قرار بود هجوم خودروهای الکتریکی فولکسواگن، رسوایی دیزلگیت را از ذهنها پاک کند اما یک دروغ آوریل در زمانی نامناسب، این رسوایی را دوباره به یاد جهانیان آورده است. چندی پیش بود که خبری مبنی بر تغییر نام فولکسواگن به ولتسواگن در آمریکا منتشر شد و با توجه به اینکه تاریخ انتشار این خبر ۲۹ مارس بود، بلافاصله گمانهزنیها مبنی بر اینکه این صرفاً یک دروغ آوریل است مطرح شد؛ اما فولکسواگن خیلی زود به این گمانهزنیها پایان داد و با صدور یک بیانیهٔ مطبوعاتی رسمی، این تغییر نام را واقعی دانست.
اما بعداً مشخص شد که تغییر نام فولکسواگن به ولتسواگن چیزی بیشتر از یک دروغ آوریل نیست و این دروغ فوراً خاطرات آخرین باری که فولکسواگن به دنیا دروغ گفت را زنده کرد. مطمئناً این چیزی نبود که فولکسواگن به دنبال آن باشد خصوصاً حالا که سالها از آن ماجرا گذشته و رسوایی دیزلگیت تا حد زیادی فراموش شده است اما دقیقاً همین اتفاق افتاد و پسازاینکه مشخص شد تغییر نام به ولتسواگن دروغ است، بسیاری مستقیماً به رسوایی دیزلی این غول خودروسازی دنیا اشاره کردند.
واکنشها به توئیت فولکسواگن در تائید این دروغ نیز منفی بوده و کاربران با تمسخر گفتهاند «تیم بازاریابی فولکسواگن، کارتان عالی بود!». برخی دیگر نیز پرسیدهاند «چرا همهٔ خودروهای دیزلگیت که در خیابانها پرسه میزنند و بهآرامی همهٔ ما را میکُشند را درست نمیکنید؟». بعضی کاربران هم گفتهاند «این فقط دروغی دیگر از کسانی است که برای ما دیزلگیت را به بار آوردند».
ali (chevy nova)
۱۸ فروردین ۱۴۰۰رسوایی دیزل گیت خیلی بزرگ بود
رگولاتورهای امریکا به موقع متوجهش شدن
ali (chevy nova)
۱۸ فروردین ۱۴۰۰((برخی دیگر نیز پرسیدهاند «چرا همهٔ خودروهای دیزلگیت که در خیابانها پرسه میزنند و بهآرامی همهٔ ما را میکُشند را درست نمیکنید؟». بعضی کاربران هم گفتهاند «این فقط دروغی دیگر از کسانی است که برای ما دیزلگیت را به بار آوردند».))
رضا
۱۸ فروردین ۱۴۰۰تو دیگه حرف از دیزل گیت نزن چون هیچ رسوایى اى مثل سوئیچاى معیوب جنرال موتورز نمیشه که ۱۱ سال مخفى کردنش و ۱۲۰ نفر کشته داد
Elmiraj
۱۸ فروردین ۱۴۰۰تقلب سیستماتیک با اشتباه چند مهندس الکترونیک تفاوت سنگینی داره…..
رضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۰المیراژ وقتى ۱۱ سال از وجود مشکل اطلاع داشته باشى و تو این مدت به جاى رفع کردنش و با وجود تلفات و جراحات بازم پنهانش کنى اسمش اشتباه چن تا مهندس الکترونیک نیست
البته میدونم به خاطر اینکه جنرال موتورز آمریکاییه میخواى این اشتباهو توجیه کنى ولى خب بازم ذکر این موضوع خالى از لطف نیس
Elmiraj
۱۹ فروردین ۱۴۰۰با نگاه به کل جریمه و خسارت ۳۳.۳ میلیارد دلاری که فولکس واگن متحمل شد ، در مقابل کل جریمه و خسارت جنرالموتورز که ۲.۶ میلیارد دلار بود !!! با یه تقسیم ساده به راحتی میشه پی برد که رسوایی دیزل گیت فولکس واگن چند برابر رسوایی سوئیچ های معیوب جنرالموتورز بود…!!!!
رضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۰تعداد خودرو هاى فراخوان شده پارامتر منطقى تریه واسه بزرگى فراخوان تا میزان جریمه . خیلى فاکتوراى متفاوتى تو میزان جریمه تاثیر دارن از طرفى قوانین سختگیرانه روز به روز بیشتر میشن . فولکس واگن حدود ۱۱ میلیون خودرو رو فراخوان کرد تو کل دنیا در حالى که این رقم براى جنرال موتورز ۳۰ میلیون بود و همینطور از سال ۲۰۰۱ ازین مشکل مطلع بود
رضا
۱۹ فروردین ۱۴۰۰اصلاح میکنم حدود ۱۲,۳ میلیون فراخوان براى سوئیچ هاى معیوب صورت گرفت و ۳۰ میلیون فراخوان براى همه مشکل ها انجام شد البته تا سال ۲۰۱۴
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چرا فقط دوست داری تخریب کنی؟ انگار نا یادمون نیست فاجعه تاکاتا رو
Amir Machine
۱۸ فروردین ۱۴۰۰من عهد کرده بودم دیگه کامنت نذارم اما اینجا نتونستم جلوی خودمو بگیرم
دوست عزیز موضوع ایربگهای تاکاتا چه ربطی به آمریکاییها داره که هی تا بحث میشه میگی فاجعه تاکاتا؟
جهت اطلاعت، تاکاتا یه شرکت ژاپنیه که خیلی از خودروسازها مثل فورد، تویوتا، مزدا، هوندا و… از ایربگهاش استفاده میکردن
هوندا بخاطر این ایربگهای معیوب برای 11 میلیون ماشین فراخوان داد، بامو فقط تو خود ژاپن بخاطر این مشکل برای 110 هزار ماشین فراخوان داد، آمریکاییها هم مثل بقیه برای میلیونها ماشین بخاطر تاکاتا فراخوان دادن
من ربط مشکل این ایربگها به خودروسازهای آمریکایی رو واقعاً نمیفهمم که هی شما تکرار میکنی
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰داداش کامنت بزار حتما عهدتو بشکن. اطلاعاتت بالاست همه می خونیم لذت می بریم
Amir Machine
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چشم رامین جان، سعی میکنم در مواردی که مفید باشه کامنت بذارم، لطف داری شما
فقط کاش این چند نفری که فضای سایتو به گند کشیدن دست برمیداشتن
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰بله ولی آمریکایی ها هم ازش استفاده میکردن
Amir Machine
۱۸ فروردین ۱۴۰۰خب آمریکاییها استفاده میکردن که میکردن چه ربطی داره من نمیفهمم؟
فقط آمریکاییها که نبودن، مزدا و نیسان و تویوتا و بامو و… هم از این ایربگها استفاده میکردن
مشکل از خود تاکاتا بوده چه ربطی به خودروسازها داره؟
محمد رستمی نژاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰مهندسی ناب آلمانی چه شد؟؟؟؟
GT
۱۸ فروردین ۱۴۰۰یادم نمیاد کسی مهندسی ناب آلمان را برای فولکس گفته باشه،مهندسی ناب آلمان برای پورشه، بنز، بی ام و و آئودی هست نه کسی دیگهای!!!
لطفا دوباره این بحث را دوباره شروع نکنید
محمد رستمی نژاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰البته با این حرفت هم موافق هستم
آخه از بس بچهها گفتن مهندسی ناب آلمانی دیگهفکر می کنم همه مهندسی ناب آلمانی دارن
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰البته آئودی یه زیر مجموعه از فولکس هست و مهندسیشم بی ارتباط با اون نیست
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰پورشه و آئودی زیر مجموعه فولکس واگن هستن عمو جان
GT
۱۸ فروردین ۱۴۰۰پورشه کملا مهندسی جدایی داره و هیچ ربطی به مهندسی فولکس نداره
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰مهندسی ناب وقتی پول و حمایت نباشه هیچ ارزشی نداره فولکس واگن نباشه فقط دو تا کمپانی مثه فورد یا تویوتا می تونن دخل و خرج پورشه و زیر برندای لوکسشو بدن. اتفاقا مهندسی ناب آلمان خوده خوده خوده فولکس واگنه.
منطقی تر باشیم بد نیست
بهزاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰رامین جان بیش از 50 درصد از سود گروه vw توسط audi و پورشه بدست میاد و فکر کنم بزرگترین سهام دار این گروه هم پورشه باشه.
