فولکس واگن

بررسی فولکس‌واگن گلف مدل ۲۰۱۵

خبر روزبه‌روز کم شدن گیربکس‌های دستی در صنعت خودرو می‌تواند موجب نگرانی برای هر علاقه‌مند به هیجان در رانندگی باشد. اکنون نیز باید بگوییم که در نسخه بنزینی فولکس‌واگن گلف، تنها در مدل پایه آن، می‌توان از گیربکس دستی بهره‌مند شد. این در حالی است که در مدل TDI دیزل، در هر تریمی می‌توان از این نوع گیربکس استفاده کرد. بنابراین اگر خودرویی بنزینی می‌خواهید که دارای امکاناتی چون سیستم راهبری، گرم‌کن صندلی‌ها، چرخ‌های بزرگ‌تر از ۱۵ اینچ، دوربین نمای عقب، نوربالای خودکار و یا استارت فشار باشد، چاره‌ای ندارید که به یک تریم بالاتر رفته و در همین حال فقط از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کنید.

2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
در مقایسه با سیستم گیربکس دستی ۶ دنده مدل TDI، در مدل TSI از یک گیربکس ۵ دنده استفاده می‌شود. ولی این را هم باید گفت که سقف آفتاب‌گیر در خودروی پنج درب به صورت استاندارد ارائه شده است. در همین حال استفاده از مدل با گیربکس دستی که در این تست هم مورد بررسی قرار گرفته، موجب می‌شود که در نبود بسیاری از تجهیزات گلف‌های با مدل بالاتر، وزن این خودرو به حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم برسد؛‌ یک خودروی سبک و چالاک. فرمان‌پذیری این خودرو نیز تقریباً مناسب است و در تست لغزش در پیچ، چسبندگی ۰.85g را از خود نشان داده است. این عدد بسیار قابل احترام است؛ چرا که گلف از تایرهای معمولی ۱۹۵/۶۵ کانتیننتال استفاده می‌کند.
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
شرایط رانندگی با گلف بسیار راحت است. یک شاسی با صلبیت بالا، فرمان سرزنده و سبک، و همچنین بهینه‌سازی‌های زیادی که در مدل جدید انجام شده، حتی در یک تریم سطح پایین مانند خودروی تست شده، کیفیت سواری بسیار خوبی را ایجاد کرده‌اند.
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
این خودروی با گیربکس دستی یک مزیّت دیگر هم دارد: چابکی. مدل TSI با گیربکس دستی نسبت به مدل TSI اتوماتیک در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت ۰/۹ ثانیه سریع‌تر است. همچنین این شتاب به اندازه یک ثانیه کامل از مدل TDI دیزلی با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و ۱/۵ ثانیه نسبت به مدل دیزل با گیربکس دستی جلوتر است.
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI Interior
با وجود وضعیت نه‌چندان مناسبی که در رانندگی تست بوده، این مدل گلف TSI با گیربکس دستی در طول ۴۵۰ مایلی که طی کرده، رکورد مصرف سوختی برابر ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از آن ثبت شده است. مسیر تست ترکیبی از بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری بوده است. این در حالی که در مدل دیزل که حداقل هزار دلار از TSI گران‌تر است، مصرف سوخت ۷/۳۲ لیتر برای مدل‌های با گیربکس دستی و ۶/۹۲ لیتر با گیربکس DSG مشاهده شده است. شاید اگر دنده ششمی برای گیربکس دستی در دسترس موتور ۱/۸ لیتری بود، مصرف سوخت TSI بهتر می‌شد.
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI Interior
2015 Volkswagen Golf TSI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI Interior
همان‌طور که گفته شد، گلف S یک مدل پایه است. طراحی کابین از نوع V-Tex وینیل سیاه‌رنگ است که کیفیت و نمای مناسبی دارد. در همین حال، تعداد آپشن‌های ارائه شده برای این مدل صفر است. درواقع، تنها یک آپشن درنظر گرفته شده و آن پکیج روشنایی شامل مواردی چون چراغ‌های زنون و نورپردازی داخل کابین LED است. این پکیج در مجموع ۹۹۵ دلار هزینه دارد و شاید اصلاً استفاده از آن ضروری نباشد.
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo2015 Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TSI 1.8L Turbo
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۲۱۸۱۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۱۸۱۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ و چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۷۰ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۷۱/۱۶ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۵ دنده دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۳۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۲۵۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۹۸ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵۳ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۵۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۶ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۲/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۹۷/۹۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۳۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۴ لیتر در شهر و ۶/۳۶ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. مهران1

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این گلف هم که داره تو مغز ما گاز میده هر روز یمدلش میاد بیرون.

