چندی پیش گزارشهایی منتشر شد مبنی بر اینکه فولکسواگن در حال برنامهریزی بهمنظور تبدیل جتا به یک برند مستقل برای بازار چین است. در آن زمان، نمایندگان فولکسواگن این گزارشها را خیالات محض دانسته و آنها را رد کردند اما حالا مشخص شده که این گزارشها کاملاً درست بوده و صحت داشتهاند چراکه فولکسواگن رسماً اعلام کرده است که برند مستقل جتا را از سهماههٔ سوم سال جاری در بازار چین راهاندازی خواهد کرد. این برند خریداران جوان در شهرهای بزرگی را هدف قرار داده که در آنها هنوز هم سطح مالکیت خودرو بسیار پایین است. برند مستقل جتا کار خود را با یک سدان و دو کراساوور آغاز میکند که همهٔ آنها توسط جوینت ونچر فاو-فولکسواگن در چنگدو تولید خواهند شد.
فولکسواگن میگوید این برند امکان بهرهجویی مؤثر از پتانسیل بازار خودروی چین را برای این شرکت فراهم میکند. عضو هیئتمدیرهٔ برند فولکسواگن آقای «یورگن استاکمن» دراینباره توضیح داده است:
«ما با برند جتا شکاف بین برند تثبیتشدهٔ فولکسواگن در صدر سگمنتها و بخش پایهٔ بازار را پُر خواهیم کرد. در حال حاضر حدود یکسوم بازار چین در اختیار برندهای محلی چینی است و ما از این طریق به میزان قابلتوجهی پوشش بازار چین را افزایش خواهیم داد».
هرچند فولکسواگن برای توصیف محصولات جتا از کلمات اقتصادی یا ارزانقیمت استفاده نکرده اما گفته است که این برند مستقل اجازه میدهد تا برند اصلی فولکسواگن موقعیت خود در صدر بازار را ارتقاء دهد. محصولات برند جتا که همراه با فاو-فولکسواگن توسعه پیدا کرده است، بهطور ویژه برای نیازهای بازار چین طراحی شدهاند و به منطقه بندی کردن بازار کمک خواهند کرد.
فعلاً هیچ اطلاعاتی از محصولات جتا اعلام نشده است اما تصاویری که فعلاً منتشر شدهاند، یک سدان و یک کراساوور را نشان میدهند. سدانی که در این تصاویر دیده میشود نسخهٔ جدیدی از همان فولکسواگن جتا است که هماکنون در چین عرضه میشود اما کراساوور مبهم بوده و تا حدودی به سئات آتکا شباهت دارد. این در حالی است که سئات در بازار چین حضور ندارد؛ بنابراین اگر گزارشات اولیه کاملاً دقیق باشند، کراساوور دوم جتا باید بر اساس سئات تاراکو ساخته شود. فولکسواگن میگوید جتا روشهای فروش جدیدی را ارائه خواهد کرد. البته این شرکت شبکهٔ نمایندگیهای سنتی خود را خواهد داشت اما نمایشگاههای دیجیتالی، مراکز خرید بزرگ و کامیونهای فروش متحرک را هم برای خریداران خود فراهم خواهد کرد. فولکسواگن تخمین زده است که تا پایان سال جاری حدود ۲۰۰ نمایشگاه فروش جتا احداث کند.
..::Majidio Lamborghini::..
۱۳ اسفند ۱۳۹۷فولکس خودش داره به سمت تولید ماشین های نیمه لوکس میره و داره یه چیزی میشه کثل بیوک. من راستش به این موضوع خیلی شکایت دارم چون اولاً به فروش audi صدمه میزنه ثانیا با ذات VW و معنی اسم این برند همخوانی نداره. الان توآرگ داره با موتور V8 با پورشه کاین و BMW X5 رقابت میکنه و آرتئون تبدیل به رقیبی برای A4 شده. همه هم ماشالله قیمت بالای 40 – 50 هزار دلار.
تاسیس برند جتا به نظرم خیلی لازم بود. هم ارزش برند VW حفظ میشه و هم ماشین های ارزون با تولید انبوه به دست مردم میرسه.
فرامرز
۱۳ اسفند ۱۳۹۷واقعیت اینه که آئودی و بقیه خودروسازها هم دارن خودشون رو ارتقا میدن یا حداقل فروش رو میبرن سمت مدل های پرآپشن و گرون. علتش هم اینه که مردم دارن پولدارتر میشن و حاضرن پول بیشتری برای خودروهای جدید و پیشرفته بدن. الآن یک ماهه که ب ام و سری ۳ جدید تو بازار آلمان به فروش میرسه ولی همه آگهی ها برای قیمت های بالای ۵۰ هزار یورو هست و بعضاْ قیمت ها تا ۹۰ هزار یورو بالا میره (برای نسخه ساده چون نسخه ام پرفورمنس هنوز معرفی نشده). یا اینکه تسلا مدل ۳ که قرار بود ۳۵۰۰۰ دلار باشه بعد از حدود ۳ سال تو اروپا ۷۵۰۰۰ یورو قیمت خورده. تو آلمان برای محصولات جدید بعضی برندها مثل اشکودا باید حتی یک سال صبر کرد یا تو بازار آزاد گرونتر خرید.
محمد حسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۷کامیون های فروش متحرک ؟!!!
یاد ون های بستنی فروشی افتادم
ADAK
۱۳ اسفند ۱۳۹۷تاسیس برند مستقل جتا از طرف فواکس :
کار عاقلانه ای هست = لایک
کار غیرعاقلانه ای هست = دیسلایک