تاکنون خبرهای ضدونقیضی درباره نام کراس اوور تمام الکتریکی و سه ردیفه فولکسواگن منتشر شده است. چندین ماه بود که گفته میشود نام ID.6 برای نسخه تولیدی کانسپت ID. Roomzz معرفی شده در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ انتخاب شده است. در ماه دسامبر نیز گفته شد یک سدان الکتریکی جدید با این نام تولید خواهد شد.
درحالیکه نام این خودرو بهطور رسمی اعلام نشده اما امروز تصاویر کراس اوور الکتریکی فولکسواگن با نام احتمالی ID.6 X بهصورت آنلاین منتشر شد. شکی وجود ندارد که این خودرو بزرگتر از فولکسواگن ID.4 میباشد خودرویی که بهصورت دو ردیفه بوده و در آمریکا و برخی کشورهای دیگر عرضه خواهد شد.
ID.6 X میتواند ردیف سوم صندلیها را در خود جای دهد. البته هر دو کراس اوور فولکسواگن از پلتفرم مشترک MEB استفاده میکنند. تسلا مدل X نیز بهصورت سفارشی دارای ردیف سوم صندلیهاست بنابراین فروش ID.6 X در آمریکا نیز منطقی به نظر میرسد، اینطور نیست؟ خیر!
اواخر سال پیش رالف برنداستاتر مدیرعامل برند فولکسواگن تائید کرد ID.6 X حداقل در ابتدا فقط مختص بازار چین خواهد بود. این خودروساز البته در ادامه عرضه این خودرو در آمریکای شمالی را بهصورت قطعی رد نکرد. کراس اوورهای سه ردیفه در کل محبوبیت بالایی دارند و انتظار میرود ID.6 X به باتری ۸۲ کیلووات ساعتی مجهز بوده و شعاع حرکتی حدود ۴۸۰ کیلومتری داشته باشد.
به نظر میرسد با خودروی خوبی روبرو هستیم اما قیمت ID.6 X میتواند مسئلهساز باشد. فولکسواگن ID.4 قیمت پایه حدود ۴۱ هزار دلاری پیش از مشوقها داشته و انتظار میرود نسخه پایه آن اواخر امسال با بهای ۳۵ هزار دلاری عرضه شود. البته مدل قویتر GTX آن نیز در راه بوده هرچند انتظار نمیرود قیمت زیر ۵۰ هزار دلار داشته باشد. در این حالت ID.6 X چه قیمتی خواهد داشت؟ تسلا مشکلی با فروش مدل X هشتاد هزار دلاری نداشته اما وضعیت فولکسواگن فرق میکند. خریداران با این پول میتوانند به راحتی شاسیبلند آئودی E-Tron را انتخاب کنند.
انتظار میرود فولکسواگن ID.6 X در ماههای آتی بهصورت رسمی معرفی شود.
پدر خودرو سازی جهان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹زیاد دلنشین نیست
Reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۹نسبت به ID.3 و ID.4 زشت تر شده، بخصوص قسمت جلوش
Reza.M
۱۸ بهمن ۱۳۹۹مقایسه بین این و e-tron مثل مقایسه benz gle63 و s class میمونه جفتشون تقریبا تو یه رنجه قیمتی هستن ولی کلاس ساخت و اهداف ساخت متفاوتی دارن…اون عملا یه شاسی بلند پرکتیکال و 3 ردیفه هست و این یکی تو کلاس لاکچری قرار داره…مدل ایکس عالیه ولی یکی از دلایل فروش بالایی که داشته جدای از تکنولوژی های معرکه اش این بوده که رقیب براش نبوده…الان دارن یواش یواش سر در میارن…باید نشست و دید جطور قراره بره جلو ولی امیدوارم کمپانی ها اصالت خودشون و اصولی ک در طراحی خودرو هاشون بهش پایبند بودن(مثل طراحی شاسی زیبای cab-backward) رو هنوز با خودشون داشته باشن
Hadi
۱۸ بهمن ۱۳۹۹این برای بازار چینه…
تو بقیه بازار ها احتمال زیاد ظاهرش فرق داره…
معمولاً تو بازار چین ظاهر ماشین و فاصله محوری با بقیه جاها فرق میکنه و کشیده تره…
مشخصات خوبی داره ولی اگه بردش 100 کیلومتر بیشتر بود عالی میشد…
MOHAMMAD
۱۸ بهمن ۱۳۹۹خوبه ولی طراحیش یه دسته
MOHAMMAD
۱۸ بهمن ۱۳۹۹طراحیش نسبت به نسل های دیگه مثل
ID3 ID4 زشت تره
میتونست قشنگ تر باشه
Benz
۱۸ بهمن ۱۳۹۹بدک نیست
مرسدس فن
۱۸ بهمن ۱۳۹۹طراحیش خیلی به دلم ننشست
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۸ بهمن ۱۳۹۹طراحیش باید بهتر می بود!
زشت تر از مدل های قبلیه!!!
Mahdi
۱۸ بهمن ۱۳۹۹طراحی خودروهای الکتریکی فولکس واقعا بی نظیره خیلی خوب توانسته برای خودروهای الکتریکیش هویت بسازه
?Ali Hossein?
۱۸ بهمن ۱۳۹۹یه کوچولو چیزه!!!!!!!
به دلم نمی شینه!
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۹شبیه چینی ها شده
آریا منش
۱۸ بهمن ۱۳۹۹نه به هیوندا که هر نسل خودروهاش شبیه قبلی نیست نه به این که کاملا شبیه قبلیه . یه مقدار از تویوتا و نیسان یادبگیرید در عین تکامل دارای ساختار طراحی نسل پیشین هم هستند
پدر خودرو سازی جهان
۱۸ بهمن ۱۳۹۹خب قرار نیست که همه برند ها شبیه هم باشند!
هیچ دلیلی وجود نداره خودرو ساز ها از یه طرز فکر پیروی کنند
مهرداد كمال
۱۸ بهمن ۱۳۹۹زشته بنظرم