    1. CAPITALIST

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      ماشین خوب و دوست داشتنی جوونا

      1. saeid

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق

        ولی جدی من از طراحی بیرونیش اصلا خوشم نمیاد
        بابا دست خودم نیست : ))))
        برعکس طراحی داخلیش که به راننده انگیره میده
        طراحی بیرونیش در مقابل هم سطح های خودش چنگی به دل نمیزنه
        از نظر من همچی سرعت نیست
        باید سرعت و جذابیت ماشین در دو کفه ترازو قرار بگیرن
        خودرو سازی از هر طرف کم کنه محبوبیت خودرو رو کاهش میده :)
        البته در کنار این ها نباید از قیمت تموم شده هم چشم پوشی کرد

        1. امیررضا

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (61 ديدگاه)

          آقا یه سوال: توی این ماشینایی که میبینید و اخبارشونو دنبال میکنید از نظر طراحی بیشتر به طراحی داخلی ماشین اهمیت میدین یا خارجیش؟؟؟؟

          داخلی: like

          خارجی:DISLIKE

          اگه حوصله داشتین یه دو خط هم توضیح بدین که چرا کدومو بیشتر دوس دارین. من خودم برام جفتش مهمن! اگه جفتش واستون مهم بود نمیدونم چیکار کنید. یه حرکتی بکنید خلاصه.

        2. من فقط یک برند را دوست دارم

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          یقینا در نگاه اول طراحی خارجی تو چشم میاد
          اگه یه نفر ماشینو فقط واسه پز بخواد خب طراحی خارجی براش مثل دین ابا و اجدادی میشه
          اگه واسه راحتی میخواد یه طراحی ساده و کم زرق و برق تر براش کفایت میکنه و داخل رو میچسبه
          از نظر خودم 65& خارج مهمه و 35%داخل
          والسلام.

        3. مک میسل

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          درود.
          امیر رضا جان،به نظرم،هر دو !
          چون که هم طراحی داخلی مهمه هم خارجی،ولی سلیقه ی هر کشور فرق میکنه
          مثلا مردم مشنگ زاده ای مثل ایران و روسیه و فقیرای امریکا،سوناتا رو میخرن،چون که زیبایی داره.
          ولی مردم فهمیده ای مثل اروپایی ها،به داخل ماشین هم اهمیت میدن،چون داخل ماشین میخوان بنشینن و رانندگی کنن و کیفیت و موتور قوی و کم مصرف هم براشون مهمه…
          سپاسگذارم
          (ایران&المان)

        4. وحید

          ۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (398 ديدگاه)

          هیچکدوم نه داخل نه بیرونش. فقط موتور فقط قدرت فقط شتاب و سرعت مثل ماکسیما دنده دستی

    2. CAPITALIST

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      آلمانی ها همیشه اصولگرا بودن و ایتالیایی ها اصلاح طلب!!!

      1. مرتضی

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        گند زدی به ایتالیایی ها رفت پی کارشون خوب بگو مثل المانها کار درست نیستند هر چند تمرکزشون بیشتر بر سرعته!!

      2. من فقط یک برند را دوست دارم

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        این چه تعریفیه آخه برادر من؟؟؟

  2. e36

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    بهترین هاچ بک اسپورت

    1. مک میسل

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      وای دوباره فشارم افتاد با دیدن یکی از محصولات فولکس!!!!!!
      یکی برام اب قند بیاره!!!!

  3. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه ! طراحی عالی کیفیت عالی امکانات عالی

    در کل معرکست!

  4. حجت

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یکی توضیح بده ایرانیهایی که چند سال پیش پیکان سوار میشدن حال فقط از آپشن صحبت میکنن آخه ماشین کیفیت خوب داشته باشه بعد کولر و فرمان هیدرولیک و صندلی قابل تنظیم و کروز کنترل و شیشه برقی باشه دیگه چی می خوای بقیه مال دو روزه فقط پول اضافی.

