گروه فولکسواگن در امریکا و شرکت تأمینکننده قطعات خودروسازی، بوش بهتازگی به توافقی دست یافتهاند که در آن هر دوی این کمپانیها به دلیل نقششان در رسوایی دیزلگیت، در مجموع هزینهای بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار خواهند پرداخت. فولکسواگن که بزرگترین خودروساز اروپا محسوب میشود، برای تعمیر یا بازخرید خودروهایش مبلغی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار پرداخت میکند. این در حالی است که بوش نیز به صورت جداگانه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکسواگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشتهاند، میپردازد.
این توافق از مشکلات آلودگی مربوط به حدود ۷۸ هزار دستگاه خودروی سواری و شاسیبلند با موتور دیزل ۳ لیتر V6 که در امریکای شمالی به فروش رسیدهاند، نشأت میگیرد. فولکسواگن قصد دارد که برای تعمیر حدود ۵۸ هزار دستگاه از وسایل نقلیه که در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ تولید شدهاند، فراخوان ارائه کند. این کمپانی همچنین خودروهای خود را بازخرید میکند، به مشتریان خود پیشنهاد مبادله میدهد و یا قراردادهای لیزینگ که شامل حدود ۲۰ هزار دستگاه از محصولات تولیدی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میشوند را به پایان میرساند. مدلهای قدیمیتر تحتتأثیر این برنامه، فولکسواگن توآرگ و آئودی Q7 هستند و این درحالی است که مدلهای جدید توآرگ و Q7 ، و همچنین آئودی A6، A7، A8، A8L و Q5، و پورشه کاین دیزل نیز شامل این فراخوانها میشوند.
این توافق ایالات متحده به دنبال توافق دیگری است که سال گذشته بین فولکسواگن و قانونگذاران امریکایی در مورد موتورهای دیزلی ۲ لیتری فولکسواگن صورت گرفت. توافق قبلی هزینهای تخمینی در حدود ۱۵ میلیارد دلار را متوجه فولکسواگن میکرد و تعداد حدود ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه متأثر از این موضوع میشدند. فولکس پس از کشف نرمافزاری که به موتورهای دیزلیاش کمک میکرد که عملکردشان در تستهای آلودگی را بهتر از حالت عادی نشان دهند، فروش خودروهای دیزلی خود را در امریکا از اواخر سال ۲۰۱۵ متوقف کرده است.
فولکسواگن همچنین بهتازگی تصریح کرده که بودجهای معادل ۲۲۵ میلیون دلار برای بهبود کیفیت محیط زیست در ایالات متحده درنظر گرفته است. هاینریش جی. ووبکن (Hinrich J. Woebcken)، مدیرعامل فولکسواگن امریکا در نشست خبری در این رابطه میگوید:
ما همچنان به بازگرداندن اعتمادِ تمام سهامدارانمان ادامه خواهیم داد و از مشتریان و نمایندگیهایمان به خاطر صبر و شکیباییشان در طول روند این پروسه تشکر میکنیم.
منبع: autoblog
MPH
۱۸ بهمن ۱۳۹۵.
15 میلیارد دلار!!!!!!!!
خب یه دفعه میومدن همه تاسیسات فولکس رو بمباران میکردن دیگه،اینجوری راحتتر بودن……
peyman
۱۸ بهمن ۱۳۹۵بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکسواگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشتهاند، میپردازد???.!!بابا اینا دیگه کی هستند در واقع چه قانون قوی دارن که از محیط زیست و مردم اینقد حمایت میکنه .بر عکس تو کشور ما هم قانون از اقازاده ها و ویرانخودرو سازان حمایت میکنه????
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۵1.5 میلیارد دلار به مالکین خودروها پرداخت میشن
تو ایران هم تو تحریم ها پژو از ایران رفت مردم موندن و ماشینهای اشغال با قطعات چینی جایگزین فرانسوی که قیمتشون هم بیش از 2 برابر شده بود
ماشینها هم مثل سرطان
دائم جلو نمایندگی بودند بعضی هاشونم اتیش میگرفتند
از اون طرف بعد برجام پژو چندین میلیارد تومن پول بخاطر ترک ایران به ایرانخودرو پرداخت کرد که در اصل باید به این بدبخت خریدار ها میدادند ولی…..
محمد حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵فولکس بزرگترین خودروساز اروپا فقط نیست !
یاسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ببین اصلا کاری به بحث خطایی که کردن ندارم خدا وکیلی تعهد رو مبینی اشتباه کردن میپذیرن حق مشتری رو هم پایمال نمیکنن ((بوش نیز به صورت جداگانه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکسواگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشتهاند، میپردازد.))
بخدا الکی و یه شبه یکی نمیشه بزرگترین خودرو ساز دنیا نصفش کیفیت کار ماشیناشه نصفش خیلی چیزای دیگس
اینجا تا 405 های بی پدر مادر تعداد اتیش گرفته هاشون به یه حدی نرسید ایران خودرو میگفت چی کی کجا چی میگین
Madjid
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ان شالله مشکلات به زودی حل بشه.
فکر کنم بخشی از این 15 میلیارد دلار رو تا الان پرداخت کردند. حدودا یک هشتمش رو دادن