فولکس واگن

تیزر ترینیتی پروجکت فولکس‌واگن، انقلابی در دنیای الکتریکی‌ها!

فولکس‌واگن اولین تیزر از ترینیتی پروجکت را منتشر کرد. این خودرو یک سدان الکتریکی پرچم‌دار است که قول داده از نظر شعاع حرکتی، سرعت شارژ و نرم‌افزار استانداردهای جدیدی را وضع کند.

در این تیزر پروفایل فست بک گیرایی را می‌بینیم که شباهت‌هایی را با کانسپت I.D. Vizzion رونمایی شده در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

انتظار می‌رود تولید ترینیتی پروجکت از سال ۲۰۲۶ در ولفسبورگ شروع شود. نسخه تولیدی این خودرو از همان زمان عرضه دارای سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ خواهد بود و با به‌روزرسانی‌های آتی سیستم خودران سطح ۴ در دسترس مالکان قرار خواهد گرفت.

ترینیتی پروجکت فولکس‌واگن در بالاترین سطح خودروهای الکتریکی این شرکت قرار خواهد گرفت و از معماری جدید و قوای محرکه الکتریکی نوین، تکنولوژی باتری مدرن و نرم‌افزار فوق‌العاده‌ای سود خواهد برد. البته که شعاع حرکتی بسیار زیاد جزو اهداف فولکس‌واگن بوده و ژرمن‌ها به دنبال زمان شارژ بسیار سریع هم بوده‌اند. در حقیقت فولکس‌واگن در بیانیه خود به “سرعت شارژ قابل‌مقایسه با سوخت‌گیری خودروهای عادی” اشاره کرده است.

رالف برنداستاتر مدیرعامل برند فولکس‌واگن گفته است:

ترینیتی به نوعی نقطه تبلور استراتژی سرعت گرفته ماست و یک پروژه راه گشا و خودروی آرزوی ما در بحث نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

مدیر ارشد فولکس افزوده است:

ما در حال استفاده از مقیاس اقتصادی خود برای ارائه رانندگی خودکار به افراد زیاد هستیم. در این راه ما به دنبال ایجاد شرایطی برای مبادله مداوم داده‌ها از خودروهای خود در مواقعی همچون ترافیک، روبرو شدن با موانع یا تصادفات هستیم.

تا زمان تولید ترینیتی پروجکت، فولکس‌واگن کارخانه ولفسبورگ را کاملاً متحول خواهد کرد. برنداستاتر می‌گوید:

ما به‌طور کامل درباره تولید خودروهای خود و معرفی روش‌های تولید دگرگون شده فکر خواهیم کرد. دیجیتالی سازی، اتوماسیون و ساختار سبک‌وزن نقش مهمی را در این میان بازی می‌کنند.

ترینیتی پروجکت به دنبال ایجاد تغییر در کسب‌وکار خود بوده و بیشتر می‌خواهد محصولاتی مبتنی بر نرم‌افزار تولید کند. این خودروساز آلمانی در حال برنامه‌ریزی برای درآمد بیشتر از راه‌هایی همچون شارژ و سرویس‌های انرژی، عملکردهای نرم‌افزاری و رانندگی خودکار است.

مرد شماره یک برند فولکس‌واگن در نهایت گفته است:

در آینده پیکربندی انفرادی خودرو، دیگر با سخت‌افزار زمان خرید مشخص نخواهد شد. بجای آن مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود عملکردهایی را بر پایه تقاضای خود و از طریق اکوسیستمی دیجیتالی در خودرو اضافه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    فولکس واگن انگاری خیلی برای اینده نقشه کشیده

    موافقم 36
    مخالفم 2
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    بابا این مثل …. ترسیدن
    فلان شرکت ۵۰ داره ماشین میزنه
    حالا داره تمام زورش رد میزنه بیاد برقی بشه
    این بی اصالت ها رو میگم
    به نظرم لامبورگینی تحت فولکس آینده خوبی نداره با این برنامه هاش فولکس
    اگه دست فولکس بمونه این ترسو به خدا برقیش میکنه
    نمیدونم اینا چه شون شده همه میخوان برقی بشن
    بشن مشکلی نیست واسه این شرکت ها که مثلا سوپر اسپرت یا ماسل،،، کار نمیکنن
    ولی نه به این سرعت خیلی زیاد
    من که دوست ندارم .
    آخه فولکس خیلی خیلی عجله داره خیلی زیاد واقعا