    1. CAPITALIST

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      گلف ماشین محبوب هر جوون ایرانی فقیری مثل من هست

  5. یه پسر

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    طراحی فلوکس واگن همیشه متناسب زیبا و شاید تا حدی ساده بود (با توجه به اون تعریف از سادگی که خودش نهایت زیبایی )

    اما برای گلف با توجه به کلاسش اگه یه مقدار هیجان وارد طراحیش می کرد
    ماشین بهتر نمی شد ؟

    (* در هر نیم ساعت یک نفر در تصادفات جاده ای کشور کشته می شود )

    1. CAPITALIST

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      طراحی گلف عامه پسندتره و بهتر از 308

    2. مک میسل

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      نه!
      چون که این کلاس،هیجان نمیخواد!!!!!!
      سوپر اسپرت هیجان میخواد که فولکس هم قربونش برم سوپر اسپرت نمیسازه!!!

  6. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه به کیفیتش توجه کنید در ضمن دوست عزیز طراحی این

    خودرو برای این کلاس از نظر من خیلی هم مناسبه

  7. amir

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    بسیار عالی فقط
    .
    .
    .
    ایکاش یه کم زیباتر بود.خیلی ساده است.مزدا 3 نسل سوم ویا 308 طراحیشون خیلی دوست داشتنی تره.

    1. پوری پوریا!

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      به نظر من مصرف سوختش بالاست!

  8. ASADI

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    قیافش خوبه ولی میتونست بهتر باشه
    اتاقشم که…

  9. پیکان جوانان

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    همیشه گلف حرف اول رو تو هاچ بک ها میزنه

  10. CAPITALIST

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کیفیت آلمانی بر هر کیفیتی برتری داره

    مد نظر داشته باشین این مطلب رو

  11. REZA . JUST TOYOTA

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    فولکس خیلی به مصرف سوخت و محیط زیست اهمیت می ده ولی این باعث نشده قدرت و سرعت ماشیناش کم بشه و ماشین های الکتریکی فولکس واگن هم مثل همه ی ماشین هاش خوب هستن
    و در زمینه ی خودرو های الکتریکی جز پیشتازان دنیا است

  12. h112

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بعد از سدان ها(سواری یا صندقدار)…به ترتیب شاسی بلند ها و هاچبک ها.. پرفروشترین خودرو ها هستند….درباره این خودرو هم که واقعا کیفیت اروپایی موج میزنه تو ماشین….برای من که پژو و سمند سوار میشم…این یه خودرو رویایه….ولی فک کنم فضای پای عقب خودرو خیلی کمه….یا تو عکس اینجوریه؟؟؟

  13. Frankenstein

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    عالیه….
    ولی بیشتر از همه اون نیروی گشتاورش توجه منو جلب کرد….
    271 نیوتون متر !!!!!!
    ما دلمون خوشه کمری سوار میشیم اون همش 220 نیوتون متر گشتاور داره…
    فوق العادست………..
    مخصوصا با گیربکس دستی که لذتش واسم بیشتر میشه..
    به نظرم واسه ایران از هر لحاظ عالیه…..

    باز خوش حال میشم نظر دوستان رو بشنوم…

  14. e36

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    به نظرم اگر رنگ قرمزش برای عکسای این مطلب انتخاب میشد نظرها خوشبینانه تر بود

  15. مرتضی

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    جلوش شبیهه یتا(جتا!) شده یه کم

  16. پوری پوریا!

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    گلف واقعا یه هاچ بک محشر و با اصالته! این خودرو ایران میومد خیلی خوب میشد !

    1. مک میسل

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      حتی فولوکس گل هایی هم که ایران اومد ازشون استقبال شد و همه از کیفیتش صحبت میکردن.
      فقط بدیش این بود که کم مونتاژ شد….

  17. MjM

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یکی از هاچ بک های همیشه دوست داشتنی

  18. parseh net30

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    قبول دارید که لذت رانندگی به دنده دستیه؟

  19. Ahmad..F12

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    گلف عالیه مخصوصاً عملکرد موتورش

    ینی شاید از لحاظ طراحی خیلی ها اونو ساده ببینن ولی واقعاً عملکرد بالایی داره

    من خیلی دوسش دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا