواهید دید.
بیشک تیگوان R خودروی سریعی بوده و پیشرانه تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه فریاد میزند و روی دیگر و خشن خود را نشان میدهد. صدای پخش شده از بلندگوها باعث میشود صدای واقعی سیستم اگزوز آکراپوویچ کمی به گوش نرسد اما اگر حالت انفرادی را انتخاب کنید شما خواهید توانست هر بخش را به سلیقه خود تنظیم کنید و حتی صدای پخش شده از بلندگوها را غیرفعال نمایید.
بدون هرگونه تعجبی فرمان بازخورد و احساس چندانی نداشته اما دقیق است. هندلینگ خودرو برای چنین شاسیبلندی خوب بوده و چسبندگی زیادی هم به لطف سیستم هدایت گشتاوری جدید وجود دارد. هماکنون گشتاور را میتوان بهطور کل از چرخ جلو به عقب توزیع کرد. علاوه بر این تیگوان R در زمینه آفرود هم دستی بر آتش داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن پاسخگوی نیازهای عادی خواهد بود.
فولکسواگن تیگوان R به خاطر انعطاف خود پیروز کلاس شاسی بلندهای داغ است. در حالت کامفورت سواری بهندرت میتوان تفاوتی بین این خودروها و نسخههای استاندارد قائل شد و حتی وجود سیستم تعلیق تطبیقی باعث برتری آن نیز میشود. پرفورمنس زیادی هم وجود داشته و برای چنین شاسیبلند سنگینی شاهد هندلینگی بسیار خوب هستیم؛ اما قیمت خودرو هنوز تائید نشده و بنابراین احتمال دارد این خودرو گزینهای گرانقیمت باشد.
مشخصات فولکسواگن تیگوان R 2.0 TSI DSG
- قیمت: 47 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۸ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۳ آبان ۱۳۹۹تیگوان عالیه…..
تجربه رانندگی باهاش رو داشتم…..
از راو۴ و سانتافه سواریش خیلی بهتره…
ولی بازم راو۴ رو بهش ترجیع میدم
چون راو۴ یه چیز دیگست…….
میلاد
۲۳ آبان ۱۳۹۹…….nice
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۳۹۹انگار فولکس واگن تیگوان به عنوان یه کراس اوور از طرف آلمانیا نماینده رقابت شده و با نسخه ۲۰۲۰ سعی داره تا از بازارو رقابت جا نمونه
Hadi
۲۳ آبان ۱۳۹۹بنظرم تیگوان های مدل ۲۰۱۶ قبل فیس لیفت مدل های توی ایران زیباترند…
هر چند این هم خیلی خوبه…
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۳۹۹نمیدونم، شاید چون واردات ممنوعه و نمیتونیم مدلای 2019 به بالا رو از نزدیک ببینیم فکر میکنیم همون نسلای قبلی بهترو خوشکلترن، شاید اگر مدل 2020 رو هم از نزدیک ببینی نظرت عوض بشه
سامورایی از قله فوجی
۲۳ آبان ۱۳۹۹در عین سادگی خیلی زیباست ( برعکس کره ای ها )
MehdiTurbo
۲۴ آبان ۱۳۹۹این الان ساده نیست داخلش سادست ولی بیرونش هیجان داره مثل نسلای قبل فولکس نیست فولکس تو نسلای جدیدش خیلی خوب شده
قیمت کره ای ها با این قابل مقایسه نیست از نظر قیمتی با جنسیس شاسی بلند جدید قابل مقایسه است که به نظرم از نظر طراحی داخلی اون خیلی بهتر
طراحی داخلی ام وی ام ۲۲ دقیقن از رو این کپی کردند همین مانیتور بزرگ با این دریچه کولر و … کپی صد در صد از روی تیگوان
زیزیگولو
۲۳ آبان ۱۳۹۹بین کراس اوورای آلمانی آئودی رو از همه بیشتر میپسندم ….. خودمم نمیدونم چرا از آئودی بیشتر خوشم میاد؟؟
مهرداد كمال
۲۳ آبان ۱۳۹۹کاش کمی هیجان به طراحیش بدن داخلش خدایی دمده شده
الان شما کوپرا ببینید انصافا جذابن چرا فولکس بعنوان شرکت مادر جذابتر نباشه
(Saeed(peugeot
۲۳ آبان ۱۳۹۹خیلی خوب شده و تو این کلاس نسخه داغ تیگوان این R هستش …. پژو ۳۰۰۸ مدل هیبرید ۳۰۰ اسب و داره …دی اس ، کراس بک ۷ e tense و داره …..ژاپنی ها و کره ای ها تو اروپا تو این کلاس ها هنوز نیومدند.
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹مگ قرار نبود RAV4 با انجین V6 تولید بشه؟
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹اونم یه جورایی تو همین کلاسه با بالای ۳۰۰ اسب
NAVID۰۰۹۸
۲۳ آبان ۱۳۹۹نه
قرار نبود
رامتین
۲۳ آبان ۱۳۹۹عالی و کامل. واقعا فولکس نشون داره میده که میخواد همچنان بهترین باشه. ده شرکت زیرمجموعه خودش داره و اینقدر عالی مدیریت میکنه. قبلا هم گفتم اگه گلف، تیگوان و آرتئون فقط همین سه محصول در کشور وجود داشت، رضایت تقریبا صددرصدی هر قشری که ممکنه تمایل به هاچبک، سدان و یا کراس اور داشته باشند را تامین میکرد.
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹خب تو کار درستی فلوکس ک شکی نیست اما شاید یکم مبالغه کرده باشی رضایت صد در صدی چیزی بود که از پاسات و همین تیگوان شاهد نبودیم تو بازار داخلی
رامتین
۲۳ آبان ۱۳۹۹پاسات جای بحث داره. هم ظاهرش قدیمی شده و 6-5ساله تغییر نکرده هم موتور. بدیهی بود سوناتا یا کمری میتونست گزینه هایی باشه که جذابیت داشته باشند اما آرتئون اگر می بود، رقیبی نداشت. اما تیگوان بنظرم رضایت لارم را داشت. فقط مشکل شرکت ماموت، خدمات ضعیفش بود و البته قیمت. فولکس برنامه مونتاژ را ابتدا داشت که اگه این اتفاق می افتاد، هزینه کل گمرک حذف میشد و قیمت فوق العاده ای برای مصرف کننده ایجاد میکرد.
ارشیاsvj
۲۳ آبان ۱۳۹۹???
۳۱۶ اسب یه خورده کم نیست؟
Dr.Ahmadreza2002
۲۳ آبان ۱۳۹۹برا یه کراس اوور اسما اقتصادی نه
در کل انتظار داشتم نسخه های پرفورمنس رو فلوکس پلاگین هیبریدی یا حداقل هیبرید اراعه بده
نکته جالب اینجاس که این شتابی بود که سه چهار دهه قبل فقط سوپر کار ها میتونستن از پسش بر بیان اما توسال ۲۰۲۰ یه کراس اوور اقتصادی خانوادگی از پسش بر میاد
faster
۲۳ آبان ۱۳۹۹تیگوانهای خودمون قشنگترن
Archi KHAN
۲۳ آبان ۱۳۹۹بعضی خودروها و ایضاها بعضی برندها چون در دسترس ما برای خریدن نیست و حتی امکان دیدنشون در کوچه و خیابان رو نه به سختی که به هیچ وجه نداریم !
برای ما بیش از اون چیزی که در واقعیت هست رویایی و خداگونه شده…