توسعهی نسل جدید فولکسواگن گلف به مراحل پایانی خود نزدیک شده و قبلاً نمونههای پیشتولیدی آن را به کرات دیدهایم. هماکنون و برای اولین بار تصاویری از نسخهی داغتر این خودرو یعنی گلف GTI منتشر شده است. در نگاه اول این خودرو کاملاً مشابه مدل استاندارد بوده اما با کمی دقت میتوان تفاوتهای آن دو را تشخیص داد.
این مدل تست از چرخ های بزرگتر و پهنتر، رکابهای جانبی متفاوت، خروجیهای اگزوز و ورودیهای هوای بزرگتر در مقایسه با نسخههای استانداردی که تاکنون دیدهایم سود برده است. تکمیل کنندهی این موارد هم اسپویلری است که کاملاً بزرگتر از نسخه استاندارد میباشد. البته طراحی گلف GTI جدید تفاوت زیادی با نسل فعلی این هاچبک پرطرفدار ندارد.
به نظر میرسد فولکسواگن فرمول موفقیت پرفروشترین خودروی سال ۲۰۱۸ اروپا را تغییر نداده است. این خودرو سال پیش فروش ۴۴۵۷۵۴ دستگاهی داشته که با توجه به معرفی نسل فعلی در سال ۲۰۱۲ عملکردی بسیار خوب محسوب میشود. این فروش بالا احتمالاً یکی از دلایل فولکس برای عدم تغییر چشمگیر طراحی گلف جدید میباشد. برخی تغییرات ظاهری و داخلی به همراه استفاده از تکنولوژیها و قوای محرکهی جدید به آسانی میتواند گلف جدید را هم از نظر فروش به یک برندهی قاطع تبدیل کند.
جزئیات زیادی از نسل جدید گلف در دسترس نیست اما اطلاعات ما دربارهی GTI هم به همین تصاویر محدود میشود. البته خریداران و طرفداران این خودرو میتوانند انتظار استفاده از پیشرانهی ۴ سیلندر توربو را داشته باشند. نسل فعلی گلف GTI قدرت ۲۲۸ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری داشته اما به احتمال زیاد نسل جدید قدرت ۳۰۰ اسبی خواهد داشت.
قرار بود نسل جدید گلف در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شود اما این اتفاق به تعویق افتاد و همین امر شانس رونمایی همزمان مدل استاندارد و GTI را افزایش میدهد.
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۸درسته که گلف موفقترین و بنامترین خودرو هاچبک بازاره
اما
آخه وقتی حداکثر تغییرات نسل جدید گلف ۱۰ درصده، این پوشش سنگین استتاری واسه چیه؟؟؟
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۸یه چیزی جالبه اونم وجود یه i30 n پشت این ماشینه
علی
۱۹ تیر ۱۳۹۸من از این دنیا چی می خوام؟
(Saeed(peugeot
۱۹ تیر ۱۳۹۸این نسل که چنتا عکس ازش منتشر شد(زرد رنگ هم بود)
دوباره این استتار بازیا برا چیه
Ahmad
۱۹ تیر ۱۳۹۸هیچکدام از نسلهای بعدی گلف به اندازه نسل اولش اسطوره ای نیست .
ShoMpeT
۱۹ تیر ۱۳۹۸فکر نمیکنم ۳۰۰ اسب بخار بشه قدرتش. چون اونجوری مجبور میشن گلف R رو به ۴۰۰ اسب بخار برسونند که اونوقت وارد محدودی Audi میشه. یکی از مشکلات فولکس همین Audi هستش دیگه. نمیاد قدرت GTI و R رو زیاد بالا ببره چون تاثیر مستقیم میزاره روی فروش RS3
ولی شما بقیه هاچبک ها رو نگاه کنید, از لحاظ قدرت بسیار بهتر عمل میکنند, در صورتی که برای فولکس کاری نداره تا این ۲ نسخه رو بیشتر تقویت کنه ??