به نظر میرسد خودروسازان این روزها روند مشابهی را در پیش گرفتهاند و آنهم اعلام قدرت کمتر خودروها نسبت به واقعیت میباشد. قبل از این موستانگ شلبی GT500 و مک لارن به خاطر این کار مشهور شدهاند. برای اولین بار شاهد تست داینوی هاچبک داغ فولکسواگن گلف R جدید هستیم و اگر اعداد به دست آمده صحیح باشند این روند ادامه داشته هرچند این بار اختلاف کمتری نسبت به سوپرکارهای یاد شده وجود دارد.
این کلیپ را آرشی همیلتون ریسینگ در یوتیوب بارگذاری کرده و در آن شاهد تست گلف R جدید هستیم. این خودرو فقط چند صد کیلومتر کار کرده و پیشرانه ۲ لیتری آن حتی آببندی نیز نشده است. با توجه به اینکه توصیه شده خودروهای صفرکیلومتر در چند صد کیلومتر ابتدایی با اندکی مراعات رانده شوند بنابراین این خودرو شاید در آینده سرنوشت چندان جالبی نداشته باشد.
بخش اعظم این ویدئو به سخنان مالک خودرو درباره تیونینگ آن میگذرد اما تست داینوی گلف R جدید با حالتهای رانندگی نرمال و مسابقهای انجام میشود. به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قدرت رسمی ۳۱۵ اسب بخاری دارد که به معنی ۳۲۰ اسب بخار متریک و ۲۳۵ کیلووات میباشد. البته به یاد داشتن قدرت ۳۲۰ اسب بخار متریک برای ما مهم است زیرا در بریتانیا از این واحد استفاده میشود و هدف این تست نیز مقایسه قدرت واقعی پیشرانه با عدد ۳۲۰ بوده است.
در تستهای داینو به قدرت ۳۴۰ اسب بخار رسیدهاند که ۲۰ اسب بخار بیشتر از ادعای فولکسواگن میباشد. در نظر داشته باشید که این رقم در چرخ ها به دست نیامده است. تمامی این تنظیمات ویژه برای محاسبه قدرت تخمینی در میللنگ بکار رفته است. به همین خاطر قطعاً امکان خطا وجود دارد. البته ما نمیگوییم که این تست اشتباه بوده اما قطعاً قبلاً شاهد خطاهایی در این تستها بودهایم.
البته باید به چندین فاکتور دیگر هم توجه داشت. همانگونه که قبلاً گفته شد این گلف R حتی آببندی هم نشده است. معمولاً پیشرانهها با گذشت زمان قدرت بیشتری تولید میکنند بنابراین احتمال تولید ۱۰ یا ۲۰ اسب بخار بیشتر در آینده هم وجود دارد.
مورد دیگر به خود فولکسواگن مربوط میشود. در سال ۲۰۲۰ یک سند داخلی از این شرکت فاش شد که نشان میداد گلف R قدرت ۲۴۵ کیلوواتی معادل ۳۳۳ اسب بخار متریک دارد. این قدرت تقریباً با خروجی تست داینو یکسان بوده و از تئوری قدرت بیشتر نسبت به عدد اعلامی کارخانه پشتیبانی میکند. همچنین گمانهزنیهایی درباره تولید گلف R پلاس با قدرت بیشتر وجود دارد. بههرحال ما مشتاقیم دیگر تستهای داینوی این خودرو را نیز ببینیم تا دید بهتری از قدرت واقعی آن به دست بیاوریم.
رامتین
۱ فروردین ۱۴۰۰بنظرم باید یک واحد برای توان داشته باشیم که اسب بخار متریک PS است و مفاهیمی مانند bhp دیگه کارایی ندارند. از طرفی توان فقط باید روی چرخ محاسبه بشه و همه خودروها باید همین معیار را در نظر بگیرند. توان روی چرخ کمتر از میل لنگ هست.
R@m!n
۱ فروردین ۱۴۰۰خب یه موضوعی هست که توسعه موتور رو چرخا انجام نمیشه. ابتدا تو کارخانه ها تکمیل میشه و بعدش میاد رو ماشین سوار میشه. بنابراین رقم تو کارخانه معیار به حساب میاد. همیشه همینطور بوده و خواهد بود و فکر می کنم درستشم همینه. قطعا خود کمپانی ها هم می دونن که بخشی از قدرت تولیدی تلف میشه ولی این یه متغیر کاملا ناپایدار هست که توان رو چرخا معیار قرار بدیم چون به چندین متغیر دیگه مثه لاستیک، رینگ، دیفرانسیل، وزن خودرو، جنس سطح مورد تماس و… وابسته هست.
مازیار
۱ فروردین ۱۴۰۰همینطوره
موتوری ساخته میشه با توان خروجی مشخص ، که اون عدد هویت و شناسنامه موتور هست که همه جا همراهشه و حالا اینکه ماشینهای مختلف با سیستمهای انتقال قدرت متفاوت چقدر از اون قدرت رو به چرخها میرسونن بحثی جداست
محمدهادی
۱ فروردین ۱۴۰۰گلف جدید بیشتر شبیه مدلهای پولو شده
پس اون خشونت رخش کجا رفته
اصلا نمای جلو میخکوب کننده نیست
من بشخصه گلف R32 رو گلف ترین گلف تاریخ میدونم
دوستان بنظرتون انگیزه تولیدکننده ها از مقداری پایین تر اعلام کردن توان موتورهاشون چی میتونه باشه؟
مسلما غافلگیر کردن رقبا که نیست
Benz SLR
۱ فروردین ۱۴۰۰یه چیزش خوبه اونم اینه که آدم فکر میکنه ماشینش از اون چیزی که فکر میکنه قوی تره
Hamid
۲ فروردین ۱۴۰۰منم همین رو میگم SLR جان
ولی خب وقتی مک لارن یا بعضی از شرکت های دیگه این کارو انجام میدن میشه کار زشت و دروغ و …!
