مدتهای مدیدی است که فولکسواگن نشان GTi را ارائه کرده و از آن زمان تاکنون کل دنیا تلاش داشتهاند بهترینهای خود در این زمینه را ارائه کنند که برخی با شکست مواجه شده و برخی نیز موفق شدهاند. هرچند فولکس برای سال ۲۰۱۸ کار جدیدی را انجام داده و آن زنده کردن دوباره روح GTi ابتدایی به فرم این خودرو است: آپ GTi کاملاً جدید!
موضوع جالب اینکه مشخصات فنی آپ GTi جدید مشابه اولین نسل گلف GTi متعلق به سال ۱۹۷۶ است. پیشرانه ۳ سیلندر توربوی این خودرو قدرت ۱۱۳ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری داشته که تقریباً برابر با نسل اول گلف GTi بوده و بنابراین پرفورمنس آن نیز تقریباً برابر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۸.۸ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۳ کیلومتر در ساعت میباشد.
حتی کابین خودرو نیز به گونهای طراحی شده که شبیه کابین گلف GTi اولیه باشد. البته که تکنولوژیهای بیشتری بکار رفته تا آپ GTi ایمنتر، راحتتر و بسیار بهتر از یک خودروی ۴۲ ساله باشد.
و قیمت این خودرو؟ تنها ۱۳۷۵۰ پوند در مدل سه درب یا ۱۴۱۵۰ پوند برای نسخه ۵ درب که باعث میشود آپ GTi یک رقیب بسیار قوی در برابر خودروهایی همچون فیات ۵۰۰ آبارث (۱۷۸۱۶ پوند) و رنو توئینگو GT (13390 پوند) باشد. محصول رنو هم تجهیزات کمتری داشته و هم کندتر است.
موضوع مهم درباره محصول فولکسواگن پیشرانه ۳ سیلندر آن است که پرفورمنس قابل قبولی داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
فولکسواگن تمام تلاش خود را به کار برده تا احساس و صدای پیشرانه تا بیشترین حد ممکن اسپورت باشد به همین خاطر شاهد استفاده از افزایشدهندگان صدا (بدون استفاده از بلندگوها) هستیم تا صدای پیشرانه افزایش یابد. حتی شیشه جلو نیز به عنوان یک آمپلیفایر عمل میکند.
نتیجه این کار در زمان حرکت خودرو فوقالعاده بوده و پیشرانه ۳ سیلندر آپ GTi صدایی تولید میکند که باعث میشود فکر کنیم این خودرو سریعتر از آن چیزی است که نشان میدهد. خب این مسئله برای یک سوپرمینی ای که تلاش دارد خریداران جوان را جذب کند موضوع بدی نیست.
از دیگر تغییرات میتوان به کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع خودرو، سفتتر شدن فنرها و دامپرها و اضافه شدن رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی اشاره کرد. همچنین ترمزها نیز بزرگتر شده و دیسکهای خنک شونده در جلو اضافه شدهاند.
گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع ۶ سرعته دستی بوده که با ماهیت آپ GTi همخوانی داشته است. با استفاده از این گیربکس و سواری و هندلینگ خوب و معقول، سواری کلی خودرو سرگرمکننده بوده حتی اگر فاکتور هیجانانگیز بودن فیات ۵۰۰ آبارث قویتر را نداشته باشد.
زمانی که دور پیشرانه را بسیار بالا ببرید آپ GTi را همانند یک ۹۱۱ کوچک خواهید یافت اما در دورهای پایین نیز شتابگیری شگفتانگیزی را تجربه خواهید کرد. حتی در دنده پنجم و زمانی که دور پیشرانه روی ۲ هزار است شاهد عملکرد خوبی هستیم و در دور ۴ هزار پیشرانه و در دنده سوم احساس شتاب بسیار زیادی را خواهید داشت.
اما باید گفت شاسی خودرو مخصوصاً زمانی که بخواهید آن را تحتفشار قرار دهید نرم احساس شده و فرمان الکتریکی نیز احساس زیادی ندارد. همچنین ترمزهای جلو نیز با دود خود به شما خواهد فهماند که زیاد سربهسر آپ نگذارید! تا زمانی که انتظارات دینامیکی یک سوپر اسپورت را از آپ GTi نداشته باشید این خودرو تواناتر از انتظارات خواهد بود.
کابین از نظر کیفیت و تجهیزات در سطح بالایی قرار داشته و برخی تجهیزات غیرضروری را نمیتوان در آن دید. صفحهنمایش ۵ اینچی رنگی بکار رفته دارای سیستم ناوبری، بلوتوث و ارتباطات صوتی بوده و همچنین سیستم صوتی Beats با ۶ بلندگو نیز از دیگر ویژگیهای کابین است. فضای داخلی این نسخه با سایر مدلهای استاندارد تفاوتی نداشته بنابراین فضای کافی در صندلیهای جلو و عقب برای ۵ نفر وجود دارد. صندوقعقب آپ نیز برای خودرویی با این ابعاد کاملاً جادار بوده و صندلیهای عقب دارای ویژگی تاشوندگی ۶۰/۴۰ هستند.
مشخصات فولکسواگن آپ GTi سه درب
قیمت: ۱۳۷۵۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی توربو
قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]منبع: autoexpress
me84
۱۰ بهمن ۱۳۹۶.
قشنگه. برای تهران خیلی خوبه.
محمد
۱۰ بهمن ۱۳۹۶این اگه با قیمت مناسب بیاد ایران با توجه به
اقتصادی بودن
و مصرف سوخت کم
و قدرت و شتاب قابل قبول
و طراحی بروز
مطمعنا بازار خیلی از خودروهای وارداتی رو کساد میکنه
Peyman
۱۱ بهمن ۱۳۹۶از لحاظ فنی و کابین از خودرو به اصطلاح ملی خیلی سرتره
Genius
۱۱ بهمن ۱۳۹۶یعنی تو دنیا با 60 تومان میتونن یک VW آپ مدل GTI بخرن و ما اینجا با این پول سهممون میشه داچیا ساندرو مدل سال 2008 میلادی!!!دولت اگه واقعا نگرانه ترافیک و آلودگی هوا کلانشهرهاست باید تعرفه این قبیل هاچبک های ساب کامپکت مدرن رو که بهترین گزینه برای شهرهای شلوغه نمیگیم صفر ولی حداکثر 25% لحاظ کنه نه 125%فعلی
امیر رضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۶کوچک،زیبا،قابل اطمینان…
چی میشد به جای ام وی ام 110 S اینو وارد میکردن؟(فارغ از بحث قیمت،چون پاش به ایران برسه زیر صد میلیون فی نمیخوره)
جفتشون شیشه عقبشون بزرگ و بخشی ازش مشکی رنگه…
روکش صندلی هاش با حاله…
و داشبوردش هم رنگ جالبی داره…
Sevlan
۱۲ بهمن ۱۳۹۶عاشق این کوچولو هستم ، چقدر زیبا و دوست داشتنیه ، دم VWگرم