تست گوزن! نامی جذاب برای بررسی واکنش خودرو به مانورهای اضطراری… روشهای گوناگونی برای مشاهده دینامیک واقعی یک خودرو توسط خودروسازان و شرکتهای مستقل وجود دارد اما تست گوزن که به خاطر ریشههای اسکاندیناویایی خود مشهور شده جزو مهمترین تستها در این زمینه است. این تست بهمنزله شبیهسازی روبرو شدن خودرو با یک مانع و البته بهصورت ناگهانی است. راننده پس از رد کردن مانع باید سریعاً به لاین خود و وضعیت طبیعی بازگردد که چنین اعمالی در تست گوزن بررسی میشود؛ اما به نظر میرسد نسخه اروپایی فولکسواگن پاسات استیشن اصلاً نتوانسته در این تست بدرخشد.
در ویدئوی جدید منتشر شده پاسات استیشن ۲۰۱۹ تست شده است. این خودرو در آمریکای شمالی عرضه نمیشود. مدل حاضر در تست از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسبی استفاده میکند. راننده با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت وارد مسیر شده و البته از نوع واکنش خودرو خبری ندارد. عقب خودرو در دومین حرکت بطور خطرناک و شدیدی حرکت کرده و این حرکت به حدی غیرمنتظره بوده که راننده در برگرداندن خودرو به حالت طبیعی به مشکل خورده و با مخروط برخورد میکند.
با کاهش سرعت به ۷۳ کیلومتر در ساعت پاسات و راننده میتوانند طور موفقیتآمیزی تغییر جهت ناگهانی را بدون برخورد با مخروطها پشت سر بگذارند. البته این کار هم خیلی راحت انجام نشده زیرا بخش پشتی پاسات هنوز هم بازی کرده و راننده به وضوح آمادهی واکنش نشان دادن شده است. البته صادقانه باید گفت اکثر خودروها در تست گوزن به تقلا میافتند اما تمایل زیاد پاسات به بیش فرمانی پررنگتر از آن چیزی است که تاکنون دیدهایم؛ و تا جایی که میدانیم، این استیشن با کنترل پایداری روشن وارد تست شده است.
Mopar or No Car
۲۷ آذر ۱۳۹۸دوستان ببخشید که کامنتم ربطی به موضوع این مطلب نداره.
قصد خرید ماشین کارکرده با بودجه حدود سیصد تومن داشتم. بعد از بررسی زیاد و دیدن ماشینهای مختلف اعم از ماکسیما و سراتو و ….نهایتا رنو فلوئنس دنده دستی 2017 خریدم.
بعد از خرید و سوار شدن این ماشین واقعا حیرت زده شدم. سواری این ماشین اگه بگم بهتر از تویوتا کمری نیست قطعا پایینتر نیست. تو جاده مثل ماشین آمریکایی بود. ضمنا این ماشین روی پلتفرم مشترک رنو نیسان ساخته شده و موتورش 4 سیلندر 2000 سی سی و با نیسان قشقایی یکسانه. گیربکسش هم 6 سرعته دستی هست و شتاب خیلی خوبی داره. تو جاده ماکسیما رو باهاش گرفتم. کلا دیدگاهم نسبت به رنو عوض شد. حتما اگه خواستید تو رنج قیمت 200 تا 300 تومن ماشین بخرید حتما این ماشین رو تست کنید.
Hamid.ss
۲۷ آذر ۱۳۹۸ما خیلی بد بختیم
با سیصد تومن میشه یه موستانگ معمولی تمیز خرید ولی اینجا چری و کوفت و زهر مار که اونم دردسر داره
MAHDI
۲۷ آذر ۱۳۹۸مبارک باشه!!!!
اشتباه حس نکردید رنو فلوئنس سواری خیلی نرم و آرامش بخش و دلپذیری داره.گیربگس دستی اش بافاصله کم دنده ها و تعویض نرم دنده ها حس خوبی داره. بعدشم سیستم تعلیق همیشه جزو نقاط قوت خودروهای فرانسوی بوده مخصوصا در خودروهای سیتروئن و رنو!!!
کابینش با اینکه داشبورد تقریبا ساده ای داره اما باکیفیت و مونتاژ قوی داره طوریکه روی آسفالت های کم کیفیت که خودروهای سراتو یا سوناتاYF داشبوردشون قرچ قروچ صدا میدن اما فلوئنس کاملا ساکت هستش!!!
طراحی بیرونیش هم زیبا و کاملا پخته است مخصوصا وقتی یکم سایز لاستیک ها پهن تر باشه.
آرش وان
۲۷ آذر ۱۳۹۸فلوئنس اتومات E4 هم حرف نداره
ماشین بی ادعا ولی کار درست
Ahmadreza 2002
۲۸ آذر ۱۳۹۸اگه اشتباه نکنم شما با یه ماشین چهار سیلندر ۲ لیتری یه ۶ سیلندر ۳ لیتری رو گرفتی به عبارتی ۱۴۰ اندی اسب شما ۲۳۰ و اندی اسب نیسان رو گرفته
عجیب نیست؟ فلوئنس شما ۰ تا ۱۰۰ رو حوالی ۱۳ می ره و ماکسیما دنده ای اگه سرحال باشه بین ۷ تا ۸ و اتوماتش هم یه ذره کند تره
تو صداقت شما که شکی نیست اما احتمالا با این قیمت بنزین راننده اون ماکسیما صلاح ندیده گاز بده
به هر حال مبارکتان باشه و انشالله به خوشی سوار شید فلوئنس رو سوار نشدم اما اگه مثل مکان نام باشه خیلی برای خیابون های مناسب هست
Ahmadreza 2002
۲۸ آذر ۱۳۹۸نام: نرم
مکان: مگان
خیابون های ما
Mopar or No Car
۳ دی ۱۳۹۸احتمالش زیاده که راننده گاز نداده یا ماکسیما مشکلی داشته اما شتاب فلوئنس دنده ای طبق منابع معتبر زیر 10 ثانیه است و ماکسیما بسته به نوع گیربکس حدود 9 ثانیه. ضمنا من تو شتاب اولیه نگرفتم و تو سرعت حدود 160 تا گرفتمش. که با توجه به موتور و گیربکس شش سرعته فلوئنس که ساخت نیسان هست و تکنولوژیش حدود 10 سال از ماکسیما جدیدتره بعید نیست. بهرحال کیفیت این ماشین نسبت به قیمتش خیلی بیشتر از انتظار من بود. به شما هم پیشنهاد میکنم یک بار امتحان کنید.
(Saeed(peugeot
۲۷ آذر ۱۳۹۸چیکار کرد پاسات در آستانه سال ۲۰۲۰ با جدید ترین نسل پاسات
Me
۲۷ آذر ۱۳۹۸خیلی خبر بدی بود.کل ناوگان پلیس المان پاسات استیشن دارن .فک نمیکردم چنین خبر نا امید کننده ای ازش بشنوم.فرق فولکس واگن و ولوو اینجا نمایان شد.
احمدرضا
۲۷ آذر ۱۳۹۸بدی استیشن ها همینه
یه هیکیل گنده دارن که غیر قابل کنترله نسبت به بقیه کلاسها
Car lover
۲۷ آذر ۱۳۹۸پسرای خوب سوار پاسات اروپایی میشن
اما پسرای بد سوار پاسات امریکایی میشن…:))))
۲۲۰۰۰ دلاره پاسات امریکایی با طراحی پتو پهن تر از اروپایی