فولکسواگن قصد دارد ماه آینده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ نسل جدید سدان کامپکت جتا را رونمایی کند اما حالا پیش از رونمایی رسمی، تیزرهایی از این خودرو منتشر کرده که تا حد زیادی طراحی آنرا نشان میدهند. در این تصاویر که در اصل اسکچهای طراحی هستند مشخص است که نسل جدید جتا استایل بیرونی شیکتری دارد که تا حد قابلتوجهی اسپرتتر از نسل قبلی است.
همانطور که در این اسکچها مشخص است، نسل جدید جتا از دماغهٔ کاملاً جدیدی بهرهمند شده که از ویژگیهای اصلی آن میتوان به با جلوپنجرهٔ بزرگتر و چراغهای زاویهدار اشاره کرد. در طراحی این قسمت الهام گیری از نسخهٔ اروپایی پاسات و همینطور کراساوور سابکامپکت T-Roc کاملاً مشهود است. با حرکت به سمت عقب، ابتدا خط شانهٔ برجستهٔ خودرو جلبتوجه میکند درحالیکه شیب شیشهٔ عقب نیز افزایش یافته و خط سقف نیز اسپرتتر به نظر میرسد. ویژگیهای قابلتوجه نمای عقبی این سدان کامپکت آلمانی نیز شامل چراغهای باریک، اسپویلر یکپارچه با درِ صندوق و سر اگزوزهای کرومی دوگانه میشود.
کابین جتای جدید اما طبق جدیدترین زبان طراحی داخلی فولکسواگن شکل گرفته است؛ بنابراین در این ماشین شاهد کابینی نسبتاً ساده و با کنترلرهای آشنا هستیم. اسکچ داخلی جتا چندان واضح نیست اما بااینحال میتوان دید که این خودرو به صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ مجهز شده که بهطور یکپارچه درون داشبورد تعبیه شده است. جتا همچنین از غربیلک فرمان سه پره و تریم متالیک تاریک برخوردار است.
فعلاً اطلاعات فنی زیادی از نسل جدید جتا در دست نیست اما بااینحال میدانیم که این سدان کامپکت روی پلتفرم MQB گروه فولکسواگن ساخته شده است و ۵ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبل دارد. این پلتفرم در محصولات فراوانی از گروه فولکسواگن مانند گلف و آئودی A3 بکار رفته است. همچنین گفته شده که جتای جدید به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز خواهد بود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
برای انتقال نیروی موتور نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همانطور که اشاره شد، نسل جدید فولکسواگن جتا برای اولین بار رسماً در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد که در تاریخ ۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۸ برابر با ۲۳ دیماه کار خود را آغاز میکند. سپس حدود یک سال پس از معرفی نسخهٔ استاندارد جتای جدید، نسخهٔ اسپرت R-Line و نسخهٔ عملکرد بالای GLI آنهم معرفی خواهد شد.
Nima
۲۳ آذر ۱۳۹۶ای کاش حضرات اجازه میدادند تا فولکس اینجا کار کنه ولی تا وقتی پژو سیبیلشنو چرب میکنه فکر نکنم ، خدایا از شر این نامردا نجاتمون بده.
sina
۲۳ آذر ۱۳۹۶کاش مدل پایه اش رو تنفس طبیعی عرضه میکرد و برای تیپ های بالاتر موتور توربو استفاده میکرد.
رامتین
۲۳ آذر ۱۳۹۶آقا سینا کلا از موتور طبیعی داره فولکس روی برمیگردونه. روی کراس اور t-roc هم توربو گذاشته. ضمنا با افزایش تعرفه ها در ایران، مثلا نسخه پایه اگه 2 لیتری 140 اسبی گیربکس دستی باشه گرونتر از این مدل 1400توربو 160 اسبی گیربکس 7دنده دوگانه میشه!!
واقعا کشور افتضاحی داریم.
sina
۲۳ آذر ۱۳۹۶اره قوانین سختگیرانه الایندگی یورو باعث شده اکثر خودروسازهای اروپایی به سمت موتورهای توربو برن ولی خب بنظر من توربو جایی موضوعیت داره که صحبت از یه قدرت بیشتر و کاهش سوخت قابل توجه باشه نه جایی ک قدرت ماشین 140 اسب هست.
همین قدرت رو میشه از یه موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی هم گرفت خب که استهلاک و حساسیت کمتری به سوخت داره.
Mercede kaviani
۲۳ آذر ۱۳۹۶با سلام
قیمت نسل فعلی فوق العاده مناسب است نسل جدید هم امیدوارم همین قیمت نسل فعلی باشد
باتشکر مرسده کاویانی
Saeed Boroomand
۲۳ آذر ۱۳۹۶الان نسل فعلی رو میشه با حدود ۱۲۰۰۰ دلار وقتایی که دیل هست خرید توی امریکا، جدیده که بیاد تا یکی دو سال قیمت زیر ۱۷۰۰۰ هجده احتمالا نمیاد.
البته همین نسل فعلی اش هم ماشین خیلی خوب و هماهنگیه.