تنها چند روز با رونمایی رسمی جایگزین فولکسواگن CC در نمایشگاه خودروی ژنو فاصله داریم. به منظور آسانتر شدن صبر ما، مدیران فولکسواگن چندین تصویر جدید از این خودروی پرچمدار که نام “آرتئون” را به خود گرفته منتشر کردهاند.
این مدل تولیدی به کانسپت GTE اسپورت کوپهی رونمایی شده در دو سال قبل وفاداری زیادی را نشان میدهد. حتی رنگ دو خودرو نیز یکسان است. تنها این نیست بلکه ارتباط بین چراغهای جلو و بخش بالایی جلوپنجره نیز یکسان است. از اینکه آرتئون اینقدر به نسخهی کانسپت یاد شده شبیه است شگفتزده شدهایم.
همین داستان در بخش عقب نیز برقرار است به گونهای که چراغهای LED آن تقریباً همان شکل نمونهی کانسپت را دارد اما گرافیک آن تغییر یافته است. از دیگر شاخصههای قابلتوجه خودرو میتوان به اسپویلر لبهای صندوقی اشاره کرد که در نمونهی کانسپت وجود ندارد. خط سقف آرتئون به اندازهی نسخهی کانسپت GTE اسپورت کوپه شیبدار نیست اما به نظر میرسد چراغ سوم ترمز کاملاً پهن بوده تا نمای خودرو از بخش عقب کاملاً پایدار و پهن به نظر برسد.
آرتئون جدید بسیار لوکستر از پاسات معمولی بوده و انتظار میرود که از فاصلهی بیشتر بین محورها به منظور افزایش فضای پای سرنشینان عقب برخوردار باشد. مواد بکار رفته در این خودرو مرغوبتر بوده و از جدیدترین سیستمهای کمکراننده بهره میبرد. فولکسواگن گفته برخی از تجهیزات ایمنی این خودرو عموماً برای مدلهای لوکس بکار میروند.
واضح است که پیشرانههای این خودرو از پاسات قرض گرفته خواهند شد و خریداران احتمالا خواهند توانست طراحی دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک را انتخاب کنند. گیربکس جدید ۷ سرعته دو کلاچه ی خود را در آرتئون ارائه خواهد کرد.
انتظار میرود پس از رونمایی و معرفی آرتئون، فروشش از تابستان سال آینده در اروپا آغاز گردد. سال آینده این خودرو به همراه نسخهی فیس لیفت گلف به آمریکا نیز راه خواهد یافت.
pooriya
۱۰ اسفند ۱۳۹۵فیس جلو خیلی شبیه تلیسمان شده
اجاره خودرو پارت سیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۵خودروی زیبای است
ولی نمیدونم چرافولکس واگن به ایران راه پیدا نمیکنه
چون یکی از بهترین خودرسازهای دنیاست
یاسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵فولکس با گروه صنعتی ماموت قرارداد بسته تا سال دیگه کارخونه تولید محصولاتش در ایران راه اندازی بشه و از سال 97 به گفته هایی سه تا از مدلاش تولید بشن تو ایران
رامتین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵کدوم محصولات؟؟ در خواب خودروهایی مثه گلفgt و یا همین آرتئون بیان. قراره فولکس پولو 77 اسبی با قیمت حدود 80 تومن بیاد!! واقعا خودت حاضری 80تومن بدی برای یه خودروی هرچند با کیفیت 77 اسبی؟؟ خب با 80تومن میشه پژو2008 گرفت که کیفیتش درسته به فولکس نمیرسه اما از متوسط بهتره و 165 اسبه و ابعادش هم بزرگتر از پولوست. واقعا موندم از این همه حماقت و سودجویی…
یاسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بر فرضی که حرف شما درست بشه و فقط پولو رو بیارن با اون قدرت بالاخره یه گروهی میخرنش تجربه نشون داده جامعه ما تشنه چیزهای جدیده حالا من و شما نمیخریم شما چون شما میگی قدرتش کمه من میگم چون کلا با ماشین هاچبک حال نمیکنم ولی بالاخره یکی میخره ولی برنامشون خیلی حول سگمنت های کوچیک نمیچرخه با توجه به گفته خودشون اونطور که میگن پنج تا مدل مد نظره که سه تاش انتخاب بشه که پولو ،گلف،جتا،پاسات ، تیگوان و که خودم فکر میکنم گلف، پاسات و تیگوان رو میارن چون سلیقه عمومی جامعه الان رفته سمت این سگمنت ها
حالا نگران قیمتیم نگاه کن جتا 1800 سی سی با سطح اپشنی با قابل قبول قیمت میخوره حدود 25000 هزار دلار با احتساب تعرفه CKD مالیات و پول چایی بچه ها و …… قیمت میخوره زیر 150 میلیون حالا من تورو نمیدونم من جتا رو چشم بسته به تمام رقبای اسیاییش حتی ژاپنیش با این قیمت ترجیح میدم
رامتین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵آقا یاسین منم جتا را به سراتو، النترا و حتی کرولا ترجیح میدم. اما بشرط اینکه مدل روز یعنی 2017 اشو بیارن و ثانیا مدل GLI که 210 اسبه. نسخه های 150 و 170 اسبی هم داره آخه. بنابراین اگه قرار باشه جتا نسخه 150 اسبی (یعنی ضعیفترین نمونه) بیاد یا گلف مدل 130 اسبی (چون مدل 220 اسبی هم گلف داره که معروف به GT هست و البته مدل R پیشکش) یا پاسات هم به همین ترتیب، بنده با توجه به سلایقم با اینکه بشدت به کیفیت فولکس اعتقاد دارم نمیخرم. والا برای یکی دو سال آتی برنامه ریزی کردم تا 200تومن هزینه کنم و با توجه به این موضوع گفتم این مدلهای ضعیف فولکس مدنظرم نیست. منم کلا با هاچبک و حتی کراس حال نمیکنم. شاید کمری 2018 توربو 240 اسبی گزینه بهتری برای من باشه، در حالیکه اگه پاسات مدل توربوشو بیاره، به کمری ترجیح میدم. نظر شما چیه دوست عزیز؟
یاسین
۱۰ اسفند ۱۳۹۵منم دوست دارم همیشه نسخه های پرفورمنس و پرقدرت بیان golf gti یا حتی کاشکی پژو 208 نسخه gti با موتور دو لیتری توربو ولی خب نمیاد دیگه معمولا البته از عجایبه که 2008 رو با این پرفورمنس اوردن چون این موتور فقط برای نسخه GTI در نظر گرفته شده بوده
به نظرم انتخاب خیلی خوبیه اگه به این سگمنت علاقه داری ولی اگهههههه بیاد دیدی که چه بلایی سر کمری هیبرید اومد باید نسخه غیر امریکاییشو بیارن
به نظرم اگه به این سگمنت علاقه داری منتظر نیسان التیما یا ماکسیما باش هم باش چون اونا هم میان بزودی امیدوارم نسخه های قدرت بالاشون بیان ولی سیاست هایی هست که نسخه های ضعیف رو میارن
Kamran
۱۰ اسفند ۱۳۹۵کابینش خیلی به کابیین پانامرا شبیه
علي
۱۰ اسفند ۱۳۹۵باور کنید آمریکا ی چیزایی از محصولات آینده فولکس میدونست که بهش گیر ۳ پیچ داد.
با تچکر
رامکال
۱۰ اسفند ۱۳۹۵بسیار بسیار باوقار و زیبا طراحی شده.
البته اگر دقیقا همینی که تو عکس هابود از آب دربیاد.
ASA
۱۰ اسفند ۱۳۹۵امتداد خط ها به خوبی توی بدنه و کابین ادامه پیدا کرده
طراحی هماهنگی داره واقعا
موقعیت آرم جلو عالیه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ اسفند ۱۳۹۵زیباست ، بهتره بگم بی نظیره.
کاش یک روز از نزدیک ببینمش.
sevlan
۱۰ اسفند ۱۳۹۵عاشق فولکس و تمام زیرمجموعه هاشم،این ماشینم اگه به اینصورت تولید بشه واقعا زیبا و غرورآفرینه!!!جای تحسین داره طراحیش/.
سیاوش
۱۱ اسفند ۱۳۹۵عاشق طراحی های بدون اغراق و در عین حال طراحی داخلی پیشرفته و کارآمد ژرمن ها هستم
تا 20 سال دیگه اینو بخری دلتو نمیزنه هر روز از دیدنش لذت میبری