شرکت پورشه همواره سودآورترین شرکت تولید انبوه صنعت خودروسازی بوده و از این نظر نمیشه گفت از بالا دخل و خرجش تامین میشه و برعکس این موضوع در جریان بوده.
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰بهزاد جان من هرکاری کردم نتونستم ریپلای بزنم بهت امیدوارم دوباره یه سر بزنی اینجا
حرفتو تا 50 درصد سودرسانی آئودی – پورشه قبول دارم اما یه موضوعی هست، پورشه و آئودی و لامبو و …. مطمئنن اگر می تونستن حتما مستقل می بودن. ماهیت برندای کوچیک تو وابستگی خلاصه میشه چون هزینه های توسعه خودرو و اجزاش بسیار زیاده و هر لحظه ممکنه یه اتفاقی مثه بحران مالی یا افت عملکردشون بوجود بیاد و باعث شه حیاتشون بخطر بیوفته پس همیشه از بالا باید تامین باشن. پورشه مگه چند تا ماشین میفروشه یا حتی آئودی که حالا بحثشونه. اینا هر سال باید تا دندون مسلح باشن که جلو رقبا کم نیارن که همینم میلیون ها دلار هزینه و ساعت ها کار می بره. حالا که دارن اینطوری ساپورت میشن وظیفشونه که سودرسان باشن مطمئن همین پورشه که دیگه ته پروفورمنسه یه جا بیوفته به رید زدن در آنی فولکس واگن می فروشش.
بهزاد
۱۹ فروردین ۱۴۰۰شرکت vw مگه پول چاپ میکنه که یه روزی به داد audi و پورشه برسه!
نگاه ما اقتصادیه و تو این وضعیت و تا اینجای کار شرکت پورشه تقریبا رقیبی نداره و بنده نمیبینم و audi هم دو رقیب اصلی به نام های بنز و بی ام و و یک رقیب کمرنگ تر به نام لکسوس داره و مابقی هم سرنوشتشون به یک بحران بنده!
داستان برندهای لوکس صنعت خودرو بی شباهت به دنیای گجت ها نیست.
مثل اینکه بگیم ایکس باکس رقیب پلی استیشنه! در حالی که رقابتی وجود نداره و این دو کل فروش و سود کنسول های خانگی را بین خودشون تقسیم کردن.
و همینطور در دنیای گوشی که بالای 15 تا شرکت تولید میکنند اما اپل و سامسونگ پول پارو میکنن یا دنیای ساعت غیر دیجیتالی که 90 درصد سود بازار دست چند شرکت سوئیسی افتاده و مابقی واسه پر کردن ویترین کار میکنند.
هیچ بحرانی در حال حاضر قادر به محو پورشه و audi نیست همانطور که رولکس و امگا پایدار موندن.
در مورد مستقل شدن این دو برند که اشاراتی فرمودید، ایکاش قبل از ثبت نظری راجب روابط و اقتصاد یکم مطالعه داشتید! وقتی سهام این دو در اختیار vw هست و سودآوری بالایی دارن چجوری مستقل بشن؟ مثلا فردا صبح از خواب بلند بشن و اعلام استقلال کنند؟!
این کار مستلزم بازخرید سهام از صاحبشون هست و وقتی صاحب سهام نمیفروشه چجوری مستقل بشن و روابط سهام اینها کاملا خانوادگی بوده و از محالات هست.
Zakaria
۱۸ فروردین ۱۴۰۰هیچ ربطی به مهندسی نداره، این گند رو مدیرای شرکت زدن نه مهندسا
ALIREZA
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ترکیبی بوده????
GT
۱۸ فروردین ۱۴۰۰اوه اوه
فولکس اومد شوخی کنه، یه کاری کرد تازه خرابتر شد
میثم
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چه ضایع
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰بابا دیزل گیت صد سال پیش بود دیگه ، اینا هم منتظرن به یه چیزی گیر بدن ، یکی اون یکیو تهدید میکنه ، یکی بهد صد سال دیزل گیتو میگه و …..
