ایجاد تغییرات محدود در پاسات جزو مهمترین اقدامات فولکسواگن برای سال ۲۰۱۹ نبوده اما این خودرو جایگاهی مهم نزد خریداران تجاری فولکسواگن در بریتانیا دارد. پاسات جزو محبوبترین خودروهای ناوگانی بوده و تقریباً از هر ۵ پاسات فروخته شده در این کشور ۴ دستگاه روانهی پارکینگ ادارات و سازمانهای مختلف شده است.
به همین دلیل است که مدل کاملاً بهروز شدهی پاسات پلاگین هیبریدی مالیات کمی داشته و البته به همین خاطر هم پیشرانههای دیزلی پاسات حفظ شدهاند و بنابراین خریداران و رانندگان این خودرو انتخابهای گوناگونی خواهند داشت. یک پیشرانهی ۲ لیتری جدید با قدرت ۱۴۸ اسب بخار وجود دارد که به تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر هوشمندانهای متصل شده است. همچنین نسخهی توربوی ۲۳۷ اسبی نیز در دسترس میباشد. بین این دو پیشرانه هم قلب آهنین ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری قرار میگیرد.
اما مدلی که در تست ما حاضر بوده نسخهی سدان با محبوبیت کمتر است زیرا میزان فروش مدل استیشن نسبت به سدان در بریتانیا ۵۰ درصد بیشتر میباشد. طراحی پاسات نسبتاً محدود و بی حاشیه باقی مانده و این در حالی است که نسخهی اسپورت تر R-Line باعث بهبود طراحی این خودروی آلمانی میشود؛ اما در نسخهی فیس لیفت پاسات چه تغییراتی رخ داده است؟ سپرهای جلو و عقب اصلاح شده، جلوپنجرهی متفاوت، رنگهای بدنهی جدید، رینگهای متفاوت، چراغهای عقب جدید و نوشتهی پاسات جدید جزو بهبودهای ظاهری هستند که در عین محدود بودن نشان دهندهی بهروزرسانی فولکسواگن میباشند.
تغییرات داخل کابین بزرگتر بوده و باعث شدهاند پاسات حس مدرنتری داشته باشد. تریم و متریال جدید به همراه فرمان متفاوت باعث شدهاند پاسات بهتر از قبل باشد. یک ساعت آنالوگ نیز در داشبورد وجود داشت که حالا حذف شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از صفحه لمسی ۸ اینچی در تمامی تریم ها سود برده و پانل پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز در برخی مدلها عرضه میشود.
زمانی که پشت فرمان پاسات قرار بگیرید هنوز هم حس مدرن بودن را دریافت خواهید کرد. البته از نظر کیفیت نباید انتظار برابری با خودروهایی همچون آئودی A4، مرسدس C کلاس، جگوار XE یا ب ام و سری ۳ را داشته باشید؛ اما خب از نظر بهایی که پرداخت میکنید خودروی باکیفیتی را دریافت میکنید و از این نظر رقبا پشت سر قرار میگیرند. شاید تنها مزدا ۶ باشد که کابین لوکستری در مقایسه با پاسات داشته باشد.
فضای بخش جلوی کابین خوب بوده و بخش عقب نیز مشکل چندانی ندارد اما تونل گیربکس بزرگ باعث شده فرد نشسته در وسط صندلی عقب حس چندان خوبی نداشته باشد. البته افرادی که به دنبال مدل سدان هستند از صندوق ۵۸۶ لیتری پاسات راضی خواهند بود.
پاسات هم درست شبیه گلف سواری راحتی دارد. تنظیمات زیادی برای صندلی و فرمان وجود داشته و بنابراین میتوان وضعیت راحت و مناسب خود را یافت. کنترلها به خوبی در دسترس بوده و خود فرمان علیرغم نداشتن بازخورد عملکرد مثبتی دارد. عملکرد پیشرانهی ۲ لیتری ۱۸۷ اسبی نیز بدون هرگونه سوالی خوب است. این پیشرانه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیهای شده و خریداران کمی به شتابی بهتر از این نیاز خواهند داشت. حتی بسیاری از افراد ترجیح میدهند مدل ۱۴۸ اسبی را که قیمت ارزانتری دارد بخرند.
گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری اگرچه روی کاغذ زیاد به نظر میرسد اما شتاب فوقالعادهای را ایجاد نخواهد کرد. گیربکس DSG فولکس هم اگرچه تعویضهای نرمی داشته اما در پاسخ دادن کمی تعلل کرده و معکوسهای آن میتوانست سریعتر باشد. صدای پیشرانهی دیزلی و جاده همچنان وجود داشته اما اصلاً تمرکز را به هم نمیزنند و صدای باد هم به خوبی سرکوب شده است. باک سوخت ۶۶ لیتری پاسات به همراه مصرف سوخت ادعایی ۵.۷ لیتری در هر صد کیلومتر باعث خواهد شد پاسات حداقل در تئوری مسافت ۱۱۶۰ کیلومتری را با یک باک سوخت پوشش دهد. البته در شرایط واقعی انتظار داریم برد این خودرو حدود ۹۶۰ کیلومتر باشد.
اما یکی از سؤالبرانگیزترین جنبههای پاسات حاضر در تست به سواری آن مربوط میشد. پاسات هرگز یک سدان خانوادگی با سواری تیز یا ناهنجار نبوده و حتی با استفاده از رینگهای ۱۷ اینچی نیز شاهد عملکرد نه چندان خوب خودرو در عبور از دست اندازها بودیم. خبری از لرزشهای بزرگ نیست اما برخی بازخوردهای کوچک را میتوان از طریق فرمان و صندلی حس کرد که وجود دامپرها میتوانست چنین چیزی را حذف کند.
احتمالاً خریداران در پاسات به دنبال تکنولوژیهای جدید خواهند بود و فولکسواگن هم چنین چیزی را در نظر داشته است. خبر بزرگ به اضافه شدن دستیار سفر این شرکت به پاسات مربوط میشود که در واقع سیستمی نیمه خودران است. این سیستم به کروز کنترل تطبیقی بهروز شده و دستیار حفظ خودرو بین خطوط کار کرده و در بزرگراهها عملکردهای گاز، ترمز و فرمان را کنترل میکند. اپل کارپلی، اندروید اتو، ناوبری، کنترل صوتی، سرویسهای از راه دور فولکس با اشتراک ۳ ساله، پوشش چرم کابین و صندلیهای جلوی گرم شونده تنها بخشی از تجهیزات پاسات SEL هستند.
مشخصات فولکسواگن پاسات ۲.۰ TDI 190 PS SEL DSG
- قیمت: 32270 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربو دیزل
- قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 236 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مهزیار
۱۵ مهر ۱۳۹۸جیگر
joojoo
۱۶ مهر ۱۳۹۸“شاید تنها مزدا 6 باشد که کابین لوکستری در مقایسه با پاسات داشته باشد.”
مزدا سیاست جالبی رو در پیش گرفته و اونم تبدیل شدن به برندی پریمیومه…..
بر خلاف بقیه ی ژاپنی ها که برای ورود به سگمنت پریمیوم و لوکس…. زیر برندی جدا تاسیس کردن…..مزدا میخواد خودش تبدیل به یه برند لوکس بشه…
این خیلی به پرستیژ مزدا کمک میکنه تا اینکه بخواد یه زیر برند پریمیوم تشکیل بده…..
چون مثلا اکورا یا اینفینیتی که برند های لوکس هوندا و نیسان هستن…اولین برخورد مشتری ها باهاشون اینه که این یه اکورد لوکس تره…یا این یه آلتیمای پر زرق و برق تره….
این موضوع کم و بیش برای لکسوس هم وجود داره و این فاصله با برندهای پریمیومی مثل بنز یا ب ام و……هیچ گاه به طور کامل از بین نمیره…چون اساسا این برندهای لوکس…زیر برندی از یه برند اقتصادین…..چیزی که مزدا درک کرده…
واسه همین خیلی بعید نیست که بعد از چند دهه… مزدا به رقیبی برای بنز و ب ام و تبدیل بشه….رقیبی که وقتی از صاحبانش میپرسی چی سوار میشی….و جواب میده مزدا…دیگه نمیپرسی کدوم مدل مزدا….یک پله بالاتر از وضعیت الان لکسوس(البته لکسوس هم این نقیصه رو داره برطرف میکنه) امیدوارم مزدا به همچین سطحی برسه…چون پتانسیلش رو داره.
Behrouz. anzali
۱۶ مهر ۱۳۹۸مصرف سوختش عالیه با موتور دو لیتری.!!!! والا ما موندیم برا چی ۲۵۰۰ سی سی به بالا باید ممنوع باشه ؟؟؟ ماشینهای داخلی ما که از یه موتور ۴ لیتری v8 هم بیشتر میسوزونن ؟؟
Farzad
۱۶ مهر ۱۳۹۸شیک و مجلسی
بیا اینور بازار?