علی
۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان در ایران هم میشه تست داینو انجام داد ؟
مرکزی وجود داره که تست داینو انجام بده ؟؟؟
حمیدرضا
۲ فروردین ۱۴۰۰بله مراکزی در شهرهای تهران شیراز و کرمانشاه وجود دارن
حمید رضایی
۱ فروردین ۱۴۰۰هیچکدوم پشم A45 هم نمیشن!
واقعا خودشو جدا کرده از این بچه بازی ها !!!
فقط RS3 جدید با سیستم کواترو فوق العاده میتونه باهاش رقابت کنه!
Farzad
۱ فروردین ۱۴۰۰بسیار کار چیپ و مضحکی هست این کار بعضی کمپانی ها .
محمد رستمی نژاد
۱ فروردین ۱۴۰۰یه کاربری هست به نام ماکان
اصلا یه طوری هستن ایشون
مدام مینویسن که انشاالله میخرم
انشاالله شرایط خوب شود آلپیناB7 میخرم
انشاالله شرایط خوب شود فلان ماشین رو میخرم
انشاالله همه چیز خوب میشن .انشاالله واردات آزاد شود خودرو های خاص بیایند
انشاالله که همه چیز ارزان میشود
من نمیدونم ایشون چرا اینطور هستن وقتی شرایط یه چیز دیگه است که با انشاالله درست نمیشود
وگرنه من هم انشاالله هوراکان STO میخرم و هزاران انشاالله دیگر???????????
Benz SLR
۲ فروردین ۱۴۰۰داش شدی سلطان دیسلایک
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰چی بگم
نمیدونم چی گفتم که این قدر دیسلایک دادن بچهها ????????????
انصافا چرا اینقدر دیسلایک دادن نمیدونم؟؟؟
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰محمد جان به زودی به عنوان سلطان دیسلایک می گیرنت.نگفتی اب میوه و کمپوت چی بیاریم برات؟????
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰ماهان جان چی بگم
اینا که همهی سلطان هارو تو کارنامَشون دارن
میان مارو هم به عنوان سلطان دیسلایک میگیرن .تا کلاسیونشون با ارزش تر بشه????
بالاخره هر چیزی سلطانی میخواد دیگه
ماهم سلطان دیسلایک ????
بیزحمت آب میوه انبه سان اِستار بیار از اون بزرگ هاش
با کمپوت خارجی
قرار امشب بچه ها آگاهی بیان برام ???
۱ فروردین سال ۱۴۰۰ هم شدیم سلطان دیسلاک شدیم ???
عیدی من به شما
۱۵ ..۲۰ تا از دیسلاک هام رو بهتون میدم?????
محمد رستمی نژاد
۲ فروردین ۱۴۰۰Ladies and gentlemen
من بابت نوشتن کامنت هم عذر خواهی میکنم و از آقا ماکان هم عذر خواهی میکنم ????
فقط قصدم شوخی بود همین???
بی زحمت این دیسلایک هاتون رو بردارین اگه میشه نیان امشب مارو ببرن???
Hamid
۲ فروردین ۱۴۰۰لابد شرایطش رو دارن میتونن بخرن … نه اینکه هر روز 40 بار مث بعضیا بیان بگن من فلان ماشین رو دارم و … انشاالله گفتن ایرادی داره؟!
مهراد
۱ فروردین ۱۴۰۰ببین تا عید شد و موعد عیدی دادن قدیمیای سایت قایم شدن
من از یانکی و آقا نوید و علی شوی نوا عیدی میخوام
آقا نوید عیدی چی میدی بهمون ؟ ??
محمد رستمی نژاد
۱ فروردین ۱۴۰۰چی عیدی بدن
مثلا هزار تا از دیدگاه هاشون رو به ما بدن ????
محمد رستمی نژاد
۱ فروردین ۱۴۰۰البته که آقا نوید و آقا علی شوی و خیلی دیگه از قدیمی های سایت هستن .
ولی خیلی ها هم هستن که اکانت تشکیل ندادن
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰این تست مسخره چیه دو سه هفته مد شده .
تست داینو وقتی ارزش داره که نشون بده بعد چندین سال خودرو چه قدر موفق بوده که اسب بخاراش رو حذف کنه
Mahyar.M.A.R
۲ فروردین ۱۴۰۰کاملا موافقم کم زیاد بودن یه دورغه حتی اگه ۱۰۰ اسب بیشتر داشته باشه هنوز موتور را با مشخصه قبلی میشناسن برای من که به شخصه یه گلف ۲ یا ۳ سال کار کرد رو بیارن ببینک چقدر از اسباش پریده برام جالب تره واقعا
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰اره مهیار جان این بنظرم منطقی تره که ماشین چه قدر کیفیت داشته باشه که اسب بخاراش رو بهتر حفظ بکنه.البته تست هایی از قبیل تیت بالا بعید نیست که تبلیغاتی باشه و به خریدار القا کنه که ماشینی که خریدید ارزش بیشتری داره قوی تره و … .بنظرم امروزه تبلیغات موثر بیشتر به صورت غیر مستقیم ارائه میشه.نمونش همین من و شما برای اینکه یک خودرو بخریم نمیریم تابلو خیابونو بخریم یا تیزر کارخونه رو ببینیم میریم چندتا تست و مقایسه ببینیم چندتا نمایندگی و تعمیرگاه بپرسیم و …