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چطور دیروز مشکل هندلیگ لکه ننگ واسه فورد و ماستنگ می مونه واسه فولکس مال صد سال پیشه ؟؟؟ واسه همین 2015 هستش. میبنی دیروزم گفتم این سوتی ها واسه همه هست.
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰قانع کننده بود ، راست میگی خیلیا از این سوتیا دادن ، ببخشید اگه سر اون پست ناراحتتون کردم آقا رامین
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ناراحت که نشدم تا وقتی بحث فنی باشه من اصن ناراحت نمیشم
Dayan5775
۱۸ فروردین ۱۴۰۰سورشو دراوردن با این دیزل گیت! مال خیلی وقت پیش بود حالا یه عده که اصلا خودشون هم رعایت نمیکنن این چیزارو هی بهش اشاره میکنن
Sinaya
۱۸ فروردین ۱۴۰۰جالبه کسایی مثل ما که داریم اینجا این موضوعو مسخره میکنیم تو کشوری زندگی میکنیم که نه کیفیت بنزینش مشخصه و هر روز یک رنگ و بوی متفاوت داره بنزین و قضیه سرب و دیگر آلاینده ها هم همچنان نامشخصه و استاندارد آلایندگی خودروهاش هم کاملا نامشخص و غیر شفافه و ادعا هم میشه که یورو پنج هست و قراره یورو شش هم بشه??
شایان
۱۸ فروردین ۱۴۰۰جالبه سایتی از ایران داره در مورد فولکس واگن که حداقل این چیزی که من دارم میبینم در هلند و سایر کشورهای اروپایی جز فرانسه از فروش و رضایت مندی رتبه نخست رو داره حرف میزنه کشوری که هنوز پراید و دانا و شنا و رانا و تینا میزنه فکر نکنم وب سایت تخصصی داشته باشه ایران غیر اینجا
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۰فولکس واقعا خیلی خوب از این رسوایی خودش رو بیرون کشید بدون اینکه ضربه بزرگی به کمپانی زده بشه خودم بشخصه فکر میکردم بعد از رسوایی فاتحه فولکس خوندس ولی اینطور نبود.
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰صنعت آلمان و شغل میلیون ها نفر به این کمپانی وابستس. انقدر قدرت و حمایت پشتش هست که نزارن زمین بخوره به هر روش درست و نادرستی که اتفاقا خوب شد قسر در رفت چون خیلی از کمپانیای مطرح زیر مجموعش پاش می سوختن.
MahyarMAR
۱۸ فروردین ۱۴۰۰حتی لامبو و دوکاتی پورشه بوگاتی ائودی و …..
بهنام
۱۸ فروردین ۱۴۰۰حالا اینو واش ، سی ال اس فیس لیفت عجب چیزی شده
اون مدل بشدت زشت و عبرقابل دفاع شده یکی از زیباترین های مرسدس . خیلی خوب شده
mahan
۱۸ فروردین ۱۴۰۰خوشم میاد یکی یه اشتباهی می کنه بعد همه میان دست میزارن رو اون نقطه ضعف و اذیتش می کنند حالا یک بار شد این همه خودروی محبوب و خوبشو ندیدید این همه اداره زیربرند های لوکس و معرکه اش که کار هر کسی نیست رو ندیدید دست گذاشتید رو یه قسمت.اینکه یک شخصی دست بذاره روی نقطه ضعف دیگری در صورتی که خودش هم نطه ضعفایی داشته باشه رو من بی شعوری میگم
حسین دهمرد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰وقتی فولکس نتونه دیزلی خوب بزنه بقیه چجوری میتونن؟ بقیه هم همین مشکلو دارن خود ساختار گازوییل کربن بیشتری نسبت به بنزین داره که بعد از سوختن آزاد میشه. فقط گند بقیه در نیومده
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰مگه فولکس خدای صنعت خودروئه که بقیه نتونن ؟ ب ام و ، بنز ، جنرال موتور ، تویوتا چیکارن ؟
اگر برندای دیگه هم وضعیتی مثل فولکس داشتن تا حالا صد درصد مشکل رو شده بود و همه متوجه میشدن دوست عزیز .
Mehdi
۱۹ فروردین ۱۴۰۰دیزل گیت هر چی بوده گذشته و مسببینش هم مجازات شدن، همیشه یه مشت ابله نادان هستن که بخوان دنبال حاشیه باشن