    موافقم 2
    مخالفم 34
    1. OMID

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      باید عجله کنند
      اگر با جهت مارکت پیش نرن ورشکسته میشن
      خیلی از کشورها دارن فروش خودروهای درون‌سوز رو از چهار پنج سال دیگه ممنوع میکنند
      اگر واسه اون موقع آماده نباشن معلوم نیست چه بلایی سرشون میاد
      طراحی خودرو برقی هم چند سال زمان می‌بره درنتیجه نمیشه گفت که بزارن بعد ممنوعیت بنزینی ها ماشین برقی تولید کنن

      موافقم 25
      مخالفم 1
      1. یاشار

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        به نظر نمیرسد اینها و امثال تسلا دردشون محیط زیست باشه که بخوان خودرو برقی تولید کنند. باکس آخر رو بخونید که منظورش در واقع اینه که، شخصی سازی مبتنی بر دیجیتالی شدن راه جدیدی برای پول درآوردن این شرکتها خواهد بود.
        در هر صورت مشکل محیط زیست با برقی شدن خودروها حل نمیشه، فقط کنترل دولتها و شرکتها روی شهروندان متاسفانه زیادتر میشه

  3. OMID

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    زمان شارژ قابل مقایسه با سوختگیری بنزینی ها یعنی در حد ده دقیقه و کمتر باید درصد قابل توجهی شارژ بشه
    اگر عملی بشه فوق‌العاده‌س
    برد بالا و سرعت شارژ و پرفورمنس خوب و خودران سطح چهار و کابین خوب رو اگر کنار هم داشته باشه نماینده خیلی خوبی واسه فولکس واگن توی برقی ها میشه
    باید منتظر موند و دید

    موافقم 20
    1. پویان

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (827 ديدگاه)

      خودروسازی gac چین در سپتامبر باطری جدید بافناوری نانو و گرافن رو معرفی میکنه که خیلی سریع باطری پر میشه.
      2026 خیلی دیره .بارها نوشتم تنها دلیلی که تسلا انقدر معروف شد کیفیتش نیست بلکه کم کاری شدید بقیه خودروسازان در این حیطه است

      موافقم 4
      مخالفم 14
  4. Porsche

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    نمیشه جلوی الکتریکی شدن و همه گیری این تکنولوژی رو گرفت ولی دوست عزیز شما که میگی لامبو باید از زیر برند فولکس در بیاد
    خیلی از شرکتا مثل بوگاتی و ….
    به مدیریت فولکس نیاز دارن تا سرپا بمونن وگرنه سقوط میکنن
    حالا حالا هم لامبورگینی الکتریکی نمیشه لامبورگینی و پورشه و بوگاتی گفتن که از آخرین ها هستن که تمام الکتریکی میشن و از پیشرانه درون سوز دفاع میکنن

    موافقم 11
    1. Unknown

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      سوال اینجاست که چرا این شرکت هایی که گفتی به سراغ سوخت های پاک مثل بیوگاز نمیرن که هیچ وقت نیاز به جاروبرقی کردن لامبورگینی و فراری نداشته باشن ؟!
      یا استفاده از تکنولوژی های جدید موتورهای احتراقی و کاتالیزورها و فیلترهای جدید که آلودگی ماشین های بنزینی را تا نزدیک صفر کاهش میدن ؟؟؟!!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Navid_bivaN

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        اینجور نیست که فقط شرکت ها بتونن تصمیم بگیرن. در مرحله قبل تر و مهم تر از اون، دولت ها تصمیم گرفتن که کدوم سوخت در دسترس باشه براشون راحت تره، برقی سازی به نفعشونه یا نه، جایگاه هیدروژنی رو توسعه بدن؟ بایو دیزل یا اتانول عرضه کنن؟ درسته که خیلی از کمپانی هایی که در این مسیرن خصوصی هستن، اما سیاست گذار اصلی دولت ها هستن. فعلا هم تمایل برای الکتریکی شدن وسایل نقلیه هست.

  5. ارشیا

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اون مدت شارژ احتمالا برای سیستم شارژ سریعش باشه.
    و گرنه با تکنولوژی الان همچین چیزی جور در نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 3
  6. میثم

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یه فکری هم برای تامین برقش بکنن بد نیست
    مدیر تویوتا بیراه نگفته.
    ماشینی با پیمایش 1000 کیلومتر که تو 5 دقیقه شارژ بشه و تعدادشون هم زیاد بشه فشار خیلی زیادی به شبکه برق وارد میکنه
    درنتیجه تقاضا برای برق بیشتر میشه و راههای تجدیدپذیر هم عمرا نمیتونن این حجم که هیچ نصف این حجم تقاضا رو پاسخ بدن درنتیجه نیروگاه های فسیلی بیشتری باید به مدار وارد بشن و این یعنی مصرف سوخت بالاتر و آلایندگی بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا