فولکسواگن چند روز دیگر نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ مدل آرتئون خود را معرفی خواهد کرد. همراه با معرفی آرتئون جدید، نسخهٔ شوتینگ بریک هم به خانوادهٔ این خودرو اضافه میشود. حال اما پیش از رونمایی رسمی، تصاویری از آرتئون شوتینگ بریک در چین منتشر شده است. به لطف این تصاویر میتوانیم ببینیم که این نسخهٔ شوتینگ بریک چقدر با نسخهٔ فستبک معمولی تفاوت دارد. از طراحی جدید بخش عقبی خودرو که بگذریم، در این تصاویر همچنین اسپویلر جلوی برجستهتری با نوار کرومی هم دیده میشود.
در آرتئون شوتینگ بریک روکشهای پلاستیکی در اطراف دهانهٔ گلگیرها، رکابها و سپر عقب به همراه ارتفاع بیشتر از سطح زمین دیده میشود که این میتواند به معنای ارائهٔ نسخهٔ آلترک آن باشد اما دراینباره مطمئن نیستیم و شاید این نسخه فقط در چین عرضه شود. درهرحال بهزودی متوجه میشویم که فولکسواگن چه نقشهای در سر دارد. در همین حال، کنجکاو بودیم که آیا در نسخهٔ شوتینگ بریک آرتئون چراغهای عقب هم تغییری خواهد کرد که حالا در این تصاویر میبینیم چراغها مشابه نسخهٔ فستبک هستند. البته سر اگزوزها فرم جدیدی دارند و حالا با نواری کرومی احاطه شدهاند که کل عرض سپر را طی کرده است.
طبق گزارش رسانههای چینی، عرض و ارتفاع آرتئون شوتینگ بریک هماندازهٔ نسخهٔ فستبک است اما طول آن از ۴,۸۶۵ میلیمتر به ۴,۸۶۹ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین هم میتوان به چراغهای LED، سقف پانورامیک، شیشههای دودی و رینگهای ۱۸ یا ۱۹ اینچی اشاره کرد. آرتئون در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه میشود که در دو سطح قدرت ۱۸۶ و ۲۲۰ اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی هردو نسخه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۳۹۹چه چیزه خفنو و جالبه
ولی یک سوال اروپاییها که عشق شوتینگ هستن بهتر نیست بجاش suv بخرن و دست از این تعصبات صلیغه ایی بردارن؟!!
amir
۱ تیر ۱۳۹۹احتمالا به عمد سلیقه رو اشتباه نوشتی دیگه!!!
فرامرز
۱ تیر ۱۳۹۹تعادل این خودروها در مقایسه با شاسی بلند ها مخصوصا برای افرادی که هر روز تو اتوبان های بدون محدودیت آلمان سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت رو تجربه میکنن مهمترین مزیته. فرض کنید شما تو کرج ساکنید و تو تهران کار میکنید و ۲۰ کیلومتر از اتوبان هیچ محدودیتی نداره. حاضرید برای سالی یه بار آفرود (اونم تو آلمانی که خیلی جاهاش کوه نداره) شاسی بلند بخرید که هم گرونتره هم مصرفش بیشتره و هم مالیات سالانه آلایندگیش.
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۳۹۹چرا که نه
من ۱۰۰٪ suv انتخاب میکنم
در ضمن شما کامپکت suv با شاسی بلندای حرفه ایی قاطی کردی
suv ها خیلی هم ماشینهای با ایمنی بالا و مطمئنی هستن و از نظر اقتصادی که گفتی اونقدرا هم از نظر هزینه مبلغ خاصو چشمگیری نمیشه
ضمنا suv بازار خیلی خوبی داره و از افت قیمت کمی برخورداره
(suan chwan)امینMAF
۱ تیر ۱۳۹۹بنظر من این استایلو باید روی یه ماشین جدید ارائه میکرد
روی ارتئون خیلی ننشسته استیشن.
حتی چراغ عقباشم بدون هیچ تغییری استفاده کردن که از جذابیتش کم میکنه چون چراغ عقب یه فست بک یا اینارو خیلی خوب نمیشه روی استیشن پیاده کرد.
بیشتر انگار یه تیونر گرفته قد ماشینو بلندتر کرده تااینکه نسخه استیت باشه
Mohsen. G
۲ تیر ۱۳۹۹با نظر شما کاملا موافقم… زیباترین نسخه آرتئون همون سدانه… استیشن واقعا بهش نمیاد… دلایلش هم هموناست که ذکر کردید… من آرتئون رو خیلی دوست دارم… بیشتر از همتایان ژاپنی و کره ای و حتی آلمانیهای دیگه… وقار خاصی تو طراحی این خودرو احساس میکنم
♤ANGUS_812♤
۱ تیر ۱۳۹۹دوستان یه سوال
شوتینگ بریک همون استیشن کوپه (سقف خمیده) هست
یا یه کلاس جداس
استیشن کوپه لایک
کلاس جدا دیس لایک
مهرداد كمال
۱ تیر ۱۳۹۹میمردین نمای جلوی گلف رو این جور طراحی میکردین
net
۲ تیر ۱۳۹۹چرا اروپاییها به جای ماشینهای استیشین نمیرن سمت کراس اور و وانت میان سایز
فرید
۲ تیر ۱۳۹۹چون خیلی اهل اثاث کشی نیستن!