برای اولین بار از زمان رسوایی دیزل گیت در سپتامبر سال ۲۰۱۵، فولکسواگن اعلام کرد فروش خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا بهبود پیدا کرده است.
سخنگوی فولکسواگن اعلام کرد این کمپانی فروش خودروهای دیزلی ۲۰۱۵ با تعمیرات آلایندگی تأیید شده را از میانهی ماه آوریل آغاز کرده و این خودروها ۱۲ درصد فروش محلی برند در ماه گذشته را تشکیل دادهاند.
ماه گذشته مجموع ۳۱۹۶ دستگاه خودروی دیزلی به خانهی خریداران جدید راه یافته و علیرغم افت فروش ۴.۷ درصدی خودروهای جدید در ماه آوریل، فولکسواگن گزارش رشد فروش ۱.۶ درصدی نسبت به آوریل ۲۰۱۶ داشته و این موضوع به خاطر در دسترس بودن مدلهای دیزلی بوده است.
آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا و هیئتمدیرهی منابع هوایی کالیفرنیا تعمیر حدود ۶۷ هزار خودرو از ۴۷۵ هزار خودروی دیزلی ۲ لیتری فروخته شده در آمریکا را تأیید کردهاند. اما این کمپانی گفته در ماه آوریل حدود ۲۳۸ هزار دستگاه از خودروها را دوباره خریده و تلاش دارد آنها را تعمیر و بفروشد.
اگرچه خودروهای دیزلی این برند دوباره احیا شده و در آمریکا طرفدارانی دارند اما فولکسواگن اصرار بر این نکته دارد که هیچ خودروی دیزلی جدیدی را در این کشور معرفی نخواهد کرد و به جای آن روی برنامهی خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.
Viva
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶خداروشکر داره آبه ریخته رو جمع میکنه
SRT VIPER
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی تاوانش رو بد داره میده الانشم که دوکاتی رو فروش گذاشته حیف که از دست آودی دراد
sina
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ایا با این رشد سرسام اور ماشینهای الکتریکی هنوز سرمایه گذاری رو دیزل منطقیه؟
فک نمیکنم
mehran911
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶جالبه منم قبلا فکر میکردم غیر منطقیه
اما مرسدس اثبات کرد که کاملا منطقیه!!!!!!!!!!!!
مرسدس در سال جدید از موتور دیزلی رونمایی کردکه از سیستم ERG که به بهترین شکل ممکن توسط خودش توسعه داده شده بهرمند شده
در موتور 4 سیلندر جدید مرسدس که با کد OM 654 شناخته میشه مصرف سوخت به میزان 3.9 در هر صد کیلومتر رسیده و به رقم آلایندگی خارق العاده ی 102 گرم در هر صد کیلومتر رسیدن
این اعداد و ارقام نشون میده که این خودرو براحتی از پس قوانین سختگیرانه ی سال های بعد برخواهد آمد
.
جالبه بدونید مرسدس در همین امسال معادل 2.3 میلیارد دلار ( 8 هزار میلیارد تومان ) برای توسعه پیشرانه های دیزل سرمایه گذاری کرده
.
آلمانی ها بجای پاک کردن صورت مسئله اونو حلش میکنن
.
آلمان یعنی : برای رسیدن به هدف یا راهی خواهیم یافت و یا راهی خواهیم ساخت بن بستی وجود ندارد
sina
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶مرسی از اطلاعاتت مهران
البت من بیشتر از منظر روی اوردن به سوخت های عیرفسیلی منظورم تا مبحث الایندگی ولی بازم حرفات قابل تاملن.